Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@11:03:32 GMT

پمپئو هم‌چنان امیدوار است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۲۹۰۹

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه همچنان مسئول تیم مذاکره کننده با کره شمالی است، گفت: تلاش‌های دیپلماتیک در راستای هدف خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی ادامه پیدا خواهند کرد. آفتاب‌‌نیوز : پس از آنکه مقامات کره شمالی اظهار کردند دیگر خواستار حضور مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای نیستند، این مقام آمریکایی در واشنگتن به خبرنگاران گفت: هیچ‌چیز تغییر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به کار بر روی مذاکرات ادامه خواهیم داد و من همچنان مسئول تیم مذاکره کننده هستم. مشخصاً دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مسئولیت کل این اقدام را برعهده دارد اما سرپرستی تیم بر عهده من خواهد بود.
وی افزود، دیپلمات‌های آمریکایی که سرپرستی آنان را استفن بیگان، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی بر عهده دارد، تلاش برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی را ادامه خواهند داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، پمپئو پس از گفتگو با وزرای امور خارجه و دفاع ژاپن در یک کنفرانس خبری مشترک گفت: مطمئن هستم که فرصتی واقعی برای دستیابی به این نتیجه (خلع سلاح هسته‌ای) خواهیم داشت.
وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است این امکان وجود دارد که حتی بدون برداشته شدن هیچیک از تحریم‌هایی که کره شمالی خواستار توقف آن بوده، بتوان اقدام دیپلماتیک با پیونگ‌یانگ را ادامه داد.
او در این باره گفت: ما همچنان کره شمالی را برای کنار گذاشتن تمام تسلیحات کشتار جمعی و تجهیزات و برنامه‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک تحت فشار خواهیم گذاشت. ما اجرای تمام تحریم‌ها علیه کره شمالی را ادامه خواهیم داد و همه کشورها را نیز برای ادامه این روند تشویق خواهیم کرد.
هفته گذشته یک مقام وزارت خارجه کره شمالی که مسئول امور مربوط به آمریکا است، اظهار کرد، کره شمالی دیگر خواستار حضور پمپئو در مذاکرات نیست و او باید جای خود را به فردی باتجربه‌تر بدهد.
خبرآنلاین 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پمپئو کره شمالی مذاکره با کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»

به گزارش «تابناک» به نقل از یورو نیوز، برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر.ک»، «ک.ب.س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.
 
به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

دیگر خبرها

  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد