Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- گوگل بدون هشدار قبلی دسترسی شبکه‌های پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی را به حساب‌های کاربری رسمی‌شان بر روی پلتفرم یوتیوب به دلیل آنچه نقض سیاست‌های این شرکت خوانده مسدود کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ گوگل به تازگی و بدون هشدار قبلی دسترسی شبکه‌های پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی را به حساب‌های کاربری رسمی‌شان بر روی پلتفرم یوتیوب مسدود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این اقدام، حساب‌های کاربری بخش «برنامه‌های پرس تی وی»، برنامه «ایران» و بخش «مستندهای»‌ این شبکه و حتی حساب‌های جی‎میل تحریریه خبر پرس تی وی نیز از دسترس خارج و مسدود شدند.

این اقدام بنابر ادعای گوگل، در پی «نقض سیاست‌های» این شرکت صورت گرفته است. در پیام منتشر شده از سوی گوگل آمده: اکانت گوگل شما به دلیل نقض سیاست‌های گوگل غیرفعال شده و قابل بازیابی نیست.

در حال حاضر، امکان مشاهده کانال یوتیوب برای عموم وجود دارد، اما ادمین‌ها اجازه انتشار هیچ گونه محتوایی را بر روی آن ندارند.

این برای اولین بار نیست که گوگل، کانال‌های شبکه پرس تی وی در یوتیوب را مسدود می‌کند. کانال نخست پرس تی در یوتیوب، در ماه دسامبر سال ۲۰۰۹ راه اندازی و در سپتامبر سال ۲۰۱۳ بسته شد. پس از آن، کانال جدیدی برای این شبکه ایجاد شد که تقریبا دو ماه بعد مسدود شد.

در پی بسته شدن این اکانت، سومین کانال یوتیوب پرس تی وی نیز ایجاد شد که پنج ماه پس از راه اندازی غیرفعال شد. کانال چهارم پرس تی وی در یوتیوب نیز با حدود بیش از ۲۷۰ هزار مشترک فعال، مشغول به فعالیت بود که به تازگی و بدون هشدار قبلی و در پی ادعایی مبنی بر نقض سیاست‌های گوگل، بسته شد.

حبیب عبدالحسین، مدیر وب سایت و رسانه‌های اجتماعی پرس تی وی در خصوص بسته شدن حساب کاربری گوگل پرس تی وی می‎گوید: علاوه بر بسته شدن این حساب بدون هشدار قبلی، حساب کاربری تعدادی از اشخاص و کارشناسانی نیز که با پرس تی وی در ارتباط بودند، بسته شده است.

وی با اشاره به استقبال فوق العاده از تولیدات و اخبار پرس تی در رسانه‌های اجتماعی گفت: اعمال محدودیت‌ها بر وب سایت و رسانه‌های اجتماعی پرس تی وی در پی وقایع اخیر افزایش یافته است به گونه‌ای که گوگل به همراه فیسبوک و توییتر عملا جلوی انتشار محتوای تولیدی پرس تی وی را می‌گیرند.

وی تاکید کرد پرس تی وی هیچ کدام از قوانین وسیاست‌های گوگل را نقض نکرده است و حرکت این شرکت آمریکایی با اغراض سیاسی و با هدف افزایش فشار بر جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

عبدالحسین گفت: نکته قابل توجه این است که گوگل ادعا دارد که حساب پرس تی وی به دلیل نقض قوانین این شرکت بسته شده؛ ولی اگر به کانال یوتیوب پرس تی وی مراجعه کنید، می‌بینید که همه ۶۴ هزار ویدئوی قبلی ما وجود دارد و این سوال پیش می‌آید که اگر ما به عنوان ناقض قوانین عمل کرده‎ایم، چرا هیچ ویدئویی حذف نشده و چرا هشداری داده نشده است.

وی افزود: همانطور که می‌دانید در کانال یوتیوب برای بخشی به نام کامیونیتی وجود دارد که به مخاطبین این امکان را می‌دهد که به بحث و گفت‎وگو بپردازند. این بخش کانال یوتیوب پرس تی وی که از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد با استقبال گرم مخاطبان روبرو شد به گونه‌ای که این اواخر هر پست ساده ما صد‌ها کامنت و لایک می‌گرفت. نکته جالب توجه اینجاست که تمام کامنت‌ها و نظر‌های مخاطبین در بخش کامیونیتی که در واقع، فضایی بوده برای گفتن حرف‌های متفاوت، از طرف گوگل حذف شده است، زیرا ظاهرا این حرف‌ها به مذاق مدعیان دموکراسی و آزادی بیان خوش نیامده اند. این موضوع نشان دهنده آن است که کسانی که ادعای آزادی بیان دارند، با بهانه‌های ساده و ابتدایی با صدا‌های متفاوت و مخالف خود رفتار حذفی می‌کنند.

مدیر وب سایت و رسانه‌های اجتماعی پرس تی وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که خطاب به مسئولان برون مرزی گفته بودند: «شما در خط مقدم جنگ رسانه‌ای هستید» اضافه کرد اتفاقات اخیر موید نکات مطرح شده از سوی ایشان است و این حذف حساب کاربری توسط گوگل را باید نشان دهنده تاثیرگذاری پرس تی وی در فضای مجازی دانست.

عبدالحسین این اقدام گوگل را نشانه انفعال و ضعف منطق این شرکت در مواجهه با پرس تی وی و سایر رسانه‌های تاثیر گذار برون مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و تاکید کرد رسانه‌های ایرانی با عزمی جزم‌تر از گذشته رسالت خود مبنی بر انعکاس صدای حق و «صدای بی صدایان» را ادامه خواهند داد.

وی افزود: سرمایه اصلی پرس تی وی مخاطبان حق طلبی هستند که علی رغم تمام محدودیت‌ها این شبکه را در فضای مجازی دنبال می‌کنند و قطعا این اقدام اخیر گوگل هیچ تاثیری بر اراده آن‌ها برای شنیدن صدای واقعیت نخواهد گذاشت.

در پی بسته شدن کانال یوتیوب پرس تی وی، کارشناسان گوگل مدعی شدند که در مورد‌های فوری و ضروری، هیچ گونه هشدار قبلی را منتشر نمی‌کنند. با این حال، هنوز هیچ توضیحی در خصوص این مورد ضروری که غیرفعال شدن اکانت‌ها را به دنبال داشته، ارائه نشده است.

در شهریور ماه سال گذشته نیز فیس‌بوک، توئیتر و گوگل در اقدامی هماهنگ‌شده و برای جلوگیری از انتشار حقایق و واقعیت‌هایی که دولت آمریکا و متحدانش علاقه‌ای به انتشار آن ندارند، اقدام به مسدودسازی حساب‌های کاربری شبکه‌های پرس تی وی و هیسپان تی وی و برخی حساب‌های دیگر همچون شبکه العالم و ... بر روی پلتفرم‌های خود کردند.

همچنین گوگل، اجاره دسترسی پرس تی وی به سرویس News را نیز غیرفعال کرده است.

این اقدام گوگل احتمالا در راستای اقدامات دولت آمریکا برای اعمال فشار بیشتر بر ایران و کمپین فشار همه‌جانبه علیه این کشور است که رسانه‌های ایرانی را نیز مورد هدف قرار داده است..

از سوی دیگر، در ماه ژانویه مرضیه هاشمی خبرنگار و مستندساز این شبکه نیز توسط پلیس آمریکا در فرودگاه بین المللی سنت لوئیس امبرت ایالت میسوری بازداشت شده بود. این روزنامه‌نگار مسلمان ۵۹ ساله، چندین روز و بدون هیچ گونه اتهامی در زندان‌های آمریکا نگهداری شد که در نهایت، در روز ۲۳ ژانویه و پس از تحمل ۱۱ روز بازداشت آزاد شد.

دادگاه فدرال آمریکا نتوانست هاشمی را که به عنوان شاهد مطلع بازداشت شده بود، به هیچ جرمی متهم کند. بازداشت مرضیه هاشمی نیز موجی از محکومیت‌ها را علیه آمریکا به دنبال داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مرضیه هاشمی پرس تی وی هیسپان تی وی یوتیوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

عصر ایران - رضا نصری در کانال تلگرامی اش نوشت:

احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو و برخی مقامات ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل توسط دادگاه کیفری بین‌المللی بالا گرفته است‌ که بدون تردید هزینه حقوقی و سیاسی بی سابقه‌ای برای اسرائیل در پی خواهد داشت.

از طرف دیگر، توجه رسانه‌های جهان معطوف به «گورهای دسته‌جمعی» در غزه شده و لازم است این توجه استمرار داشته باشد. در کنار این‌ موارد، دانشگاه‌های آمریکا در اقدامی کم‌نظیر علیه اسرائیل طغیان کرده‌اند و فضایی در داخل آمریکا پدید آورده‌اند که از جنگ ویتنام تا کنون سابقه نداشته است. علاوه بر این‌ها، فاجعه انسانی دیگری در رفح در کمین است که نیازمند توجه کامل رسانه‌ایست.

در چنین فضایی، آرزوی اسرائیل انحراف افکار عمومی آمریکا و اروپا به سمت ایران است و این قابلیت را نیز دارد تا با اهرم‌های رسانه‌ای‌اش تا حدود قابل ملاحظه‌ای ایران را در کانون توجهات قرار دهد! 

برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یادداشت رضا نصری درباره قطعنامه اخیر مجمع عمومی و چند نمونه تاریخی رضا نصری، حقوقدان: «لاهه» طرفین را به مذاکره برای تعیین مبلغ خسارت فراخوانده/ ایران می‌تواند دولت آمریکا را به گفت‌وگوی مستقیم دعوت کند/ اگر واشنگتن بپذیرد، کار بزرگی انجام شده؛ اگر هم رد کند، یک امتیاز سیاسی برای ایران است

دیگر خبرها

  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا نیز به جمع تظاهرات کنندگان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند (فیلم)
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • نقد کردن درآمد یوتیوب با MCN موبیکس کیوب
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد