Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-09@00:29:54 GMT

واکنش یک نماینده مجلس به احتمال افزایش نرخ بنزین

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۱۲۷۸

واکنش یک نماینده مجلس به احتمال افزایش نرخ بنزین

خبرگزاری تسنیم: سیدکاظم دلخوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه شرایط فعلی جامعه آمادگی پذیرش ایجاد یک شوک جدید و افزایش مجدد قیمت کالاها را ندارد اظهار داشت: اقدام دولت برای تغییر در نرخ سوخت و قیمت حامل‌های انرژی، جامعه را دچار چالش‌های جدیدتری می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: به عقیده بنده دولت فعلاً نباید روی این بخش‌ها مانور دهد زیرا وضعیت فعلی جامعه و شرایط اقتصادی مردم به دلیل تنش‌های اخیر کاملاً به هم ریخته ‌و به عقیده من افزایش نرخ بنزین به غیر از ایجاد تشویش در بین اقشار مختلف هیچ منفعت دیگری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تصریح کرد:‌ البته طبق قانون مصوب شده، دولت باید برای تغییر قیمت حامل‌های انرژی تصمیم‌گیری کند و مجلس نیز در این میان نقش نظارتی را بر عهده دارد اما از دولت انتظار داریم با توجه به وضعیت اقتصادی مردم درباره این موضوع برنامه‌ریزی کند.

دلخوش در تشریح یکی از مهم‌ترین موانع پیش روی تولید نیز افزود: مجلس به عنوان قوه مجریه قوانین و مقررات بسیار خوبی را برای رونق تولید به تصویب رسانده است اما بسیاری از این ضوابط وقتی توسط دستگاه‌ها در مرحله عملیاتی شدن قرار می‌گیرند به خوبی اجرا نمی‌شوند.

وی ضعف سیستم اجرایی در حوزه عمل به قوانین مصوب شده را مورد تأکید قرار داد و گفت: در بسیاری از مواقع مشاهده شده است که مجلس برای رفع یک مشکل، قانون خاصی را تصویب می‌کند اما به دلیل اجرا نشدن خوب، قانون مربوطه خودش به یک سد بزرگ در برابر تولیدکنندگان ‌مبدل می‌‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تعامل قوای سه‌گانه را ضامن اجرایی شدن درست قوانین دانست و ابراز داشت: از مردم نیز انتظار می‌رود برای دستیابی به نیازها و پیگیری امور خود، افراد متخصص و باسابقه را وارد مجلس کنند تا فرآیند اصلاح قوانین و بهبود شرایط در مدت زمان کمتری تحقق پیدا کند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس‌ پیوند اتاق‌های بازگانی،‌ تعاون و اصناف را برای دور زدن شرایط تحریم ضروری خواند و ابراز داشت:‌ به عقیده بنده در ارتباط با موضوع تحریم‌های اعمال شده اگر دولت مدیریت اجرایی درستی در حوزه اقتصاد نداشته باشد بدون شک بر مشکلات ما افزوده خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: نرخ بنزین قیمت کالاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد هاشمی رفسنجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

دغدغه مجلس آینده حل مشکلات و چالش‌های کشور باشد

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903314

دیگر خبرها

  • عملکرد قابل قبولی از هیات نظارت مشاهده نشد
  • رئیس فراکسیون کارگری مجلس: درخواست ابطال مصوبه دستمزد کارگران به دیوان عدالت اداری داده شده
  • لایحه‌ مالیاتی دولت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید
  • بخش‌هایی از قوانین مزاحم کسب‌ و کار شناسایی شده است
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • اوجی: افزایش ۴۶ درصدی استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین
  • واکنش نوری قزلجه به احتمال بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس /کسی با تمامیت خواهی و زیاده‌طلبی نمی‌تواند در این دوره رییس مجلس شود
  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده