Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رشد امنیتی در کشور به دلیل حاکم بودن تفکر جهادی در این عرصه بوده، افزود: اگر می خواهیم اصلاح صورت بگیرد باید تفکر جهادی در همه جا فراگیر شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سی امین دوره همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که با عنوان جوان پیشرو در مسیر تمدن سازی در واحد علوم و تحقیقات تهران در حال برگزاری است، گفت: جامعه اسلامی در دوره ای شکل گرفت که توانست خلاء فکری در جنبش دانشجویی را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رضایی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید به موضوع کارآمدی ورود کنند، افزود: امروز در بخش های مختلف کشور همچون قوه قضاییه و مجلس با ناکارآمدی مواجه هستیم؛ با این وجود سوال این است که چرا روسای جمهور نمی توانند به وعده های خود عمل کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام کارآمدی را بهره برداری بیشتر از نعمت ها با هزینه های کمتر تعریف کرد و افزود: به خاطر تشکیل کمیته انقلاب، جهادسازندگی و سپاه عده ای خوشحال و عده ای ناراحت شدند؛ به همین دلیل آنها که خوشحال شدند گفتند همه جای کشور را انقلابی می کنیم؛ از این رو انجمن های اسلامی در جاهایی مختلف شکل گرفت اما در مقابل به دلیل ناراحتی برخی ها یک درگیری سازمانی شکل گرفت؛ مثلا می گفتند سپاه باید در ارتش ادغام شود.

وی با بیان اینکه نهادهای انقلابی به دلیل وجود یک خلا شکل گرفتند، افزود: اگر نهادهای سنتی کارآمد بودند که نهادهای انقلابی شکل نمی گرفتند مثلا اگر ارتش آن زمان کارآمد بود سپاه ایجاد نمی شد.

رضایی به ایجاد دو تفکر جهادی و کارمندی برای اداره کشور اشاره کرد و افزود: پس از جنگ تفکر کارمندی توانست رشد کند با این وجود هر جا تفکر کارمندی حاکم باشد راندمان کار و احساس مسئولیت بالاتر است و هر جا تفکر کارمندی حاکم است برعکس آن اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه هر جا تفکر کارمندی حاکم بوده عقب ماندگی ها بیشتر است، افزود: در کشور ما نفوذی کم نیست و همین مسآله هم در ناکارآمد بی تاثیر نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رشد امنیتی در کشور به دلیل حاکم بودن تفکر جهادی در این عرصه بوده، افزود: اگر می خواهیم اصلاح صورت بگیرد باید تفکر جهادی در همه جا فراگیر شود.

وی با بیان اینکه امروز گزینش مدیران با مشکل مواجه است، افزود: نحوه و سبک ادامه کشور مشکل دیگر کشور است. مثلا اگر یک مدیریت جهادی در کشور بود سیل را پیشگیری و پیش بینی می کرد. مدیریت باید گره گشایی کند و مشکل با سرکشی و همدردی حل نمی شود. سوال این است که آیا می توان مشکلات را در تهران حل کرد.

رضایی یکی دیگر از ایرادها را متوجه ساختارهای کشور دانست و افزود: باید ایالت های اقتصادی در کشور ایجاد شود و مردم به صحنه بیابند و دولت حمایت کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فرهنگ را از دیگر مشکلات کشور برشمرد و افزود: در گام دوم انقلاب که خودش یک انقلاب است باید به دولت سازی و ساخت اداری کشور توجه کرد.

وی تصریح کرد: قرار دادن سپاه در لیست گروههای تروریستی خواست جهان نیست و این تصمیم را فقط ترامپ و پمپئو گرفته اند و حتی کنگره و سنا نیز در رابطه با آن نظر رسمی نداده اند؛ بنابراین رئیس جمهور بعدی آمریکا می تواند سپاه را از این لیست خارج کند در هر حال این تیری را که ترامپ در تاریکی انداخته اجماعی در آمریکا نسبت به آن وجود ندارد

         

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در در سفر به شهرستان سقز و در نشست بررسی مسایل و مشکلات طرح‌های عمرانی این شهرستان گفت: بعد از اتمام کلان پروژه‌ها که در سفر رئیس جمهور تحقق یافت، اتمام کریدور، گردنه صلوات آباد و چهار بانده نمودن جاده سقز- بانه از اولویت‌های عمرانی استان خواهد بود.

کیومرث حبیبی با اشاره به اقدامات مناسب در شهرستان سقز یکی از دلایل سفر رئیس جمهور به سقز را وجود طرح‌های ارزشمند، چون سد چراغ ویس، فرودگاه سقز، تصفیه‌خانه و سیستم انتقال آب برشمرد و ادامه داد: تصمیم‌های کلیدی خوبی برای سقز گرفته شد.

وی با بیان اینکه در سفر گذشته رئیس جمهور ۸ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر به استان اختصاص یافت ادامه داد: در سفر بعدی هم ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

حبیبی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن، آسفالت مسیر‌های روستایی و الحاق زمین‌های جدید و چهاربانده نمودن جاده سقز- بانه را مناسب برشمرد و با اشاره به اهمیت شهرستان سقز از مدیران خواست تا متناسب با ظرفیت‌های عمرانی این شهرستان برای توسعه آن بیشتر تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • شهید مطهری یعنی مبارزه با تفکر تحریف
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست
  • عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان