Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@07:05:40 GMT

تلاش برای آزادی صدها روهینگیایی بازداشتی در عربستان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۲۹۱۹

تلاش برای آزادی صدها روهینگیایی بازداشتی در عربستان

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی freemalaysiatoday؛ سازمان حمایت از حقوق روهینگیایی ها در مالزی (MERHROM)، در بیانیه‌ای اعلام کرد حداقل 650 روهینگیایی در بازداشتگاه شمیسی در عربستان در بازداشت به سر می‌برند.
«ظفر احمد عبدالغنی مسلم» رئیس سازمان در این بیانیه‌ نوشت: افراد بازداشتی در این بازداشتگاه برای سومین بار دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی با بیان این که 7 نفر از این افراد از زمان آغاز اعتصاب غذا از روز شنبه گذشته در بیمارستان بستری شده‌اند، از مسئولان عربستانی خواست در آستانه ماه رمضان این افراد را آزاد کنند.
این فعال مالزیایی گفت: ما از حکومت سعودی می‌خواهیم آنها را آزاد کند تا بتوانند شعائر دینی خود را در آزادی کامل انجام دهند.   ظفر افزود که این افراد بازداشتی از خشونت‌های سال 2012 در میانمار گریخته‌اند.
پیش از این، پایگاه خبری میدل‌ایست آی نیز در یک تحقیق چهار ماهه با تعدادی از روهینگیایی‌هایی که در عربستان زندگی می‌کنند مصاحبه کرده بود و بر اساس آن‌ گزارشی منتشر کرد که در آن بازداشت صدها آواره روهینگیایی در این کشور تایید شد. 
بازداشت‌شدگان اعلام کرده‌اند که بسیاری از آنها بین یک تا شش سال در بازداشتگاه «شمیسی» در مرکز جده به سر برده‌اند. در بین این افراد، کودکان و زنان و مردانی از همه سنین وجود دارند.
 
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا روهینگیا عربستان میانمار مالزی بازداشت آوارگان روهینگیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) کارخانه مشهور چگونه صدها تن «ژامبون» تولید می‌کند؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • (ویدیو) کارخانه مشهور چگونه صدها تن «ژامبون» تولید می‌کند؟
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  •  اولین واکنش سرمربی سپاهان به جنجال هوادار منتسب به تیمش در آزادی
  • اولین واکنش مورایس به اتفاقات جنجالی استادیوم آزادی
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • تلاش رونالدو برای رسیدن به رکورد بازیکن مراکشی
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز