Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بخش مربوط به ایران در گزارش سالانه آمریکا درباره پایبندی کشورها به تعهدات هسته ای و تسلیحاتی، با اشاره به ادعای «مخفی‌کاری‌های هسته‌ای» ایران در گذشته آمده: «تلاش‌های جدید ایران» برای به کارگیری اطلاعات و پرونده‌های قدیمی در این باره «احتمالا تخطی» از ماده ۲ و ماده ۳ پیمان اِن‌پی‌تی را ثابت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چکیده گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره میزان پایبندی کشورها به تعهدات هسته‌ای و تسلیحاتی روز سه‌شنبه در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد.


چند روز پس از انتشار چکیده ۱۲ صفحه‌ای گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره میزان پایبندی کشورها به تعهدات هسته‌ای و تسلیحاتی، خبرگزاری‌ها اقدام به انتشار و تحلیل جزئیات ذکرشده در این سند در ارتباط با ایران کرده‌اند.

المانیتور در گزارشی احتمال داده است که این گزارش راه را برای دولت آمریکا باز می‌کند که احتمالا با «متهم کردن ایران به تخطی از پیمان اِن‌پی‌تی»، «فشار حداکثری» بر تهران را گسترش دهد.

چکیده گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره میزان پایبندی کشورها به تعهدات هسته‌ای و تسلیحاتی روز سه‌شنبه در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد.

 ادعای مخفی‌کاری‌های هسته‌ای ایران

در بخش مربوط به ایران در این گزارش، پس از اشاره به ادعای «مخفی‌کاری‌های هسته‌ای» ایران در گذشته آمده است: «تلاش‌های جدید ایران» برای به کارگیری اطلاعات و پرونده‌های قدیمی در این باره «احتمالا تخطی» از ماده ۲ و ماده ۳ پیمان اِن‌پی‌تی را ثابت می‌کند.

خبرگزاری رویترز پیش از این گفته بود که کارشناسان وزارت خارجه آمریکا در تدوین بخش‌های مربوط به ایران در این گزارش «اختلاف نظر» داشته‌اند و برخی از آنها این گزارش را مشابه گزارش‌های پیش از حمله به عراق دانسته‌اند.

با این حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این ادعا را رد کرده و به المانیتور گفته است که این گزارش «پس از ارزیابی دقیق تمامی اطلاعات مرتبط» تهیه شده است./

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود