Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ دولت‌آباد یزد، گفت:‌ همزمان با فرا رسیدن روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی‌، سامانه گردشگری الکترونیک باغ جهانی دولت‌آباد رونمایی شد.

«مجید علومی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به همکاری کمیته گردشگری الکترونیک و پایگاه باغ جهانی دولت‌آباد در راستای توسعه گردشگری الکترونیک اظهار کرد: این کمیته بر اساس محتوای تولیدشده در پایگاه باغ دولت‌آباد یزد، اقدام به تولید ابزارهای مورد نیاز جهت توسعه گردشگری الکترونیک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مستندنگاری دقیق و بروز این میراث جهانی را از ضروری‌ترین اولویت‌های پایگاه باغ دولت‌آباد دانست و افزود: استفاده از فناوری‌های روز همچون لیزر اسکن، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای این منظور در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ جهانی‌ دولت‌آباد یزد در ادامه با اشاره به انتخاب باغ دولت‌آباد به عنوان پایلوت گردشگری الکترونیک استان گفت: باغ دولت‌آباد به لحاظ ظرفیت‌های معماری و هنری از جمله آثار بی‌نظیر استان یزد است و استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات می‌تواند به شناسندن بهتر این باغ در مقیاس جهانی کمک کند .

علومی هوشمندسازی خدمات گردشگری را از مهم‌ترین برنامه‌های مشترک پایگاه باغ، کمیته گردشگری الکترونیک و متولی موقوفات باغ اعلام کرد و گفت: به مناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی، از نسخه آزمایشی سامانه گردشگری الکترونیک و اپلیکیشن تصاویر 360 درجه باغ دولت‌آباد رونمایی شد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: باغ دولت‌آباد یکی از 9 باغ ایرانی است که در سال 2011 به ثبت جهانی یونسکو رسید، این باغ که از دوران زندیه به یادگار مانده، بار دیگر در سال 2017 در قالب پرونده شهر تاریخی یزد نیز به ثبت جهانی رسیده است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: این نشست با حضور نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم و نمایندگان ادوار گذشته و همچنین شخصیت‌های سیاسی فعال در حوزه جبهه مقاومت مانند سخنگوی وزارت خارجه (به نیابت از وزیر امور خارجه کشور)، سفیر جنبش حماس در ایران، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی فلسطین و اعضای موسس مجمع برگزار شد.

میرتاج الدینی افزود: این مجمع بنا دارد با مشارکت و حضور نمایندگان مجالس کشورهای سراسر جهان به‌عنوان صدای ملت‌ها با تداوم راه پرافتخار شهید بین‌الملل سردار قاسم سلیمانی در راستای حمایت از مستضعفان جهان و دفاع از حقوق ملت‌ها، با ایجاد همبستگی و همکاری نمایندگان مجالس کشورها در مسیر دیپلماتیک، به حمایت از جبهه مقاومت بخصوص حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیست اشغالگر قدس بپردازد.

 

دیگر خبرها

  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است