Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بوشهر-ايرنا-رئيس شوراي عالي استانها گفت: شوراها برآمده از راي مستقيم مردم هستند و با 120 هزار عضو ،شبکه گسترده‌اي براي توسعه و پيشرفت به شمار مي‌روند.

به گزارش ايرنا، مرتضي الويري روز شنبه در نشست با استاندار بوشهر افزود: شوراها نقش و جايگاه ويژه‌اي در توسعه و پيشرفت کشور دارند و روز به‌روز شاهد موفقيت بيشتر شوراها در امور مختلف هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: تشکيل شوراها به عنوان يکي از اساسي‌ترين مطالبه هاي مردم در ابتداي انقلاب بوده است.
الويزي ادامه داد: در اين راستا حضرت امام خميني (ره) در ابتدا پيروزي انقلاب در روز نهم ارديبهشت 1358 دستور لازم به شوراي انقلاب مبني بر تهيه آيين‌نامه اجرايي شوراها را براي اداره امور شهرها و روستاها در سراسر کشور صادر کردند.
وي با بيان اينکه در دهه 70 نهاد مردمي شوراها تشکيل شده افزود: نقش مهم شوراها در رفع مشکلات و تحقق مطالبات مردم ستودني بوده و براي ارتقا جايگاه آنها بايد موانع فرارو برداشته شود.
رئيس شوراي عالي استان‌ها در بخش ديگري از صحبت هاي خود اظهار داشت: وحدت و همدلي بين مسئولان استان و شوراهاي شهر و روستا اين استان قابل تقدير است.
الويري افزود: همدلي و اتحاد کم‌نظيري بين مسئولان استان بوشهر وجود دارد و شوراها بايد از اين ظرفيت نهايت استفاده را ببرند.
استاندار بوشهر نيز گفت: از 200 عضو اصلي شوراي شهرهاي استان بوشهر 185 نفر مرد و 15 نفر زن و از يکهزار و 296 عضو شوراي روستاها نيز يکهزار و 233 نفر مرد و 63 نفر زن هستند.
عبدالکريم گراوند افزود: شوراهاي استان بوشهر در مجموع يکهزار و 496 عضو اصلي دارند که 200 نفر عضو شوراي شهرها و يکهزار و 296 نفر عضو شوراهاي روستاها هستند.
وي تصريح کرد: 38 شهر استان داراي 200 عضو اصلي هستند که 185 نفر آن را آقايان و 15 نفر را بانوان تشکيل مي‌دهند.
گراوند گفت: همچنين 392 شوراي روستايي استان بوشهر در مجموع يکهزار و 296 عضو دارند که يکهزار و 233 نفر را آقايان و 63 نفر را بانوان تشکيل مي ‌دهند.
استاندار بوشهر اظهارداشت: 24 شوراي بخش و 10 شوراي شهرستان در کنار شوراي استان بوشهر در واقع شوراهاي بالادستي هستند که بايد از ظرفيت و جايگاه قانوني خود استفاده لازم را براي خدمت ‌رساني به مردم انجام دهند.
وي ادامه داد: شوراها نقش مهم و تاثيرگذاري در توسعه و پيشرفت شهرها و روستاها دارند و در اين راستا تقويت شوراها امري لازم و ضروري است.
گراوند افزود: بدون اغراق از زمان تاسيس شوراها تاکنون خدمات‌ رساني بيشتر و بهتري در کشور ارائه شده است.
گراوند اظهارداشت: در مسيرهاي پر پيچ و خم اداري هر کجا مردم نقش‌آفرين بودند موفقيت حاصل شده و با توجه به اينکه شوراها عصاره راي و نظر مردم هستند همواره مي‌توانند در مسير موفقيت و پيشرفت کشور گره‌ گشا باشند.
وي افزود: مهم‌ترين ماموريت شوراها، خدمت‌گزاري به مردم است و شوراها بايد دردها و مشکلات مردم را احصا و با انتقال به مديران در راستاي مرتفع کردن مشکلات مردمي گام بردارند.
وي در ارتباط با حضور رؤساي شوراهاي شهرها در کميته برنامه‌ريزي شهرستان‌ها نيز گفت: حضور رئوساي شوراهاي شهرها در اين کميته امسال محقق مي شود.
استاندار بوشهر در ارتباط با تامين مکان براي شوراي استان بوشهر نيز افزود: زمين مورد نياز براي ساخت ساختمان تامين شده و با فراهم شدن اعتبار مورد نياز در آينده نزديک عمليات اجرايي ساخت آن آغاز مي شود.
7212/6045
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای هماهنگی رؤسای کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت و تأکیدات مستمر رئیس جمهور است، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تأمین حداکثری امنیت ملی گفت: عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد موجب احساس غرور، همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

کد خبر 6095373 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • برگزاری شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • اصفهان برخوردار از تفکر پایداری است/ کلنگ دفتر شورای استان را به زمین خواهیم زد
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال