Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: ۵۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی ساری امسال به کشت سیر و پیاز اختصاص یافت و پیش بینی می‌شود ۶ هزار و ۹۶۰ تن سیر و پیاز در ساری تولید شود.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ هکتار به زراعت سیر و ۲۲۰ هکتار آن به زراعت پیاز اختصاص دارد، افزود: کشت پیاز از ابتدای بهمن ماه سال گذشته آغاز و پس از طی یک دوره رشد و نمو ۵ تا ۶ ماهه در تیرماه برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورفلاح گفت: کارشناسان و مروجین در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های این شهرستان در کاشت، داشت و برداشت این محصولات،کشاورزان را همراهی می‌کنند و با  توصیه‌های فنی درخصوص تغذیه، مبارزه با آفات و بیماری‌ها موجب افزایش عملکرد در واحد سطح می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی ساری با اشاره به نوسانات قیمت این محصول در بازار، گفت: با ایجاد سیستم‌های اطلاعاتی در فرآیند تولید و توزیع می‌توان ابزار مناسبی را برای پیش بینی و مدیریت درست به دست آورد.

پورفلاح افزود: با دانستن وضعیت تولید در لحظه و پیش‌بینی نسبتا دقیق وضعیت آن در آینده، می‌توان زمان کاهش و یا افزایش عرضه را پیش بینی و با تدابیر مناسب مانند ذخیره سازی یا ایجاد بازار، از نوسانات شدید قیمت جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ م

تولید ۶ هزار و ۹۶۰ تنی سیر و پیاز امسال در شهرستان ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکپارچه سازی اراضی استان ضروری است چرا که کشاورزی علمی بر روی اراضی خرد امکان پذیر نیست.

سید عماد شاهرخی ششم اردیبهشت در همایش روز مزرعه شهرستان سلسله و معرفی این شهرستان به عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی، اظهار کرد: همه ما تکلیف قانونی در بحث امنیت غذایی داریم که راه رسیدن به آن تناوب است تا جهش تولید ایجاد شود و باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم و روز مزرعه ها همین فلسفه را دارند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود تناوب را در تولیدات خود بکار گیریم، عنوان کرد: امروز شهرستان سلسله به عنوان قطب تولید کلزا معرفی شده و از سه هزار و ۵۰۰ هکتار کشت کلزای استان حدود یکهزار و ۷۰۰ هکتار متعلق به سلسله است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سالانه چهار میلیون دلار ارز برای واردات روغن هزینه می‌کنیم، بیان کرد: باید کشور را از واردات روغن بی نیاز کنیم و در این راستا بحث یکپارچه سازی اراضی بسیار مهم است و هرکس که می تواند باید در این زمینه فرهنگ سازی کند.

شاهرخی یادآور شد: میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور چهار و نیم تن است در حالی که در استان پنج و نیم تن در هکتار است و یکهزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد