Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:33:13 GMT

دو سوم اتباع خارجی مقیم ایران مجاز هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۳۵۶۱

دو سوم اتباع خارجی مقیم ایران مجاز هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی محمودی صبح شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات به اتباع خارجی در ایران تلاش‌های خوبی صورت گرفته و شاهد گسترش خدمات هستیم.

وی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی و.... به اتباع خارجی مجاز بیان کرد: دو سوم اتباع خارجی در ایران مجاز هستند و خدمات در بخش‌های مختلف به اتباع خارجی مجاز ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با بیان اینکه اتباع خارجی غیر مجاز جمع‌آوری و به کشورشان بازگردانده می‌شوند تصریح کرد: ارائه خدمات شامل اتباع خارجی غیرمجاز نمی‌شود.

پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی

وی با بیان اینکه زمینه ارائه خدمات آموزشی به اتباع خارجی در کشور فراهم است، بیان کرد: بر اساس دستور مقام معظم رهبری، همه فرزندان اتباع خارجی تحت پوشش تحصیل رایگان در مدارس قرار می‌گیرند.

محمودی با اشاره به پایان اعتبار کارت اقامت آمایش و هویت اتباع خارجی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، آمایش ۱۴ اتباع خارجی مجاز در ایران از خردادماه امسال در استان‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افغانستان، پاکستان، بنگلادش، عراق و کشورهای آفریقایی دارای بیشترین اتباع خارجی در ایران هستند، افزود: با وزارت بهداشت تفاهم‌نامه‌ای برای بیمه شدن اتباع خارجی مجاز امضا شده و همه اتباع خارجی تخت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

کد خبر 4595588

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان بوشهر پاکستان مهدی محمودی وزارت کشور اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی

جلسه قرارگاه طرح ربیع استان خراسان جنوبی در راستای اجرایی نمودن طرح جمع آوری وبازگشت اتباع غیر مجاز به کشور مبداء در محل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی برگزار گردید.

صفایی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی با  اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از نیمی از اتباع یاد شده از کشور خارج گردیده اند از دستگاههای مرتبط درخواست کرد تا در سال جاری طبق سنوات گذشته برنامه مدون همراه با سیر مراحل و زمانبندی چگونگی شناسایی و جمع آوری را به تفکیک شهرستان های تابعه استان را در قالب قرارگاه استانی طرح ربیع در دستور کار قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد