Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@19:36:20 GMT

کرزی خواستار شفافیت آمریکا در روند صلح افغانستان شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۲۵۸۰

کرزی خواستار شفافیت آمریکا در روند صلح افغانستان شد

رئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت که واشنگتن باید درباره اقداماتش در روند صلح روشن باشد و برای پیشرفت در این روند نیز تلاش کند. ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت که دولت افغانستان و یا طالبان را مقصر لغو نشست دوحه نمی‌داند اما از آمریکا خواست تا برای تحقق گفت‌وگوها تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرزی به «آسوشیتدپرس» گفت: آمریکا خواستار نوعی توافق در افغانستان است اما از واشنگتن می‌خواهم درباره نقشه راهش برای صلح بسیار روشن‌تر باشد و هر آنچه می‌تواند برای پیشرفت این روند انجام دهد.

کرزی در فهرست افرادی که قرار بود در نشست قطر شرکت کنند حضو نداشت اما پیش از آن در نخستین دور گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در مسکو حضور داشت. هیئت اعزام شده در آن نشست اگرچه توسط «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان اعزام نشده بود اما شماری از مقامات ارشد دولتی از جمله معاون رئیس اجرایی و شماری از اعضای شورای عالی صلح افغانستان نیز در آن حضور داشتند.

رئیس جمهور سابق افغانستان گفت که برگزارکنندگان نشست قطر می‌توانند از نشست مسکو درس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: همراه طالبان با یکدیگر زیر پرچم افغانستان نشستیم و درباره قانون اساسی و حقوق زنان گفت‌وگو کردیم؛ چرا این بار این موضوع اتفاق نیفتد.

واکنش طالبان به تعویق نشست قطر؛ کابل با ایجاد بی‌نظمی سعی در تغییر خط مشی کنفرانس داشتریاست جمهوری افغانستان: دولت قطر نشست دوحه با طالبان را لغو کرده استژنرال آمریکایی: مردم افغانستان نباید به گفت‌وگوهای صلح آمریکا با طالبان خوشبین باشد

کرزی ادامه داد که طالبان را برای گفت‌وگوی مستقیم با طالبان تحت فشار قرار داده است و از دولت نیز خواست تا برای تحقق گفت‌وگوها نرمش نشان دهد.

رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: «این روند باید ادامه یابد. امروز ناراحت هستم اما همچنان امیدوارم که گفت‌وگوهای بین‌الافغانی حتما تحقق پیدا کند. این چیزی است که افغان‌ها خواستار آن هستند، ما صلح می‌خواهیم و باید متحد باشیم».

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طوفان‌الاقصی دانشگاه‌های آمریکا را درنوردید و دانشجویان معترض خواهان آزادی فلسطین هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در توئیتی نوشت:« طوفان الاقصی دانشگاه‌های آمریکا را درنوردید دانشجویان معترض آمریکایی دیگر خواستار به رسمیت شناختن دو کشور در سرزمین‌های اشغالی نیستند بلکه خواهان آزادی فلسطین و اخراج اشغالگر از سرزمین فلسطین می‌باشند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد