Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- وزارت بازرگاني چين روز شنبه از راي سازمان تجارت جهاني به نفع آمريکا و به زيان خود درباره سهميه بندي نرخ تعرفه ها بر روي محصولات کشاورزي ابراز تاسف کرد.

به گزارش ايرنا اين راي مربوط به پرونده اي بود که در سال 2016 ميلادي در دوران رياست جمهوري باراک اوباما رييس جمهوري وقت آن کشور عليه چين در سازمان تجارت جهاني باز شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کميته ويژه سازمان تجارت جهاني اعلام کرده است که بر اساس بررسي هاي صورت گرفته سهميه نرخ تعرفه هاي چين بر روي فراورده هاي برنج، گندم و ذرت نقض مقررات تجارت بين المللي به حساب مي آيد.
چين البته ضمن اين ابراز تاسف که پس از شکست اين کشور در برابر آمريکا رقم خورد، اعلام کرد بر سامانه نرخ تعرفه هاي مربوط به واردات فراورده هاي کشاورزي بر اساس قوانين سازمان تجارت جهاني مديريت خواهد کرد.
وزارت بازرگاني چين در بيانيه اي از صدور چنين رايي از سوي اين کميته در سازمان تجارت جهاني ابراز تاسف کرده و گفته است که مراتب را به طور دقيق مورد بررسي قرار خواهد داد.
`تو شينگ چوان` استاد دانشگاه تجارت در پکن مي گويد اين اولين بار نيست که چين در يک پرونده در سازمان تجارت جهاني شکست مي خورد و طبيعتا آخرين بار هم نخواهد بود.
اين اتفاق اگرچه پس از دو سال رخ مي دهد اما بروز آن در شرايطي که چين و آمريکا در حال گفت و گو براي امضاي توافقنامه نهايي پايان جنگ تجاري هستند، مي تواند بر اين مذاکرات نيز تاثير منفي داشته باشد.
دولت اوباما شکايت از نرخ تعرفه هاي چين بر روي فراورده هاي کشاورزي ياد شده آمريکا را در دسامبر 2016 به سازمان تجارت جهاني اعلام کرد و همان زمان تاکيد کرد که چين اجازه دسترسي کشاورزان آمريکايي را به بازار خود نمي دهد.
بر اساس سامانه چين اگر کشورها سهميه تعيين شده محصولاتشان را به اين کشور صادر کنند مشمول تعرفه هاي کمتري خواهند شد اما اگر اين رقم صادرات بالاتر از سهميه بندي ياد شده باشد، تعرفه هاي سنگين تري براي آنها در نظر گرفته خواهد شد.
آساق**231**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس: یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده است

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس امشب از وقوع یک حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن خبر داد.

به گزارش ایسنا، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حادثه دریایی جدیدی در آب‌های اطراف یمن به وقوع پیوسته است.

سازمان تجارت دریایی انگلیس تأکید کرد این حادثه در ۵۴ مایلی دریایی بندر المخا استان تعز (جنوب غربی یمن) اتفاق افتاده است.

یمن در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه با انجام ده‌ها عملیات در دریای سرخ، تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای حمایت رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ را ناکام گذاشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده
  • انگلیس: یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده است
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند