Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@04:29:11 GMT

وزارت صنعت: جواز تاسيس صنعتي 18 درصد رشد يافت

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۴۶۵۸

وزارت صنعت: جواز تاسيس صنعتي 18 درصد رشد يافت

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- بررسي آمارهاي منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان مي دهد در 10 ماهه پارسال 19 هزار و 57 فقره جواز تاسيس صنعتي صادر شد که در مقايسه با مدت مشابه در سال 96 رشد 18.2 درصدي را نشان مي دهد.

به گزارش روز شنبه ايرنا برپايه آمارهاي ياد شده، اين مجوزها با پيش بيني سرمايه 2 هزار و 666 ميليارد ريال و پيش بيني اشتغال 439 هزار و 740 نفري صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقايسه اين ارقام با مدت مشابه سال 96 نشان دهنده افزايش 81.1 درصدي در سرمايه گذاري و 21.1 درصدي در اشتغال است.
برپايه اين گزارش، بيشترين تعداد جواز تاسيس در استان هاي سمنان و خراسان رضوي به ترتيب با يکهزار و 597 و يکهزار و 378 فقره صادر شد.
همچنين از 19 هزار و 57 فقره جواز تاسيس صادره در 10 ماهه 97، بيشترين تعداد مربوط به گروه محصولات غذايي و انواع آشاميدني با 2 هزار و 683 فقره و پس از آن ساير محصولات کاني غيرفلزي با 2 هزار و 304 فقره قرار دارد.
بالاترين سهم پيش بيني سرمايه گذاري در گروه هاي صنعتي متعلق به گروه کک و فرآورده هاي حاصل از نفت با سرمايه 729 هزار و 924 ميليارد ريال با سهم 32.2 درصد از کل گروه ها بود.
** رشد صدور پروانه هاي بهره برداري
علاوه براين در 10 ماهه 97 تعداد چهار هزار و 863 پروانه بهره برداري با سرمايه گذاري 474 هزار و 960 ميليارد ريال و اشتغال 83 هزار و 748 نفري صادر شد. مقايسه اين ارقام با مدت مشابه سال 96 افزايش 5.1 درصد در تعداد، رشد 112.2 درصدي در سرمايه گذاري و افزايش 7.8 درصدي در اشتغال را نشان مي دهد.
بنابر اين آمارها از تعداد پروانه بهره برداري صادره، 2 هزار و 591 فقره آن ايجادي و 2 هزار و 272 فقره آن توسعه اي بود.
پروانه بهره برداري ايجادي براي راه اندازي واحدهاي جديد صنعتي صادر مي شود.
بيشترين تعداد پروانه بهره برداري صادره در بين استان هاي کشور مربوط به اصفهان با 492 فقره و کمترين آن استان خراسان شمالي با 14 فقره بود.
بالاترين ميزان سرمايه گذاري مندرج در پروانه هاي بهره برداري صادره را استان هرمزگان با 193 هزار و 434 ميليارد ريال با سهم 40.7 درصدي از کل سرمايه گذاري در قالب پروانه بهره برداري را به خود اختصاص داد.
برپايه آمارهاي وزارت صنعت، متوسط سرمايه گذاري براي ايجاد يک واحد در اين دوره 97.7 ميليارد ريال بود و علت بالا بودن اين رقم سرمايه گذاري انجام شده در واحد نفت «ستاره خليج فارس» است و با کسر سرمايه گذاري اين واحد، متوسط سرمايه گذاري در دوره ياد شده 53.2 ميليارد ريال است.
همچنين بالاترين اشتغال پيش بيني شده مربوط به استان هاي خراسان شمالي و اصفهان به ترتيب با هشت هزار و 138 نفر و هفت هزار و 827 نفر است.
بيشترين پروانه بهره برداري صادره با تعداد 747 فقره مربوط به محصولات از لاستيک و پلاستيک است. متوسط سرمايه گذاري براي راه اندازي يک واحد در اين گروه 23.5 ميليارد ريال بود.
بالاترين سرمايه گذاري محقق شده در کک و فرآورده هاي حاصل از نفت با 207 هزار و 720 ميليارد ريال است که حدود 43.7 درصد از سرمايه گذاري کل کشور را به خود اختصاص داده است.
بيشترين اشتغال پيش بيني شده در گروه محصولات غذايي و آشاميدني ها با 11 هزار و 843 نفر بوده است.
اقتصام*3065**1559
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

 بر اساس اعلام شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه خرم آباد – پل زال، عوارض خودروی سواری ۳۴۵ هزار ریال اعلام شده است.

همچنین عوارض تردد مینی بوس ۵۲۰ هزار ریال، کامیونت ۷۳۵ هزار ریال، اتوبوس ۶۰۵ هزار ریال و کامیون ۲ محور ۸۱۵ هزار ریال ابلاغ شد و برای تردد کامیون سه محور نیز عوارضی معادل یک میلیون و ۶۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

عوارض جدید خودروی تریلی یک میلیون و ۲۷۰ هزار و نفت کش نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال می‌باشد.

تاکنون نرخ عوارض خودرو‌های سواری درآزادراه خرم آباد – پل زال ۲۶۵ هزار ریال، وانت ۵۰۰ هزار ریال، مینی بوس ۴۰۰ هزار ریال، کامیونت ۵۶۵ هزار ریال، اتوبوس۴۶۵ هزار ریال، کامیون ۲ محور۶۲۵ هزار ریال، کامیون سه محور ۸۱۵ هزار ریال، تریلی ۹۷۵ هزار ریال و تانکر یک میلیون ریال بود.

آزادراه خرم آباد پل زال در حد فاصل ۲ شهر خرم آباد و اندیمشک به طول ۱۰۴ کیلومتر قرار گرفته که با هدف کاهش تصادف و زمان سفر، صرفه جویی سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال در مصرف سوخت در زمان بهره برداری، کاهش ۶۰ کیلومتری طول مسیر نسبت به مسیر قدیمی خرم آباد - پلدختر - اندیمشک، کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت مطمئن در این مسیر احداث شد و در ۱۱ آبان سال ۸۹ به بهره برداری رسید.

ساخت این آزادراه حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته که ۵۰ درصد آن توسط دولت و بقیه توسط بخش خصوصی تامین شده که گفته می‌شود سهم دولت پس از پنج سال از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت خودرو‌ها برگشت داده شده و در اظهار نظر‌هایی عوارض دریافتی از خودرو‌ها در این آزادراه از ۱۸ سال تا ۳۰ سال پس از بهره برداری به بخش خصوصی تعلق خواهد گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت