Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد - ایرنا - رییس ایستگاه آتش نشانی تکاب گفت: 10 واحد مسکونی و اماکن دامی در روستای دورافتاده « عربشاه اوریات » بخش تخت سلیمان این شهرستان بر اثر فعال شدن چشمه های کور و پنهان این منطقه دچار آبگرفتگی شد.

رسول شاداب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران آتش نشانی تکاب پس از اطلاع از آبگرفتگی خانه های روستایی و اماکن نگهداری دام بلافاصله به این روستا که در 65 کیلومتری تکاب قرار دارد، اعزام شدند و پس از هشت ساعت تلاش، آبگرفتگی آنها را رفع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: آبگرفتگی واحدهای مسکونی و اماکن دامی موجب خساراتی به ساکنان این روستا شده و ماموران آتش نشانی با استفاده از پمپ های کفکش آب داخل منازل و سایر بناها را تخلیه کردند.
رییس ایستگاه آتش نشانی تکاب اظهار داشت: چشمه های کور و پنهان در زیر ساختمان ها و بناهای روستای عربشاه اوریات بر اثر بارش های شدید و مستمر برف و باران در چند ماه گذشته و ذوب شدن برف در ارتفاعات فعال شده و آبگرفتگی منازل و جاری شدن آب در داخل معابر این روستا را به دنبال داشته است.
شاداب با بیان اینکه محل فعال شدن این چشمه ها به طور دقیق مشخص نیست، ادامه داد: مجاری نفوذ آب از این چشمه های پنهان در روستای عربشاه اوریات تکاب مسدود و خطر آبگرفتگی دوباره منازل مسکونی این روستا رفع شد.
وی از ساکنان روستاها به ویژه روستای سخت گذر و پایین دست کوهها و ارتفاعات خواست موارد فعال شدن چشمه های آب قدیمی و پنهان و آبگرفتگی منازل را به ماموران آتش نشانی اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، بارش های شدید برف و باران در هفته های اخیر در تکاب، آبگرفتگی منازل مسکونی و تخریب بناهای فرسوده و خشتی را به دنبال داشته و موجب فعال شدن برخی از چشمه های پنهان، پرآب شدن رودخانه های فصلی و جاری شدن سیلاب در رودخانه های اصلی این شهرستان شده است.
بارش شدید همچنین موجب فروریختن سقف برخی منازل مسکونی و محل نگهداری دام ها در برخی روستاهای این شهرستان و علاوه بر اتلاف دام ها موجب بروز خسارت مادی نیز به روستاییان شده است.
تکاب در منطقه ای سردسیر و کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از 90 روستای دارای سکنه دارد.
7514/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث آبگرفتگي تكاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود آب به برخی منازل در اهواز/ ادامه جمع‌آوری آبگرفتگی خیابان‌ها

ایسنا/خوزستان معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به بارش شدید باران و وزش باد، گفت: بیشتر آبگرفتگی‌های سطح شهر توسط پمپ‌های برقی در حال جمع‌آوری است اما به علت قطع برق، دچار اختلال شده‌ایم و سرعت کار کند شده است.

علی شمسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عصر امروز در اهواز شاهد وقوع ۳۰ میلیمتر بارندگی در مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و وزش شدید باد بودیم. بیشتر آبگرفتگی‌های سطح شهر توسط پمپ‌های برقی در حال جمع‌آوری است اما به علت قطع برق، دچار اختلال شده‌ایم و سرعت کار کند شده است.

وی افزود: این شرایط در همه مناطق شهر حاکم شده و آبگرفتگی خاصی در سطح شهر ایجاد شده است. با همکاری اداره برق در حال راه‌اندازی یک سری پمپ‌ها هستیم تا در اولین فرصت، شهر با شرایط عادی در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: آب وارد حیاط  برخی منازل شده است اما تاکنون اطلاعات کامل و جامعی در خصوص میزان ورود آب به منازل نداریم. در چند خیابان درختان شکسته‌اند و همکاران در حال آزادسازی خیابان‌ها هستند. یکی دو خودرو نیز در مجاورت دیوارهایی که تخریب شده‌اند، آسیب جزئی دیده‌اند.

وی افزود: در این شرایط توصیه می‌شود مردم عبور و مرور خود را کاهش دهند تا همکاران ما هر چه سریعتر آب را تخلیه کنند و اتفاق خاصی برای خودروهایشان رخ ندهد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • ۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد
  • تخلیه آب منازل مسکونی و رهاسازی ۳۰ خودروی گرفتار در آبگرفتگی های دزفول
  • تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی های شدید در سنندج
  • سیل و آبگرفتگی در اهواز / ورود آب به برخی منازل / قطع برق
  • اختلال در جمع آوری آبگرفتگی ها در اهواز به علت قطع برق
  • ورود آب به برخی منازل در اهواز/ ادامه جمع‌آوری آبگرفتگی خیابان‌ها