Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-04@06:28:50 GMT

خواب جدید آمریکا برای ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۱۵۱۰

خرداد: برخی رسانه‌ها احتمال می‌دهند که آمریکا به دنبال متهم کردن ایران به تخطی از پیمان اِن‌پی‌تی است تا فشار جدیدی را بر ایران وارد کند.
به گزارش خرداد، چکیده گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره میزان پایبندی کشورها به تعهدات هسته‌ای و تسلیحاتی روز سه‌شنبه در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد.
چند روز پس از انتشار چکیده ۱۲ صفحه‌ای گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره میزان پایبندی کشورها به تعهدات هسته‌ای و تسلیحاتی، خبرگزاری‌ها اقدام به انتشار و تحلیل جزئیات ذکرشده در این سند در ارتباط با ایران کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


المانیتور در گزارشی احتمال داده است که این گزارش راه را برای دولت آمریکا باز می‌کند که احتمالا با «متهم کردن ایران به تخطی از پیمان اِن‌پی‌تی»، «فشار حداکثری» بر تهران را گسترش دهد.
چکیده گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره میزان پایبندی کشورها به تعهدات هسته‌ای و تسلیحاتی روز سه‌شنبه در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد.
در بخش مربوط به ایران در این گزارش، پس از اشاره به ادعای «مخفی‌کاری‌های هسته‌ای» ایران در گذشته آمده است: «تلاش‌های جدید ایران» برای به کارگیری اطلاعات و پرونده‌های قدیمی در این باره «احتمالا تخطی» از ماده ۲ و ماده ۳ پیمان اِن‌پی‌تی را ثابت می‌کند.
خبرگزاری رویترز پیش از این گفته بود که کارشناسان وزارت خارجه آمریکا در تدوین بخش‌های مربوط به ایران در این گزارش «اختلاف نظر» داشته‌اند و برخی از آنها این گزارش را مشابه گزارش‌های پیش از حمله به عراق دانسته‌اند.
با این حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این ادعا را رد کرده و به المانیتور گفته است که این گزارش «پس از ارزیابی دقیق تمامی اطلاعات مرتبط» تهیه شده است.
منبع: انتخاب برچسب ها: آمریکا ، ایران ، ان پی تی

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا ایران ان پی تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!

مجری الجزیره خطاب به «مایکل مولروی» مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا گفت: هر روز برای دنیا از اصول، اخلاق، قانون اساسی و آزادی بیان سخنرانی می‌کنید، ورود پلیس به دانشگاه، مایه ننگ شماست. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، مجری الجزیره خطاب به «مایکل مولروی» مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا گفت: درباره برخورد خشن با دانشجویان صحبت می‌کنم؛ هر روز برای دنیا از اصول، اخلاق، قانون اساسی و آزادی بیان سخنرانی می‌کنید، ورود پلیس به دانشگاه، مایه ننگ شماست.

این مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت دانشجویان می‌توانند نظراتشان را در ملک خصوصی یا فضای مجازی بیان کنند که مجری در واکنش به این اظهار نظر گفت: استدلال و بهانه شما را حتی در کشورهایی که غیردموکراتیک و استبدادی می‌خوانید هم نشنیده‌ایم.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • نیوزلند در حال بررسی پیوستن به پیمان «آکوس» است
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!