Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به اعزام اکیپ‌های دامپزشکی در مناطق سیل‌زده استان، گفت: تاکنون ۱۸ هزار و ۲۰۰ رأس دام توسط تیم‌های دامپزشکی استان و اکیپ‌های اعزامی سایر استان‌ها درمان شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی کنارکوهی اظهار کرد: از زمان آغاز بحران سیل تاکنون حدود ۱۵ هزار و ۸۰۰ رأس دام سبک و سنگین مورد سمپاشی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این مدت پایش و بررسی بیماری بیش از ۱۵ هزار دام انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با تشکر از همکاری و مساعدت استان‌های معین و همجوار در زمینه درمان و واکسیناسیون دامی، گفت: این خدمات به صورت رایگان، مستمر و شبانه‌روزی توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می‌شود.

کنارکوهی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به قشر زحمتکش دامدار از اولویت‌های کاری دامپزشکی است، بیان کرد: دامپزشکی خوزستان با اعزام اکیپ‌های واکسیناسیون اقدام به مایه‌کوبی دام‌های مناطق سیل‌زده علیه بیماری‌هایی مانند تب‌برفکی، لمپی اسکین، شاربن علامتی، آنتروتوکسمی و دیگر بیماری‌ها می‌کند. با بررسی‌های انجام شده خوشبختانه تاکنون بیماری شایعی در دام‌های مناطق آسیب‌دیده مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: حضور اکیپ‌های دامپزشکی سایر استان‌ها به درخواست دامپزشکی خوزستان و در قالب همکاری‌های بین استانی انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دام دامپزشكي سیل خوزستان سیلاب منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، یک بیماری حاد ویروسی با واگیری بالا، شدید، اخطار کردنی و قابل انتقال مرزی در نشخوارکنندگان کوچک اهلی و حیات وحش است که با ایجاد واگیری و تلفات بالا، خسارات اقتصادی قابل ملاحظه‌ای در این گونه دام‌ها به وجود می‌آورد؛ بنابراین مهار کامل و در نهایت ریشه کنی این بیماری در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.

محمود ترخاصی افزود: طرح سراسری واکسیناسیون دام‌های سبک شهرستان علیه این بیماری با استفاده از توان ۸ نیروی عملیاتی دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی بصورت رایگان از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

او گفت:تا کنون بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک مورد مایه کوبی قرار گرفته اند و پیش بینی می‌شود کلیه جمعیت دامی موجود در واحد‌هایی روستایی و عشایری با اولویت مناطق مجاور با مناطق چهارگانه حفاظت شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست و مجاور حیات وحش، علیه این بیماری ایمن سازی شود.

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟! + فیلم
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله