Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@14:06:11 GMT

ورود همزمان دو سامانه بارشی به کشور

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۳۶۳۶

ورود همزمان دو سامانه بارشی به کشور

احد وظیفه اظهار کرد: با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز شنبه (۳۱ فروردین) در نوار شمالی، شمال غرب و غرب کشور بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش طی امروز در نواحی کوهستانی و مرتفع شمال غرب به شکل باران و برف است، تصریح کرد: طی فردا (۱ اردیبهشت) شدت فعالیت سامانه بارشی کاهش می‌یابد و برای مناطق ذکر شده و بخش‌هایی از جنوب کشور ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: همچنین طی فردا در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در نواحی شمال شرق کاهش دمای ۸ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه در اواخر وقت فردا و از اوایل وقت دوشنبه (دو اردیبهشت) دو سامانه بارشی جدید یکی از شمال غرب و دیگری از جنوب وارد کشور می‌شود گفت: از اینرو طی روز دوشنبه برای نواحی شمال غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس و به تدریج برای نواحی مرکزی، جنوب، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته‌ی وظیفه در این روز بیشینه شدت بارش در نواحی شمال غرب و غرب دریای خزر است، همچنین در شمال غرب کشور کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه طی روز سه شنبه (۳ اردیبهشت) از شدت فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور کاسته می‌شود و عمده فعالیت آن در سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور خواهد بود، اظهار کرد: در اواخر وقت روز چهارشنبه (۴ اردیبهشت) این سامانه از شمال شرق از کشور خارج می‌شود همچنین امروز (۳۱ فروردین) و روز دوشنبه (۱ اردیبهشت) دریای خزر مواج و طوفانی است و از اواخر فردا و پس فردا (۱ و ۲ اردیبهشت) خلیج فارس مواج است.

وظیفه در پایان درباره‌ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱ اردیبهشت) کمی ابری، در اواخر وقت افزایش ابر و در بعضی از ساعات وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثردمای ۱۹ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۲ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، در برخی ساعات رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سامانه بارشی هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در ایران؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوایی امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت، گفت: امروز در برخی از مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شرق سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده رخ می‌دهد و سایر مناطق از جوی آرام برخوردار هستند.

وی افزود: فردا سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود و در نیمه غربی کشور شاهد رگبار و رعدوبرق و در برخی نقاط بارش تگرگ خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش‌های فردا در حد هشدار نارنجی است و برای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان، کردستان، کرمانشاه و شمال قزوین، سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود. بنابراین هموطنان تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

گودرزی با بیان اینکه بارش‌ها تا پایان هفته ادامه دارد، گفت: امروز در شمال غرب و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که احتمال ریزش تگرگ و یا خیزش گرد و خاک نیز وجود دارد.

کد خبر 6096908 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • (ویدئو) ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا (۱۷ اردیبهشت)
  • تداوم بارش‌ها در ایران؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا
  • ورود سامانه بارشی به کشور از فردا؛ این استان‌ها بارانی می‌شوند
  • وضع آب و هوا ؛ از فردا سامانه بارشی به کشور وارد می شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا 
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟
  • جوی آرام در اکثر نقاط کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید از ۱۶ اردیبهشت ماه