Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:43:06 GMT

افزایش ۸۹ درصدی گستره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۵۰۵۱

افزایش ۸۹ درصدی گستره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کرمانشاه

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در سال گذشته مساحت آتش سوزی در سطح استان کرمانشاه ۳۰۳ هکتار بوده در حالی که در سال ۹۶، ۱۶۰ هکتار آتش سوزی رخ داده است.

وی با بیان اینکه میزان آتش سوزی از نظر مساحت طی یکسال گذشته ۸۹ درصد افزایش یافته افزود: تعداد موارد آتش سوزی در سطح استان نسبت به سال ۹۶ کاهش یافته و افزایش ازنظر مساحت به علت ممانعت از ورود نیروهای اطفا حریق به یکی از نقاط منطقه حفاظت شده بیستون توسط نیروی انتظامی اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نقاط بحرانی در مناطق حفاظت شده مشخص است که در این میان می‌توان به چالابه، ورمنجه، سراب نوژی وران با داشتن بیشترین شمار گردشگران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سال قبل ۱۸ گروه واکنش سریع در یگان حفاظت محیط زیست استان به کارگیری شد عنوان کرد: امسال درصدد انجام هماهنگی با بخشداری‌ها و دهیاری‌ها برای به کارگیری نیروهای روستایی و بومی جهت اطفا حریق هستیم.

یاوری خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه منطقه چالابه بیشترین میزان آتش سوزی را به خود اختصاص داده درصدد هستیم در جلسات استانداری محدودیت تردد برای گردشگران از خرداد ماه اعمال شود.

وی همچنین از تلاش برای تدوین و پخش برنامه‌های آموزشی از صدا و سیما و اجرای برنامه‌های مربوطه در مدارس در راستای افزایش آگاه سازی مردم خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه درصدد تشکیل تیم‌های واکنش سریع هستیم خاطرنشان کرد: مردم از خاموش شدن آتش در طبیعت اطمینان حاصل کنند و در صورت وقوع حادثه با مأمورین اطفا حریق همکاری به عمل آورند.

کد خبر 4595696

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی منابع طبیعی مراتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: گمرکات استان فروردین‌ را با رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین سال‌جاری صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش، رشدی ۱۷ درصدی داشته است.

وی افزود: در ماه نخست سال جاری کالا، در مجموع ۲۳۰ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار کالای صادراتی به وزن ۴۹۰ هزار و ۵۷۵ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادرات صورت پذیرفته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این میزان کالای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش رشد ۱۷ درصدی و از نظر وزنی کاهش شش درصدی داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میل‌گرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف عنوان کرد.

کد خبر 751474

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد