Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@12:10:07 GMT

این بیماری‌ها با ادویه‌ها تشدید می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۳۵۸۹

این بیماری‌ها با ادویه‌ها تشدید می‌شود

پول‌نیوز - افرادی که مبتلا به رفلاکس هستند یعنی در آن‌ها اسید معده به مری برگشت دارد، عارضه با درد، سوزش و گرفتگی در قفسه سینه خود را نشان می‌دهد و حتی ممکن است آسیب‌هایی در حنجره ایجاد کند؛ در این شرایط مصرف غذا‌های تند و ترش می‌تواند موجب تشدید علائم رفلاکس شود، بنابراین باید علاوه بر...

مصرف زیاد ادویه‌جات حتی در افراد سالم ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود و حتی بیماری‌های زمینه‌ای را تشدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ممکن است مصرف غذا‌های تیز و تند در افرادی که دارای مشکلات گوارشی از جمله سوء هاضمه یا زخم معده هستند و با مصرف برخی غذا‌ها دچار دل درد و نفخ شکم می‌شوند، روند سوء هاضمه را تشدید کند. در این شرایط بهتر است از مصرف غذا‌های دارای ادویه زیاد پرهیز شود.

استفاده از ادویه‌جات اگر به مقدار لازم و متعادل باشد مشکل زیادی به وجود نمی‌آورد، ولی اگر فردی با مصرف یک غذای خاص دچار عارضه و مشکل می‌شود بهتر است از مصرف آن پرهیز کند.

البته مصرف ادویه‌جات تند غیر از مشکلات گوارشی، باعث بروز عوارض مختلفی در بدن می‌شود؛ به طور مثال در افرادی که به این ادویه‌جات حساسیت دارند می‌تواند آلرژی ایجاد کند که علائمی شبیه آسم یعنی عطسه، آبریزش بینی و سرفه دارد. البته این امر بستگی به نوع و مقدار مصرف ادویه‌جات در غذا هم دارد.

ادویه‌جات عامل تشدید علائم رفلاکس معده

افرادی که مبتلا به رفلاکس هستند یعنی در آن‌ها اسید معده به مری برگشت دارد، عارضه با درد، سوزش و گرفتگی در قفسه سینه خود را نشان می‌دهد و حتی ممکن است آسیب‌هایی در حنجره ایجاد کند؛ در این شرایط مصرف غذا‌های تند و ترش می‌تواند موجب تشدید علائم رفلاکس شود، بنابراین باید علاوه بر رعایت پرهیز‌های غذایی رفلاکس معده، از مصرف ادویه‌جات تند پرهیز شود. مشکلات گوارشی دستگاه‌های دیگر بدن را هم درگیر می‌کند.

مشکلات گوارشی شامل شاخه‌های متنوعی است که قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش را درگیر می‌کند و هر کدام می‌تواند عوارضی خاص روی بدن داشته باشد، به طور مثال فرد مبتلا به التهاب روده، ممکن است مشکلات چشمی، التهاب مفصل یا ضایعات پوستی هم داشته باشد که به مشکلات گوارشی مربوط است یا در وی علائمی مثل اسهال و دل پیچه بروز کند که به معده ارتباط ندارد و مربوط به اثر مصرف ادویه‌جات بر روده است.

اگر فرد مبتلا به سوءهاضمه معمولی باشد که ارتباط با بیماری دیگری ندارد و تنها در آن قسمت درد مشاهده می‌شود، ولی برخی از بیماری‌های گوارشی با عوارضی خارج از دستگاه گوارش همراه است.

از طرفی برخی بیماری‌های خارج از دستگاه گوارش علائم و نشانه‌های مشکلات گوارشی را دارند، به طور مثال ممکن است تومور‌ها خود را به شکل اسهال نشان دهند یا تغییر هورمون‌های بدن یعنی پرکاری تیروئید با افزایش دفعات دفع مدفوع و اسهال و کم‌کاری تیروئید به شکل یبوست بروز کند؛ این‌ها بیماری‌هایی هستند که خارج از دستگاه گوارش قرار دارند، اما برخی علائم و نشانه‌هایی که ایجاد می‌کنند با بیماری‌های دستگاه گوارش مشابهت دارد.

شباهت برخی از بیماری‌ها با مشکلات گوارشی تشخیص را سخت می‌کند، اما این پزشک است که باید با تخصص و تجربه خود نوع بیماری و درمان آن را تشخیص دهد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ادویه رفلاکس معده سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟

ایتنا - تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.
تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم
تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

 

سوپر غذای تقویت کننده مغز
یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن
تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

دیگر خبرها

  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟