Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سيد علي خسروشاهي در بررسي روند بازارسرمايه اشاره کرد: در کوتاه مدت و ميان مدت و با توجه به عملکرد شرکت‌هاي بزرگ انتظار ميرود، تا فصل مجامع روند بازار صعودي و با شيب ملايم باشد، هر چند که اين مسير همراه با نوسان‌هاي روزانه خواهد بود. در بلند مدت اما، بايد به عوامل بنيادي توجه بيشتري کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا، اين فعال بازارسرمايه با بيان مطلب بالا به پايگاه خبري بازارسرمايه ايران (سنا)، گفت: نرخ ارز، قيمت نفت، نرخ‌هاي جهاني کالاها و اثرات تحريم بر شرکتها از مهمترين عوامل تاثيرگذار بر بازار سرمايه هستند. در اين بين مهمترين عامل تاثيرگذار بر سود (اسمي) و ارزش بازار شرکتها، تغييرات نرخ ارز است.
وي يکي از مهمترين عوامل موثر در افزايش نرخ ارز را بسته بودن مبادي ورودي دلار دانست و افزود: هم اکنون تنش‌هاي سياسي ميان ايران و امريکا به بالاترين حد خود از زمان روي کار آمدن ترامپ رسيده است و نميتوان تحليل دقيقي از آينده اين تنشها داشت؛ اما ميتوان برآورد کرد افزايش تنشها موجب افزايش نرخ دلار و درنهايت افزايش ارزش بازار شرکتهاي صادرات محور بورس، همچون شرکتهاي پتروشيمي، فلزي و معدني و... خواهد شد.
معاون اجرايي سرمايه‌گذاري تامين سرمايه سپهر تصريح کرد: در بحث نفت، با توجه به اينکه طي سالهاي اخير، نقش ايران در اثرگذاري بر روي قيمت نفت تا حدود زيادي کمرنگ شده است، اما موقعيت ژئوپوليتيکي ايران ميتواند بر قيمت نفت تاثيرگذار باشد. افزايش سطح ناآراميها در منطقه از يک طرف موجب افزايش قيمت نفت خواهد شد و با درنظر گرفتن ثبات ساير عوامل اتفاقي مثبت براي اقتصاد نفت محور ايران تلقي ميشود، اما از طرفي ديگر، افزايش تنشها باعث بالا رفتن ريسک سياسي کشور خواهد شد که امري منفي است.
خسروشاهي، عامل موثر بعدي در روند بازار را تغييرات نرخ کاموديتيها عنوان کرد و گفت: اين نوسانات عملا وابسته به نرخ رشد اقتصادي کشور چين است. با توجه به اخبار مثبت ناشي از توافقات تجاري ميان چين و امريکا، انتظار مي‌رود که در سال 2019، نرخ کاموديتيها فارغ از نوسانات مقطعي روند باثباتي داشته باشد.
وي ادامه داد: در نهايت اثرات تحريمها بر توليد و فروش شرکتها، وضعيت سودسازي شرکتها را مشخص خواهد کرد. گزارشهاي فصل زمستان سال 1397شرکتها نشان داد که عملکرد شرکتها در توليد و فروش قابل قبول و بهتر از حد انتظار فعالان بازار سرمايه بوده است. هر چند که انتظار ميرود سال 1398سالي سختتر براي شرکتها از لحاظ مقادير فروش محصولات باشد.
اين کارشناس بازار سرمايه در خصوص دوازدهمين نمايشگاه بورس، بانک و بيمه و تاثير چنين رويدادهايي را بر رونق اقتصادي و معرفي پتانسيل‌هاي بازار سرمايه مثبت ارزيابي کرد و توضيح داد: برگزاري نمايشگاه (فاينکس 2019) مي‌تواند به افزايش اعتماد و اقبال به ابزارهاي موجود در اين بازار منجر شود. همچنين در اين نمايشگاه ميتوان ابزارهاي نوين مانند صندوق طلا، صندوق‌هاي کالايي، گواهي کالايي زعفران و آتي سهام را به سرمايهگذاران معرفي کرد و سبب جذب گسترده سرمايه‌هاي بازارهاي مشابه و ابزارهاي فيزيکي شد.
خسروشاهي تاکيد کرد: گسترش حمايت از کسب‌وکارهاي نوين براي حضور و معرفي ابزارها و فناوري‌هاي جديد و همچنين پوشش مداوم و دائمي اين موضوعات و ابزارهاي بازار سرمايه در رسانه‌هاي مختلف مي‌تواند به اثربخشي بيشتر چنين رويدادهايي منجر شود.
خاطرنشان مي شود: فاينکس 2019از دوم تا پنجم ارديبهشت ماه 98برگزار مي شود. شرکت هاي علاقه مند به مشارکت در دوازدهمين دوره نمايشگاه بين‌المللي بورس، بانک و بيمه براي اطلاع از جزئيات اين رويداد مهم مي توانند به پايگاه اينترنتي نمايشگاه به نشاني http://iranfinex.ir/ مراجعه کنند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ اولاف شولتس صدراعظم آلمان، با الویت خواندن تاسیس اتحادیه بانکی اروپا خواستار همگونی بیشتر در بازار‌های مالی در سراسر منطقه شد.
اتحادیه بانکی، طرحی است که پس از بحران مالی برای متمرکز کردن نظارت بر وام دهندگان بزرگ در بانک مرکزی اروپا طراحی شده است.
با این حال، آلمان با عنصر اصلی این طرح، یعنی حمایت از سپرده‌ها مخالفت کرده است. لیندنر وزیر دارایی آلمان خواستار پیشرفت در اتحادیه بازار سرمایه برای بهبود امکانات مالی کسب و کار با تمرکز بر ابزار اوراق بهادار، ادغام دارایی‌ها باهدف بسته بندی مجدد و فروش آنها به سرمایه‌گذاران شد.

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها
  • اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است
  • «تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد