Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو دستگاه هوشمند بازیافت زباله، در راستای تحقق «دانشگاه سبز» و کمک به محیط زیست در دانشگاه شهید باهنر کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، نصرالله فرامرزی، فارغ‌التحصیل رشته عمران، مخترع و تولیدکننده دستگاه هوشمند بازیافتی گفت: علت افتتاح این دستگاه در داخل دانشگاه شهید باهنر کرمان، برنامه‌ریزی و اتخاد تمهیدات لازم در جهت اجرای مدیریت سبز و ارتقای سطح دانشگاه بر اساس استاندارهای زیست محیطی و دستیابی به معیارهای "دانشگاه سبز" در سطح ملی و بین‌المللی است که ابتدا در دانشگاه فردوسی مشهد سپس دانشگاه شیراز و اکنون در دانشگاه شهید باهنر مستقر و راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرامرزی گفت: تمامی دانشجویان می‌توانند پسماندهای خود را جمع آوری کرده و به اپراتورهای دستگاه تحویل دهند، اپراتور با توجه به کدهای بین‌المللی بازیافت که شامل ۷ کد بین‌المللی و یک کد زباله‌های دیگر مانند زباله‌های تخصصی همچون سی دی است، بطری‌ها را داخل دستگاه انداخته و پس از آن مبالغ بطری‌ها توسط خود دستگاه محاسبه می‌شود.

وی افزود: این دستگاه دارای چندین مدل است که نوع تمام اتومات آن اپراتور ندارد، اما نوع معمولی آن دارای اپراتور است. پس از تحویل کامل بطری‌ها توسط شهروند یک کارت تحت عنوان بازیافت کارت به فرد داده می‌شود، تمامی مبالغ بطری‌ها توسط سیستم نرم‌افزاری دستگاه محاسبه می‌شود و به بازیافت کارت فرد واریز می‌شود و برای دریافت مبلغ، هر فرد می‌تواند از طریق کارت یا از طریق کیف اپلیکیشن درخواست خود را ثبت و مبلغ خود را دریافت کند.

مخترع و تولیدکننده دستگاه هوشمند بازیافتی افزود: قیمت دستگاه بین ۲۵ تا ۸۰ میلیون تومان متغیر هست که در مصرف خانگی توجیه اقتصادی ندارد، هزینه این دستگاه ۴۵ میلیون تومان است و اپراتور دارد. استقبال از دستگاه دارای اپراتور بیشتر بوده، چون زمانی که متصدی داشته باشد بهتر برای مردم توضیح داده می‌شود.

فرامرزی با اشاره به اینکه این دستگاه در ۳۵ شهر ایران و برای اولین مرتبه در کرمان راه‌اندازی شده است، گفت: یکی از ویژگی‌های این دستگاه، بحث اشتغال زایی و صرفه اقتصادی آن است، هم برای کشور، هم برای شهر، هم برای شهروند و فردی که استفاده می‌کند برای مثال، جدا از کارخانه تولیدی آن یک نفر به صورت مستقیم و سه نفر به صورت غیر مستقیم به ازای هر دستگاه مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی این دستگاه بحث محیط زیست است که به جای آسیب زدن به طبیعت، به پاکسازی آن کمک می‌کند، به دلیل اینکه از این طریق پروسه بازیافت کاهش می‌یابد و مستقیم زباله در مبدا پرک می‌شود و زباله باید خشک باشد، به بیانی دیگر تمام پسماندهای خشک با ارزش به جز، زباله‌های مرطوب و عفونی قابل بازیافت در این دستگاه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه شهید باهنر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، نیروی هوایی آمریکا در مقر Eglin طیف پهپادهای B-۷۰ را نمایش داد و توانایی هایش برای طراحی، سرهم بندی و استفاده از هواپیماهای خودرانی که در ۲۴ ساعت با چاپ سه بعدی ساخته شده اند را به رخ کشید.

به طور دقیق تر حدود ۲۲.۵ ساعت طول می کشد تا ۶ هواپیما از جمله یک سیستم نجات پرسنل ۳.۶ کیلوگرمی را قبل از پرتاب سرهم بندی کرد. این روش نوآورانه طی ماموریت «بلوهورایزن» توسط مرکز استراتژی و تکنولوژی نیروی هوایی توسط یافته که استراتژی های خارق العاده ای برای تامین نیازهای تاکتیکی فراهم می کند.

این پروژه توسط ۳ نفر اجرا شده است. محققان روی توسعه سریع هواپیماهای بی سرنشین کوچک، فناوری هایشان و همچنین محموله هایی برای نیازها و محیط های مختلف تمرکز کرده بودند.

کلنل داستین توماس یکی از اعضای تیم در این باره می گوید: هواپیماهای بی سرنشین کوچک به جنگ افزارهای جدیدی تبدیل می شوند. با این وجود نیروی هوایی نمی تواند به سرعت این هواپیماها را تغییر دهد یا به سرعت از آنها برای تامین نیازهای خاص یک ماموریت استفاده کند. پروژه ما برای تغییر این روند اجرا شد.

برای انجام این پروژه شرکت Black Phoenix باTitan Dynamics( یک شرکت کوچک هوافضا) که برای طراحی سریع هواپیماهای کوچک و بی سرنشین ارزان مشهور است، همکاری کرد.

محققان از نرم‌افزار طراحی خودکار Titan برای تولید سریع بدنه پهپاد آیرودینامیک با در نظر گرفتن وزن، قدرت، ابعاد و بار در کمتر از ۱۰ دقیقه استفاده کردند. در مرحله بعد کد این طراحی به پرینترهای سه بعدی داده شد تا تجهیزات یک هواپیمای سبک وزن بی سرنشین را تولید کند.

پس از تکمیل چاپ تمام قطعات، محققان هواپیمای بی سرنشین را براساس نیازهای ماموریت شخصی سازی کردند.

کد خبر 6096834 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • رسالت‌ مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست
  • نحوه ساخت آب‌نما با بطری پلاستیکی (فیلم)
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • فیلتر کوچکی که دوربین موبایل را گران می‌کند
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • (ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد
  • فرآیند ساخت یک دانخوری خلاقانه برای مرغ‌ها با بطری پلاستیکی (فیلم)
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان