Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان مرکزي گفت: يک هزار و 185 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال پايدار روستايي و عشايري در بخش هاي مختلف کشاورزي اين استان جذب شد.

«مجيد آنجفي» روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: 2 هزار و 250 ميليارد ريال از محل اعتبارات توسعه اشتغال پايدار روستائي و عشايري به استان مرکزي اختصاص يافته است که 45 درصد اين اعتبارات معادل يک هزار و 12 ميليارد ريال به بخش کشاورزي استان اختصاص يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: يک هزار و 443 طرح کشاورزي با اعتباري بالغ بر 2 هزار و 437 ميليارد ريال در کار گروه هاي شهرستاني، استاني و ملي تاييد و به بانک هاي عامل معرفي شده است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان مرکزي خاطر نشان کرد: 888 طرح با اعتباري بالغ بر يک هزار و 185 ميليارد ريال بيش از نيمي از اعتبارات اشتغال پايدار اختصاص يافته به اين استان در بخش کشاورزي جذب و در اختيار فعالان بخش کشاورزي قرار گرفته است.
آنجفي افزود: 336 طرح کشاورزي با اعتباري بالغ بر 693 ميليارد ريال در دست بررسي و 147 طرح با اعتباري بالغ بر 266 ميليارد ريال در بانک هاي عامل مصوب و قرارداد 45 طرح با اعتباري بالغ بر 104 ميليارد ريال منعقد شده است.
وي ادامه داد: پرداخت منابع مالي اختصاص يافته به بخش کشاورزي استان مرکزي از محل اعتبارات اشتغال پايدار روستايي و عشايري يک هزار و 649 اشتغال جديد و تثبيت يک هزار و 76 شغل را در استان به همراه دارد.
استان مرکزي به عنوان دومين قطب صنايع مادر تخصصي، چهارمين قطب صنعت کشور محسوب مي شود و در زمينه تنوع توليدات صنعتي رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
اين استان با وجود صنعتي بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزي است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در اين حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضي باغي و کشاورزي در استان مرکزي وجود دارد که يک و 2 دهم درصد توليدات کشاورزي مازاد بر نياز استان به ساير مناطق ارسال مي شود.
اين استان رتبه چهارم توليد بچه ماهي قزل آلا، رتبه اول در تنوع توليد گل و گياهان زينتي، رتبه دوم توليد گل ها شاخه بريده، رتبه سوم در توليد گل و گياهان زينتي، رتبه دوم سطح زير کشت و توليد انار کشور، رتبه ششم توليد پسته، مقام هشتم توليد گل محمدي، مقام نهم در توليد انگور، رتبه سوم در توليد لوبيا و رتبه پنجم در توليد جو را به خود اختصاص داده است.
استقرار ايستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گياهان زينتي محلات، ايستگاه ملي تحقيقات لوبياي خمين، وجود شعبه ششم تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي، وجود ايستگاه تحقيقات ماهيان زينتي و مرکز تحقيقات کشاورزي و منابع طبيعي نيز از ظرفيت هاي علمي و تحقيقاتي استان مرکزي است.
1955/3075
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار

 منصور نعیم‌آبادی   از واریز ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به‌حساب شبکه‌های بهداشت و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار خبر داد و گفت: اعتبارات در قالب برنامه ۱۰۰ روزه و مبتنی بر عملکرد مراکز تحت پوشش تخصیص و به‌حساب واریز می‌شود و امیدواریم شاهد تحولی در خدمت‌رسانی به مردم عزیز منطقه باشیم.    نعیم‌آبادی تصریح کرد: تزریق اعتبارات در چندین مرحله ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر نظارت بر عملکرد و نحوه هزینه‌کرد نیز موشکافانه توسط کارشناسان ستادی انجام خواهد گرفت.    سرپرست معاونت توسعه دانشکده علوم پزشکی چابهار ضمن تقدیر از نگاه ویژه وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی چابهار و تقدیر از تلاش حمایت‌های سرپرست دانشکده ابراز امیدواری کرد که در مدت کوتاهی بخشی از مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی با رویکرد برنامه ۱۰۰ روزه مرتفع خواهد شد. باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد