Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، طرح امن سازی زیرساخت‌های حیاتی را در قبال حملات سایبری تدوین و برای اجرا به تمامی دستگاه‌های اجرایی دارای زیرساخت حیاتی کشور ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، طرح امن سازی زیرساخت‌های حیاتی را در قبال حملات سایبری تدوین و برای اجرا به تمامی دستگاه‌های اجرایی دارای زیرساخت حیاتی کشور ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف این طرح که به تمامی دستگاه‌های زیرساختی کشور ابلاغ شده است، ارتقا امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات هر سازمان و جلوگیری از بروز اختلال در ارائه سرویس‌های حیاتی آنهاست.


در این باره «رضا جواهری» گفت: مسئولیت امنیت سایبری در هر حوزه‌ی زیرساختی با بالاترین مقام آن دستگاه است و انتظار می‌رود برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی، طرح امن سازی زیرساخت‌های حیاتی در قبال حملات سایبری در هر دستگاه زیرساختی و واحدهای تابع آن با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی دارای مجوز با قید فوریت، عملیاتی شود.


رییس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری افزود: با توجه به مخاطرات نوظهور در عرصه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، این طرح با بازنگری همه جانبه در نسخه ابلاغی اسفند ۱۳۹۲ با بیش از ۱۸ ماه کار مداوم، تحقیق، پژوهش، بررسی آسیب‌ها و توانمندی‌های سایبری و ارزیابی ظرفیت امنیت سایبری و صرف افزون بر ۷۲ هزار ساعت نفر کار تدوین نهایی و ابلاغ شده است.


وی تصریح کرد: نسخه جدید طرح امن سازی زیرساخت‌های حیاتی در قبال حملات سایبری شامل الزامات امنیتی اولویت دار، نقشه راه اجرا و مدل ارزیابی بلوغ امنیتی است.


رییس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری گفت: این مرکز با دریافت بازخوردهای مختلف از زیرساخت‌های حیاتی، بخش خصوصی ارائه دهنده‌ی خدمات افتا و همچنین متخصصان فنی این حوزه، نسخه‌ی بازنگری شده این سند را تدوین کرده است تا سازمان‌ها به سوی نظم بخشی و ساماندهی فعالیت‌های تضمین امنیت سایبری رهنمون شوند.


جواهری گفت: هدف از الزامات طرح امن سازی، جهت دهی راهبردی به فعالیت‌های ملی در حوزه‌ی امنیت سایبری زیرساخت‌ها و ارائه‌ی یک نقشه راه برای توسعه‌ی همزمان امنیت سایبری در بخش‌های مختلف است.


وی با اشاره به اهمیت مدیریت مخاطرات در طرح امن سازی زیرساخت‌های حیاتی در برابر حملات سایبری گفت: مدیریت مخاطرات در این طرح امن سازی، فرآیندی مستمر است که در آن تهدیدات و آسیب پذیری‌های موجود در یک سازمان شناسایی و ارزیابی می‌شوند تا با انجام اقدامات امن سازی، مخاطرات احتمالی سایبری مدیریت شوند.

 

جواهری ضمن مقایسه این طرح با طرح امن‌سازی اسفند ۱۳۹۲ گفت: در طرح جدید به مدل بلوغ امن سازی توجه خاصی شده و برای اندازه‌گیری پیشرفت امن‌سازی، سطوح چهارگانه شاخص بلوغ در نظر گرفته شده است تا سازمان‌های دارای زیرساخت حیاتی بتوانند با سنجش سطح بلوغ امنیتی حوزه‌ی خود برای ارتقا آن تلاش کنند.


رییس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، اطلاعات موجود در هر دستگاه زیرساختی را جز دارایی‌ها و سرمایه‌های ارزشمند خواند و گفت: اجرای دقیق طرح امن سازی زیرساخت‌های حیاتی در قبال حملات سایبری می‌تواند امنیت لازم را برای تولید و تبادل اطلاعات به‌وجود آورد.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: رژه روز ارتش روز ارتش نماز جمعه بیانیه گام دوم انقلاب ارتش سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خبرگزاری شبستان نیمه شعبان حملات سایبری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هر سال در چنین فصلی که موسم بسیار خاص و محصول در آستانه رسیدن است مشکل آب اینجاد می‌شود و علت آن این است که وزارت نیرو مدیریت سد و مدیریت کانال را از هم جدا کرده است.

آیت الله سید حسن عاملی، ۱۴ اردیبهشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد با تبیین آثار عدم مدیریت یکپارچه سد و کانال اظهار کرد: با دوگانه شدن مدیریت آب نه به موقع و نه به اندازه رها می‌شود و گاهی آمار اطلاعات سدهای مخزنی هم به درستی اعلام نمی‌شود در نتیجه استان اردبیل در برنامه‌ریزی کاملاً با بن‌بست مواجه می‌شود که چقدر اجازه کشت بدهد.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: امسال علی رغم ذخیره سازی مناسب آب در سدهای مخزنی ارس و خدا آفرین، رهاسازی متناسب با نیاز آبی شبکه ۸۵ هزار هکتاری مغان صورت نمی‌گیرد و فرصت حساس کشت و زرع از دست می‌رود این مشکل باید برای همیشه حل شود. اینجانب موضوع را با آقای رئیس جمهور مکاتبه خواهم کرد و از نمایندگان مجلس هم می‌خواهم با تمام توان به این موضوع ورود کنند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در خود استان هم باید اقداماتی صورت گیرد طول کانال اصلی مغان ۱۸۰ کیلومتر است ولی فقط ۶۰ کیلومتر بتنی شده و ۱۲۰ کیلومتر خاکی است در نتیجه هم هدر رفت آب درست می‌شود و هم اراضی زهدار می‌شود که اصلاح آن هزینه سنگینی دارد. چنانچه دولت برای کشاورزی و برای استفاده بهینه از آب حساس است دستور دهد امسال حداقل ۵۰ کیلومتر این کانال بتنی شود.

آیت الله عاملی بیان کرد: بیشترین کمبود آب در منطقه بیله سوار و جعفرآباد درست می‌شود چون در انتهای خط قرار گرفته‌اند و کانال‌ قدیمی است، در حالی که از بالا دست زمین های جدیدی زیر کشت و آبیاری رفته است یعنی تاوان آن را باید آخر خطی‌ها بدهند! گاهی شخصاً در همان منطقه با اعتراض و عصبانیت  بسیار شدید کشاورزانی که حقابه تاریخی دارند مواجه شده ام در حالی که هیچ کس جوابگو نیست به همین جهت برای حل مشکل بیله سوار و جعفرآباد باید یک سد در منطقه بیله سوار با ظرفیت ۴۰ میلیون متر مکعب احداث شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • تخلیه آب از ۸۰ منزل در شهر اصفهان انجام شد
  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل
  • کلافگی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری/ تلاش برای ساخت «گنبد الکترونیکی»
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است