Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:14:32 GMT

تأکید ایتالیا و فرانسه بر لزوم پایان درگیری‌ها در لیبی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۳۲۰۶

وزرای خارجه ایتالیا و فرانسه بر لزوم آتش‌بس در طرابلس لیبی و توقف فوری درگیری‌ها در این کشور تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، انزو میلانزی، وزیر امور خارجه ایتالیا پس از نشست مشترک با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی‌اش در کنفرانس خبری گفت: راه حل نظامی برای مسائل پیچیده سیاسی در لیبی وجود ندارد و هیچ هدفی نمی‌تواند آغاز درگیری‌های مسلحانه را توجیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: ما باید در سریع‌ترین زمان ممکن به آتش‌بس دست یابیم. رم و پاریس پیرامون این مساله دیدگاه‌های یکسانی دارند.

میلانزی گفت: به رسمیت شناختن "نقش مهم" خلیفه حفتر، فرمانده ارتش لیبی در مبارزه با تروریسم از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا "قانونی" است.

در همین راستا، لودریان در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون گزارش‌های تکراری درباره حمایت پاریس از خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی گفت: رویکرد فرانسه ، توقف فوری درگیری‌ها و آغاز گفتگوی سیاسی است.

وی تصریح کرد: من معتقدم عدم ثبات زمینه ساز تروریسم است درنتیجه مهمترین مساله درحال حاضر بازگرداندن ثبات است. بحران ممکن است خطرناک شود. بنابراین فرانسه و ایتالیا از نزدیک بر روی این مساله کار می‌کنند زیرا بدون توافق مستحکم فرانسه و ایتالیا هیچ پیشرفتی محقق نخواهد شد.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: دو کشور سختی‌هایی که طی ماه‌های اخیر شاهد بوده‌اند را پشت سر گذاشتند.

وزرای خارجه ایتالیا و فرانسه به اجرای طرح هایی درباره مساله لیبی وعده دادند اما جزئیات آن را فاش نکردند و افزودند: این مساله موضوع نشست رم میان دیپلمات‌های ارشد دو کشور خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایتالیا خلیفه حفتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فرانسه لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبال سری آ ایتالیا؛ برتری رم در یک دیدار عجیب

تیم فوتبال رم در هفته سی و سوم سری آ و در حضور سردار آزمون برابر اودینزه به برتری رسید.

به گزارش مهر، در دیدار معوقه هفته سی و دوم «سری آ» ایتالیا، شامگاه پنج شنبه از ساعت ۲۱:۳۰ تیم‌های فوتبال «رم» و «اودینزه» به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۲ بر یک رم به پایان رسید.

بازی این دو تیم یازده روز پیش طبق برنامه در حال برگزاری بود که در ‏دقیقه ۷۱ ایوان اندیکا ستاره رم ناگهان از هوش رفت. درحالی‌که همه ‏نگران سکته قلبی این بازیکن بودند بازی نیمه‌کاره رها ماند و ‏فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام کرد درباره بازی تصمیم‌گیری خواهد ‏کرد. ‏

در نهایت اعلام شد که این بازی نه از ابتدا بلکه از همان جایی که ‏متوقف شده و با همان نتیجه یعنی تساوی یک به یک ادامه پیدا خواهد ‏کرد.‬ در این دیدار که به میزبانی اودینزه برگزار شده بود در دقیقه ۲۳ «روبرتو پریرا» موفق شد تیم میزبان را پیش بیندازد اما «روملو لوکاکو» در دقیقه ۶۴ بازی را به تساوی کشاند.

نکته قابل توجه این است که سردار آزمون در دیدار نیمه تمام ۲ تیم حتی در لیست رم هم حضور نداشت اما در این بازی به طور فیکس در ترکیب رم بازی کرد.

آزمون در دقیقه ۸۴ فرصت بسیار مناسبی به دست آورد و در حالی که توپ در اختیار مدافع حریف بود با یک پرس سریع توانست توپ را از حریف برباید و در موقعیت تک به تک قرار بگیرد اما واکنش سریع دروازه بان اودینزه مانع از گلزنی این مهاجم ایرانی شد.

اما در دقیقه ۵+۹۰ «برایان کریستانته» موفق شد گل برتری رم را به ثمر برساند تا این دیدار با برتری شاگردان «ده روسی» به پایان برسد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • پایان یک دهه قتل و تجاوز توسط 11 مرد خشن | این افراد خشن چه کسانی هستند؟
  • فوتبال سری آ ایتالیا؛ برتری رم در یک دیدار عجیب
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد