Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@14:03:02 GMT

تسلیحات جدید ارتش رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۲۵۲۵

تسلیحات جدید ارتش رونمایی شد

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ۶ دستاورد جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش ایمنا، این دستاوردهای جدید صبح شنبه با حضور امیر سرتیپ‌ «نوذر نعمتی» فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی دیگر از فرماندهان نظامی در سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش به نمایش در آمدند.

مولتی روتور بمب افکن هوشمند، پرنده شکارچی تور پران، سامانه حس‌گر هوشمند زمینی، سامانه هشدار دهنده لیزری محمول توسط نفر و سامانه هشدار دهنده لیزری محمول بر خودرو و سامانه جامع مقابله با تهدیدات نوین تسلیحاتی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مولتی روتور
مولتی روتور بمب افکن هوشمند به عنوان یک سکوی متحرک هوایی به منظور نصب تجهیزات هوا پایه است که مجهز به لانچرهای هشت تایی بوده و تا ۳۰ دقیقه مداومت پروازی خواهد داشت. برد این پرنده پنج کیلومتر بوده و امکان پرواز در باد حداکثر ۳۰ کیلومتر بر ساعت را دارد و محموله ای به وزن هشت کیلوگرم را می تواند حمل کند.

پرنده شکارچی تور پران
پرنده شکارچی ‌تورپران به منظور شکار ریزپهپادهای مهاجم طراحی و ساخته شده که مجهز به دو لانچر پرتاب تور با برد پرتاب ۲۰ متر است.
مساحت تورهای پرتاب شده ۱۲ متر مربع است که قابلیت حمل ریز پهپاد تا وزن ۲ کیلوگرم را دارد.

پاد هوشمند زمینی
‌پاد هوشمند زمینی قابلیت کشف انسان را در ۱۵ متری و خودرو را در ۵۰ متری دارد و مجهز به سامانه شناسایی دوست از دشمن است.
این پاد با یک بار شارژ به مدت سه ماه مداومت کار خواهد داشت.

طیف سنج اتمی پلاسما

طیف سنج اتمی پلاسما قابلیت آشکار سازی تمامی عناصر سبک و سنگین با حالت جامد، مایع و گاز را دارد و قابل نصب بر روی پهپاد، کواد کوپتر، خودرو و ادوات نظامی جهت نمونه برداری است.

سامانه هشدار دهنده لیزری محمول توسط نفر
سامانه هشدار دهنده لیزری محمول توسط نفر خود حفاظتی آشکارساز سامانه های هدایت شونده لیزری است که تا ۱۵ کیلومتر برد دارد.
این سامانه که مجهز به سه حس گر گیرنده است در زمانی کمتر از یک دقیقه بر پا می شود و به صورت هشدار صوتی و روشن شدن چراغ اخطار می دهد.

سامانه هشدار دهنده لیزری محمول بر خودرو

سامانه هشدار دهنده لیزری محمول بر خودرو نیز مانند سامانه هشدار دهنده لیزری محمول توسط نفر بوده که قابلیت نصب بر روی انواع خودروهای نظامی را دارد.

منبع: ایرنا

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخت سلاح نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است

ایسنا/گیلان رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ارتش ۴۸ هزار شهید تقدیم نظام کرده است، گفت: از این تعداد ۴۶ هزار شهید نیروی زمینی است.

سرهنگ محمد یعقوبی ۱۶ اردیبهشت ماه با بیان اینکه خدمت به مردم بالاترین عبادت است، اظهار کرد: شهدا ستارگان آسمان‌هاهستند تا ما راه را گم نکنیم لذا باید با تمسک به وصایای شهدا با توجه به هدفی که برای خدمتگزاری به مردم داریم، گام برداریم.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین حمایت از فرزندان و خانواده‌های شهدا بویژه محافظت در برابر آسیب‌های اجتماعی، افزود: مسئولیتی بر گردن ما است که باید برای فرزندان شهدا پدری کنیم، باید به کسانی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده به آنها کمک و حمایت کرده و کمبودها را برای فرزندان شهدا جبران کنیم.

رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه استان گیلان و شهر رشت شهدای زیادی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است، گفت: شهدای شجاع، بزرگوار و خوب که زبان زد کشورهستند و افتخاری برای گیلانیان محسوب می‌شوند که باید به خاطر داشتن چنین شهدای به خودتان ببالید.

سرهنگ با بیان اینکه گیلان هشت هزار شهید در طول دوران دفاع مقدس دارد، تصریح کرد: از این تعداد چهار هزار شهید، نیروی زمینی است که نشان از رشادت‌های مردم این دیار دارد.

وی با بیان اینکه شهید به واسطه شهید شدن نه تنها خودش پاک می‌شود بلکه در آن محل و مکان که دفن شده آن را پاک می‌کند، خاطرنشان کرد: شهدا واسطه فیض‌ هستند وهم به واسطه شهید شدن محیط و مکان را امن و سالم می‌کنند، اذا بودن شهدا نعمت است.

رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ارتش ۴۸ هزار شهید تقدیم نظام کرده است، گفت: از این تعداد ۴۶ هزار شهید نیروی زمینی است، ماهیانه پنج هزار نفر به ایثارگران مراجعه می‌کنند.

سرهنگ یعقوبی در سازمان ایثارگران دو خط قرمز وجود دارد، تصریح کرد: یکی از این موارد برخورد با کرامت در برابر خانواده‌های اثیارگران است و نه قدرت، خانواده شهدا و جانبازان باید از منظر قدرت با ما صحبت کنند. ۲۵۰ هزار جانباز در نیروی زمینی هستند و در این فضای کاری که وجود دارد ما خدمت رسانی می‌کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتش اسرائیل باید امروز وارد رفح شود
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • آنروا: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان شرق رفح را آغاز کرد
  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان
  • فارین پالیسی: ایران و متحدانش بازدارندگی اسرائیل را نابود کردند
  • نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج