Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:21:10 GMT

کوچ عشایر خراسان شمالی به تاخیر افتاد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۵۰۳۶

کوچ عشایر خراسان شمالی به تاخیر افتاد

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی از به تاخیر افتادن کوچ عشایر این استان از مناطق قشلاقی خبر داد.

محمد رضا قلی پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هر ساله عشایر این استان از اواخر فصل پاییز به مناطق قشلاقی در استان گلستان کوچ می‌کنند.

وی افزود: کوچ عشایر خراسان شمالی به دلیل پوشش خوب گیاهی در شهرستان‌هایی همچون مراوه تپه (در استان گلستان) به تاخیر افتاده و این افراد احتمالا در نیمه دوم اردیبهشت به مناطق ییلاقی در خراسان شمالی کوچ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی پور ادامه داد: هر ساله عشایر خراسان شمالی از اواخر فروردین ماه از استان گلستان به این استان کوچ می‌کردند.

به گزارش ایسنا، هم اکنون در خراسان شمالی 5000 خانوار عشایری با جمعیت بیش از۳۰ هزار نفر در قالب دو ایل و ۳۷ طایفه با شیوه‌های سنتی کوچ رو و نیمه کوچ رو با بیش از ۷۹۰ هزار رأس دام، کوچ روی می‌کنند.

میزان تولید گوشت عشایر این استان 7500 تن است.

سالانه حدود 10 هزار متر مربع گلیم توسط زنان عشایری تولید می‌شود که معادل 35 درصد از صنایع دستی تولید شده در این استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کوچ عشایر منطقه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد

روح الله نظامی مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت:  ۳۰۰ کیلومتر از راه‌ها و جاده‌های عشایری در این استان به منظور برطرف کردن آسیب‌های ناشی از سیلاب، با هفت میلیارد ریال اعتبار بهسازی و بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: سیلاب از مهمترین دلایل صدمه به جاده‌های عشایری و ایلراه‌هاست و بر همین اساس اداره عشایر به منظور تسهیل در تردد و کوچ عشایر عملیات تیغ زنی و بازگشایی را انجام می‌دهد.

نظامی با اشاره به آغاز مطالعات و مستندسازی در حوزه جاده‌های عشایری استان مرکزی اضافه کرد: امسال برای این منظور یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده و طرح هم اکنون در دست مشاور برای انجام مطالعات است.

وی خاطر نشان کرد: پس از انجام مطالعات برخی از جاده‌های عشایر استان با تامین اعتبارات از محل منابع دولتی آسفالت و برخی الی راه‌های مال رو نیز به صورت شوسه احداث می‌شود.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات
  • صدور هشدار جدید نارنجی هواشناسی + جزئیات
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور