Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@18:41:44 GMT

هشدار جهادکشاورزی فارس در خصوص حمله ملخ

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۳۶۹۷

هشدار جهادکشاورزی فارس در خصوص حمله ملخ

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس در هشدار جهاد کشاورزی استان فارس پیرامون هجوم ملخ از کشاورزان، دامداران و زنبورداران در خواست شده که مواردی را رعایت کرده و مشاهده ملخ را بلافاصله به دستگاه‌های ذیربط اطلاع‌رسانی کنند. در این اطلاعیه آمده است؛ با توجه به استمرار ورود توده های متراکم ملخ صحرایی از کشور عربستان به جنوب کشور و خطر آسیب دیدن مزارع و باغات کشاورزان، دامداران و زنبوردارن استان فارس خواسته می‌شود که به موارد زیر توجه کنند؛ علاوه بر سرکشی روزانه به مزارع و باغات، به مراتع و علف زارهای مجاور نیز سرکشی کنید و به محض مشاهده آفت به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود در اسرع وقت اطلاع دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیه امکانات و لوازم مورد نیاز سمپاشی از جمله تراکتورها و سمپاش های خود را آماده به کار نگه دارید.  هرگونه عملیات سمپاشی علیه آفت را فقط با  کسب نظر کارشناسان جهاد کشاورزی انجام دهید.  در صورت نیاز به سمپاشی، سموم مناسب مورد نیاز توسط سازمان جهاد کشاورزی تامین می شود.   قبل از عملیات سمپاشی، در صورت وجود دام و احشام در منطقه، نسبت بخش جابجایی آنها اقدام نمایید.  در صورت وجود  کندوی زنبور عسل در مزارع، مراتع و باغات مورد نظر جهت  سمپاشی، نسبت به جابجایی آنهاقبل از سمپاشی اقدام شود.  از چرای دام در مراتع و علفزارهای سمپاشی شده حداقل به مدت  یک هفته خودداری شود . از فعالیت کندوهای زنبورهای عسل (باز گذاشتن درب کندو) مجاور در مراتع و باغات و مزارع  سمپاسی شده حداقل به مدت  یک هفته جلوگیری شود .  از مصرف لاشه ملخ های تلف شده به وسیله سم جدا خودداری شود.  از خرید هر گونه ملخ مرده توسط دلالان و سودجویان برای مصرف خوراکی پرهیز شود . از تعلیف دام ها و طیور از لاشه ملخ های مرده پرهیز شود . در صورت مشاهده اجساد پرندگان و جانوران وحشی در حجم قابل توجه  در مناطق سمپاشی شده نسبت جمع آوری ، حفر چاله و دفن آِنها در عمق مناسب و آهک پاشی روی محل دفن اقدام شود .   درصورت نیاز به کسب آخرین اطلاعات موثق از وضعیت ملخ و روند مبارزه با این آفت در استان فارس با روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس به شماره ۰۷۱۳۲۲۹۲۶۷۰ تماس گرفته شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان فارس جانوران جهاد کشاورزی روابط عمومی سازمان عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی گفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

  معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد. وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

گفتنی است، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه