Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:46:52 GMT

ادامه اعتراضات مردمی در الجزایر

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۴۵۹۲

ادامه اعتراضات مردمی در الجزایر

تهران - ایرنا - مردم الجزایر دیروز (جمعه) در نهمین جمعه متوالی از اعتراضات خود، خواستار کنارگیری تمام مقامات دولت گذشته و سپردن زمام امور به نهادهایی انتقالی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'المیادین'، تظاهرکنندگان الجزایر بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات تاکید داشتند، اما نیروهای امنیتی با حضور در اطراف کاخ ریاست جمهوری و دیگر مراکز حساس دولتی، سعی در کنترل اوضاع داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین راستا 'بلقاسم ملاح' رهبر حزب 'مجمع ملی دمکراتیک' ضمن اعلام مخالفت با در قدرت ماندن مقامات سیاسی گذشته، بر ضرورت تشکیل دولت موقت به مدت 6 ماه برای نظارت بر اجرای انتخابات تاکید کرد و افزود: 'عبدالقادر بن صالح' رییس جمهوری و 'نور الدین البدوی' نخست وزیر کنونی الجزایر صلاحیت کامل ندارند.
'جمال صوالح' نایب رییس مجلس شورای ملی الجزایر از «حزب عدالت و توسعه» نیز تاکید کرد که دولت تلاش می کند، در شکل دیگر به حیات خود ادامه دهد، اما ملت چنین موضوعی را نمی پذیرد و جای بقایای نظام در زندان است و نه در پستهای دولتی.
الجزایری ها از 22 فوریه (3 اسفند 97) تاکنون با ادامه اعتراضات خود خواستار کناره گیری تمام مقامات گذشته از قدرت و سپردن زمام امور به نهادهایی انتقالی در دوره کنونی هستند و استعفای 'عبدالعزیز بوتفلیقه' از شدت نارضایتی آن ها نکاسته است.
بوتفلیقه 29 اکتبر 2018 میلادی با وجود کهولت سن (82 ساله) و داشتن بیماری اعلام کرد که برای پنجمین بار نامزد «حزب جبهه آزادی ‌بخش ملی الجزایر» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور می شود. همین امر موجب شد که بسیاری از مردم الجزایر به خیابان ها بیایند و اعتراض در سراسر این کشور شکل بگیرد.
انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار بود 18 آوریل مصادف با 29 فروردین ماه امسال برگزار شود که با کناره گیری بوتفلیقه، این امر به تعویق افتاد.

** جنبش جامعه سالم درخواست رییس جمهوری برای دیدار را رد کرد
از سویی دیگر «جنبش جامعه سالم» (بزرگ ترین حزب اسلامی در الجزایر) با رد درخواست رییس جمهوری برای دیدار با احزاب و گروه ها، این اقدام بن صالح را بی احترامی به اراده ملت توصیف کرد.
پیشتر رییس جمهوری موقت الجزایر از تمام طرف های سیاسی، کارشناسان حقوقی و رهبران جنبش های مردمی خواسته بود که با دولت موقت در خصوص انتخابات پیش رو(13 تیر) رایزنی کنند.
در حالی که بسیاری از احزاب و گروه های الجزایر این دیدار و رایزنی ها را محکوم می کنند، خبرگزاری رسمی این کشور پنج شنیه گذشته از دیدار برخی از شخصیت های ملی با رییس جمهوری موقت برای بررسی اوضاع کشور خبر داد.
خاورم**3224**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي الجزاير اعتراضات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد.

طبق گزارش المیادین، این جبهه افزود: هماهنگی کامل و مستمر و اتفاق نظر بین تمام گروه‌های مقاومت و همچنین درباره خواسته‌های مقاومت وجود دارد.

این جبهه تاکید کرد: تنها در صورتی که رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را بپذیرد در مذاکرات پیشرفت حاصل می‌شود. توپ اکنون در زمین رژیم اشغالگر است که همچنان حیله‌گری و لجاجت می‌کند و نمی‌خواهد این خواسته‌ها را بپذیرد. به ویژه شخص بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به دلیل محاسبات سیاسی با این خواسته‌ها مخالفت می‌کند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد: گروه‌های مقاومت آماده تعامل با تمام گزینه‌ها و هرگونه تحولات میدانی و ادامه دفاع از مردم فلسطین و مقابله با هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به ویژه به شهر رفح هستند.

همزمان با ادامه جنگ ژیم صهیونیستی در نوار غزه تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا ادامه دارد و جنبش حماس در کنار دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین در حال بررسی سند پیشنهادی برای توافق است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد
  • دور دوم انتخابات یا تعیین رییس مجلس
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • کم‌بارشی‌های کشور جبران شد؟!
  • لیست حمایتی جبهه مطالبه مردمی تبریز اعلام شد
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!