Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- استاندار خراسان رضوي به خدمات قابل تقدير استاندار پيشين اين استان اشاره و بيان کرد: خراسان رضوي بحران مالي زيادي در ابتداي فعاليت دولت تدبير و اميد داشت که در آن دوره و پس از آن به خوبي مديريت شد.

عليرضا رزم حسيني روز شنبه در نشست شوراي گفت و گوي بخش خصوصي خراسان رضوي و دولت، تخصيص 360 هزار ميليارد ريال منابع را از سوي دولت در آن زمان به منظور مديرت بحران مالي `کاري خيلي بزرگ` توصيف و بيان کرد: دولت تدبير و اميد در شرايطي کشور را تحويل گرفت که رشد اقتصادي منفي بود اما ظرف سه سال نخست فعاليت دولت يازدهم رشد اقتصادي کشور مثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه همچنين گفت: زماني شرکت پديده شانديز بسيار مورد توجه بود اما با مشکلاتي مواجه شد که آقاي رشيديان استاندار پيشين خراسان رضوي و من هنوز درگير آن هستيم.
استاندار خراسان رضوي بر لزوم تبديل قدرداني از خدمتگزاران به فرهنگ رفتاري تاکيد و بيان کرد: همانطور که طبق قانون نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مي توانند در هر نشستي بي پروا انتقاد و نظر خود را درباره عملکرد ديگران بيان کنند، خدمات خدمتگزاران دولت مانند آقاي رشيديان را نيز بايد ستود.
وي در ادامه از کسب رتبه برتر شوراي گفت و گوي بخش خصوص خراسان رضوي و دولت در سال گذشته ابراز خرسندي و بيان کرد: اميدواريم امسال نيز اين شورا رتبه برتر کشور را بدست آورد و طرحهاي نويني در سطح ملي اجرا کند.
رزم حسيني همچنين به ديدار نوروزي با رهبر معظم انقلاب اسلامي اشاره و بيان کرد: در اين ديدار گزارشي مختصر اما متفاوت پيرامون مسائل اقتصادي و طرحهاي خراسان رضوي محضر رهبري ارائه کردم که نخستين آن در حوزه اقتصاد `طرح مثلث توسعه اقتصادي فرهنگي` با تمرکز بر معيشت مردم و برگرفته از الگوي اقتصاد مقاومتي بود.
وي افزود: اجراي طرح مثلث توسعه اقتصادي فرهنگي به کل گستره خراسان رضوي تعميم يافته و در اين چارچوب تاکنون 53 معين اقتصادي منتخب از شرکتهاي مهم استان مسئوليت بخشهاي مختلف را بر عهده گرفته اند.
استاندار خراسان رضوي `موضوع آب، حاشيه نشيني، ساخت 10 هزار واحد مسکوني در بافت قديم، حوزه اجتماعي و راه اندازي 66 دفتر مرتبط با حوزه اجتماعي طي سه ماه آينده در حاشيه شهر مشهد` را ديگر برنامه هاي استان برشمرد که حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي ارائه شده اند.
وي افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار فرمودند که کارآفريني عبادت و کارآفرينان عابد هستند و مجاهدان اقتصادي که در طرح مثلث توسعه اقتصادي وارد عمل مي شوند بايد تعامل و همکاري نزديکي داشته باشند.
رزم حسيني ادامه داد: همچنين در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي به 900 هزار ميليارد ريال سپرده بانکي معادل يک چهارم بودجه کشور و شش هزار ميليارد ريال خروجي عمراني سال 1397 خراسان رضوي استان اشاره شد و معظم له بر بهره گيري از ظرفيت بخش خصوصي براي مديريت سپرده ها به منظور اتمام طرحهاي عمراني تاکيد فرمودند.
وي `تفويض برخي اختيارات به مديران استان` را ديگر موضوع مطرح شده به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي ذکر و بيان کرد: همچنين رهبري تعامل و همکاري توليت آستان قدس رضوي با مديران دولتي خراسان رضوي را در حکم حجت الاسلام مروي توليت جديد آستان قدس رضوي لحاظ کرده اند.
استاندار خراسان رضوي گفت: خوشبين هستيم که تعامل مديران دولتي با توليت آستان قدس رضوي به کل خراسان رضوي تعميم يافته و تقويت شود.
وي همچنين نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامي را به بخش اقتصادي `درخشان` توصيف و بيان کرد: اگر بوروکراسي اداري مشکلات اقتصادي را مضاعف کرده بايد خودمان با همکاري و تعامل با يکديگر در جهت رفع آنها تلاش کنيم.
رزم حسيني افزود: در خصوص `رونق توليد` نمي توان به مثمرثمر بودن طرحهايي که در سطح ملي مطرح مي شود اميد داشت لذا تمرکز ما در اين استان بر ظرفيتهاي داخلي از طريق راه اندازي نهاد مردمي اقتصاد مقاومتي، معينهاي اقتصادي و شرکتهايي است طرح مثلث توسعه اقتصادي خراسان رضوي را همراهي مي کنند.
وي همچنين به ديدارهاي هفته پيش خود با وزيران در حوزه کار، رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اشاره و بيان کرد: در اين چارچوب آقاي لاريجاني ديدگاه اميدوارکننده اي نسبت به طرحهاي اقتصادي و عملکرد خراسان رضوي داشتند و در مجموع اميدواريم امور استان بهتر از گذشته مديريت شود.
استاندار خراسان رضوي در ادامه به تشکيل هيات رئيسه جديد اتاق بازرگاني خراسان رضوي نيز اشاره و بيان کرد: حضور نمايندگان دستگاه قضايي، اعضاي فعال بخش خصوصي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در `شوراي گفت و گو` بسترسازي مناسبي براي بخش اقتصاد است.
فعاليت شوراي گفت و گوي بخش خصوصي و دولت در خراسان رضوي از دي ماه سال 1390 آغاز شده است. ظرف سالهاي 1393 تا پايان 1397 اين شورا در خراسان رضوي 225 نشست برگزار کرده که حاصل آن 446 مصوبه ملي و استاني بوده است.
افزون بر 50 درصد مجموع مصوبات شوراي گفت و گوي بخش خصوصي و دولت در خراسان رضوي اجرايي شده، 40 درصد آنها نيز بخاطر مقطعي بنودن فرآيند اجرا در دست انجام قرا دارند و فقط کمتر از 10 درصد مصوبه هاي شوراي گفت و گوي بخش خصوصي و دولت در خراسان رضوي اجرايي نشده اند.
شوراي گفت و گوي بخش خصوصي و دولت در خراسان رضوي طي اين مدت بخاطر ظرفيت بالاي خود توانسته در سطح ملي نقش آفريني کرده و منشا اثر باشد بگونه اي که با جمع آوري `قوانين مخل توليد` و ارسال آن به تهران نه تنها زمينه بهبود فضاي کسب و کار را در استان بلکه در کشور فراهم کرده است.
`شوراي گفت و گوي بخش خصوصي و دولت` مبتني بر قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور که اواخر سال 1389 در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران تشکيل و فعاليتش آغاز شد، محلي براي تعامل بيشتر ارکان حاکميت با بخش خصوصي است تا در اين چارچوب نسبت به رفع موانع کسب و کار، تشريک مساعي به منظور تسهيل فعاليتهاي اقتصادي و توسعه سهم بخش خصوصي در اقتصاد کشور گفت و گو، تصميم گيري و اقدام شود.
اين شورا علاوه بر تشکيلات مرکزي آن در تهران، هم اينک در همه مراکز استانهاي کشور با عضويت طرفهاي دولتي شامل `استاندار به عنوان رئيس شورا، رئيس سازمان برنامه و بودجه، مديرکل اداره امور اقتصادي و دارايي، روساي سازمانهاي صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي، ، مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي و دبير کميسيون هماهنگي بانکهاي استان، چهار نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به تشخيص مجمع نمايندگان استان، رئيس کل دادگستري و دادستان مرکز استان` داير است.
اعضاي غيردولتي شوراي گفت و گوي بخش خصوصي و دولت در استانها نيز شامل `روساي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي، اتاق تعاون، اتاق اصناف، اتاقهاي بازرگاني شهرستانها و هشت نفر از مديران عامل شرکتهاي برتر خصوصي و تعاوني يا رؤساي تشکلهاي تعاوني و خصوصي از بخشها و رشته هاي مختلف استان` است.
7489/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران

به گزارش همشهری آنلاین سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با همشهری با اعلام این خبر گفت: «بارش‌های سنگین اخیر در اصفهان، خراسان جنوبی و یزد بیشترین خسارت را به حوزه راه وارد کرده‌است.»
حسین ظفری افزود: «به لحاظ گستردگی خسارت‌ها بیش از ۲ هزار کیلومتر از راه‌ها در استان یزد و خراسان جنوبی از بارش‌های اخیر خسارت دیدند.»
به گفته ظفری، در اصفهان شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و قمصر دچار آبگرفتگی شدند، اما هیچ خسارت جانی و مالی برای شهروندان گزارش نشده و عمده خسارت‌ها به زیر حوزه زیرساخت ابینه و راه‌ها بوده است.
او ادامه داد: «در استان خراسان جنوبی همه راه‌ها باز است. ولی به دلیل نا ایمن بودن مسیرها به ویژه مسیرهای توصیه از شهروندان می‌خواهیم از تردد خودداری کنند. در برخی از شهرها و روستاهای استان به دلیل خسارت وارده شده به شبکه انتقال آب، آبرسانی از طریق تانکر و به صورت سیار در حال انجام است.»

بیشتر بخوانید:
سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه به وضعیت سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: «راه ۱۲۰۰ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل بارش‌های بهاری مسدود شده‌بود که در حال حاضر فقط راه دسترسی ۴۰ روستا مسدود است. البته خودروهای سنگین امکان تردد دارند ولی خودروی سواری تا بازگشایی کامل و ایمن شدن مسیر به این روستاها دسترسی ندارد.»
او درباره تامین اقلام مورد نیاز روستاییان در سیستان و بلوچستان نیز گفت: «۴۷گروه جهادی با ۳۱۴ نیرو از هفته گذشته مشغول امدادرسانی هتسند. دستگاه های امدادی و خدمات رسان نیز با ۳۴۰۰ نیروی امدادی و خدمات رسان از بخش‌های انتظامی، نظامی و راهداری هلال احمر در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند. آب، برق و فیبرنوری در همه روستاهای استان سیستان وبلوچستان وصل است.»

بیشتر بخوانید:
هشدار زرد برای هواشناسی + جزئیات | امروز کدام استان ها هشدار گرفتند؟

کد خبر 847281 برچسب‌ها سيل استان سیستان و بلوچستان مدیریت بحران

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد