Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد متوسل، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: در بحث آموزش معارف مهدویت دو چالش مهم یا به یک معنا دو نگاه افراطی و تفریطی وجود دارد؛ یک نگاه که انجمن حجتیه داشت، این نگاه مباحث مهدویت را به مباحث معرفتی صرف منحصر می‌کند و هیچ‌گونه اقدامی را در حوزه عمل اجازه نمی‌دهد و می‌گوید ما فقط باید امام زمان(ع) را بشناسیم و به دنبال مودّت حضرت باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط معرفت و مودت را توصیه می‌کند؛ اما در حوزه عمل اقدامی را جایز نمی‌داند.

نگاه افراطی و تفریطی در دوران غیبت 
وی ادامه داد: یک نگاه هم متأسفانه نگاه تفریطی است، با اینکه ما در دوران غیبت باید با پیروی از علما و مراجع و ولی‌فقیه امور را دنبال کنیم؛ در نگاه تفریطی اینها را کنار می‌گذارد و معتقد است نیاز نداریم از مراجع تقلید و ولی فقیه تقلید کنیم و خودمان هر چه را تشخیص دادیم عمل می‌کنیم و این خود منجر به آسیب‌هایی می‌شود که متأسفانه برخی از آنها را در جامعه می‌بینیم.

انحرافات فکری و عدم توجه به آموزش‌ها و نیازهای حقیقی
متوسل تصریح کرد: در حوزه آموزشی، مشکل عمده‌ای که وجود دارد، انحرافات فکری است که در جامعه وجود دارد و باعث می‌شود که بخشی از آموزش‌ها مورد توجه واقع نشود و نیازها به سمت و سویی برود که واقعاً نیاز نیستند. به عنوان مثال یکی از سؤالات و شبهاتی که خیلی‌ها مطرح می‌کنند این است که آیا آقا امام زمان(عج) زن و بچه دارد یا نه؟ این سؤال خیلی مطرح است. از روایات پاسخی برای این سؤال درنمی‌آید که قابل اعتماد باشد. پاسخ ما این است که این سؤال هیچ نقشی در بحث مهدویت ندارد و در شناخت وظیفه ما در دوران غیبت تأثیری ندارد؛ یعنی به ما نگفتند بروید زن و بچه امام را بشناسید، یا از آنها پیروی کنید. این گونه سؤالات که گاهی به نظر می‌آید از سوی برخی افراد معاند ترویج می‌شود(برای اینکه بگویند شما به امام زمانی اعتقاد دارید که نمی‌دانید زن دارد یا ندارد؟) دانستن این موضوع نقشی ندارد. ما باید به امام اعتقاد داشته باشیم و کاری به همسر و فرزند ایشان نداریم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) افزود: این گونه سؤالات انحرافی، جزء سؤالات اساسی در بحث مهدویت نیست. سؤال اصلی مهدویت این است که امام عصر(ع) را بشناسیم و بدانیم وظیفه ما در دوران غیبت چیست و آن وظیفه را انجام دهیم.

جهت‌گیری‌ها نسبت به موضوع مهدویت
به گفته متوسل، در حوزه آموزش بخشی از مشکلات، همین سؤالات انحرافی و به تعبیری جهت‌گیری‌هایی است که نسبت به موضوع مهدویت وجود دارد. برای مثال سؤال می‌کنند: امام زمان(عج) چه زمان ظهور می‌کند؟ به دنبال زمان ظهور هستند. برخی هم دائما به دنبال تطبیق علایم و نشانه‌هایی هستند که در روایات آمده است. به طور مثال با استفاده از روایاتی که می‌گوید زمان آمدن امام زمان(ع) باران سراسر جهان را فرا می‌گیرد، در این ایام که باران همه جا را فرا گرفته است اعلام می‌کنند نزدیک زمان ظهور هستیم. در طول این هزار و دویست سال از زمان غیبت تا الان ده‌ها بار این اتفاق افتاده است آیا هر بار باید بگوییم زمان ظهور است؟ علایم و ویژگی‌ها و نشانه مسأله‌ای نیست که هر کسی به سادگی بتواند آنها را تطبیق کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس سؤالات انحرافی، تعیین زمان ظهور و تطبیق نشانه‌ها، جزء مشکلاتی است که در بحث آموزشی همواره موجب می‌شود مباحث آموزشی به سمت و سوهایی برود که مورد نیاز نیست و یا به یک معنا خود مشکل‌ساز است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان معارف حجت الاسلام متوسل مهدویت قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: برای جلب عنایت حضرت صاحب الزمان (عج) باید ببینیم چه برنامه‌هایی مورد خواست ایشان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند