Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در نامه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و قائم مقام شورای عالی مدیریت بحران کشور خطاب به جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمده است:  
با عنایت به دستور مقام محترم ریاست جمهوری در جلسه ۱۸-۱-۹۸ هیئت وزیران به منظور ایجاد عزم ملی و بسیج همه ظرفیت‌ها و امکانات اعم از بخش دولتی و غیر دولتی برای کاهش آلام هموطنان سیل‌زده و بازسازی و جبران هرچه سریع‌تر خسارت‌های مادی و معنوی وارده با توجه به وظایف و ماموریت‌های آن وزارت در بازسازی و نوسازی زیر ساخت‌های ارتباطات سیار و ثابت لازم است ضمن اتخاذ تمهیدات فوری در بخش مربوطه به نحوی برنامه‌ریزی و عمل شود تا با همکاری و هماهنگی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‌های حادثه دیده در حداقل زمان ممکن و با بررسی و ارزیابی میزان خسارت‌های وارده و همچنین پیش بینی تامین اعتبار برای جبران آن، نسبت به تهیه طرح‌ها و برنامه‌ها و عملیاتی نمودن آن‌ها برای بازسازی و نوسازی و احیاء زیر ساخت‌های خطوط  تلفن اعم از سیار و ثابت که ضرورتاً می‌بایست در آن زمانبندی نیز لحاظ شده باشد اقدام و یک نسخه از آن جهت بررسی به این وزارت ارسال گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نامه وزیر کشور به وزیر بهداشت

 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور همچنین در نامه‌ای خطاب به نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح‌کرد:
 با عنایت به دستور مقام محترم ریاست جمهوری در جلسه ۱۸-۱-۹۸  هیئت وزیران، به منظور ایجاد عزم ملی و بسیج همه ظرفیت‌ها و امکانات اعم از بخش دولتی و غیر دولتی برای کاهش آلام هموطنان سیل‌زده و بازسازی و جبران هرچه سریع‌تر خسارت‌های مادی و معنوی وارده با توجه به وظایف و مأموریت‌های آن وزارت در تامین بهداشت، درمان و بازتوانی، لازم است ضمن اتخاذ تمهیدات فوری در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و بازتوانی روحی افراد آسیب دیده و بازیابی هویت و ارتقاء خودباوری و همچنین بازسازی و نوسازی بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی به نحوی برنامه‌ریزی و عمل شود تا با همکاری و هماهنگی شورای هماهنگی مدیریت بحران استا‌ن‌های حادثه دیده، در حداقل زمان ممکن و با بررسی و ارزیابی میزان خسارت‌های وارده به مراکز درمانی و همچنین پیش بینی ساز وکار تامین اعتبار برای جبران آن، نسبت به تهیه طرح‌ها و برنامه‌ها و عملیاتی نمودن آنها برای ارائه خدمات، بازسازی و نوسازی مراکز مذکور که ضرورتاً می‌بایست در آن زمانبندی نیز لحاظ شده باشد اقدام و یک نسخه از آن جهت بررسی به این وزارت ارسال گردد. 

رحمانی فضلی طی نامه‌ای خطاب به حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز مطرح کرد:
با عنایت به دستور مقام محترم ریاست جمهوری در جلسه ۱۸-۱-۹۸  هیئت وزیران به منظور ایجاد عزم ملی و بسیج همه ظرفیت‌ها و امکانات اعم از بخش دولتی و غیر دولتی برای کاهش آلام هموطنان سیل‌زده و بازسازی و جبران هرچه سریع‌تر خسارت‌های مادی و معنوی وارده، با توجه به وظایف و ماموریت‌های آن وزارت در بازسازی و تعیین نیازمندی‌های حوزه آبی و کشاورزی، لازم است ضمن اتخاذ تمهیدات فوری در بخش کشاورزی به نحوی برنامه ریزی و عمل شود تا با همکاری و هماهنگی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‌های حادثه دیده، در حداقل زمان ممکن و با بررسی و ارزیابی میزان خسارت‌های وارده در حوزه مرتبط با منابع کشاورزی، محصولات باغداری، دام و آبزیان و همچنین پیش بینی سازوکارهای تامین اعتبار برای جبران آن، نسبت به تهیه طرح‌ها و برنامه‌ها و عملیاتی نمودن آن‌ها برای بازسازی و احیاء زیر ساخت‌های کشاورزی که ضرورتاً می‌بایست در آن زمانبندی نیز لحاظ شده باشد اقدام و یک نسخه از آن جهت بررسی به این وزارت ارسال گردد. 

وزیر کشور در نامه‌ دیگری خطاب به اسلامی وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:
 با عنایت به دستور مقام محترم ریاست جمهوری در جلسه ۱۸-۱-۹۸ هیئت وزیران به منظور ایجاد عزم ملی و بسیج همه ظرفیت‌ها و امکانات اعم از بخش دولتی و غیر دولتی برای کاهش آلام هموطنان سیل زده و بازسازی و جبران هرچه سریع‌تر خسارت‌های مادی و معنوی وارده با توجه به وظایف و ماموریت‌های آن وزارت در بازسازی نوسازی ساختمان‌ها در انواع مختلف عمومی، تجاری، اداری و مسکونی و همچنین محورهای مواصلاتی در انواع جاده و ریلی لازم است ضمن اتخاذ  تمهیدات فوری در بخش راه و مسکن به نحوی برنامه ریزی و عمل شود تا با همکاری و هماهنگی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‌های حادثه دیده در حداقل زمان ممکن و با بررسی و ارزیابی میزان خسارت‌های وارده در حوزه مرتبط و همچنین پیش بینی ساز و کارهای  تامین اعتبار برای جبران آن، نسبت به تهیه طرح‌ها و برنامه‌ها و عملیاتی نمودن آنها برای بازسازی و نوسازی ساختمان‌های همه بخش های دولتی و غیر دولتی و احیاء زیر ساخت‌های انواع راه‌ها، جاده و ریلی که ضرورتاً می‌بایست در آن زمان‌بندی نیز لحاظ شده باشد اقدام و یک نسخه از آن جهت بررسی به این وزارت ارسال گردد. 

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است

                                                                        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نامی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران در استانداری ایلام با اشاره به اینکه رهاسازی نخاله‌ها درحاشیه شهرها و در مسیر مسیل‌ها و پل‌ها همیشه حادثه آفریده است اظهار داشت: بیش از ۶ هزار کیلومتر از رودخانه‌ها از کنار شهر‌ها می‌گذرد و قطعا ریختن نخاله و تفکیک نشدن زباله به ویژه پلاستیک‌ها ازمبداء امری جبران ناپذیر است.   وی عنوان کرد: دربودجه‌سال ۱۴۰۳‌کلیه‌دستگاه‌های اجرایی‌مکلف شده اند‌برای جلوگیری‌ازکاهش منابع آبی ازپساب تصفیه‌شده استفاده کنند.   رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین تصریح کرد: برای اطفاء حریق به ویژه دراستان‌های دارای بیشترین نزولات جوی مثل استان ایلام باید همه دستگاه‌ها باهماهنگی مردم ازهم اکنون آماده باشند.   وی در ادامه اضافه کرد: خسارت‌های ناشی ازحوادث غیرمترقبه‌ بویژه سیل غیرقابل انکار است، اما تلاش ما کاهش حداقلی خسارت ها به‌ ویژه تلفات جانی است و این رویه را ما بیشتر در استان‌ها مثل ایلام می‌بینیم.   استاندار ایلام همچنین در این نشست بیان کرد: با عده‌ای که حقوق شهر و شهروندی‌ را رعایت نمی‌کنند‌ و بدون توجه به قانون، پسماندها‌ و نخاله ها را درحاشیه شهر می‌ریزند برخورد جدی شود.   بهرام نیا با قدردانی از تعامل مردم بادستگاه‌های اجرایی برای‌ زیبا سازی شهر‌ و پاکسازی مناطق‌ تفریحی و تفرجگاهی افزود: تعرض به حقوق شهروندی بویژه ریختن نخاله در مسیر مسیل‌ها و حاشیه شهر‌ها پذیرفتنی نیست.     وی در ادامه گفت: برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب و ترمیم و بهسازی سیل بند‌ها در استان به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.   استاندار ایلام همچنین با بیان اینکه تعیین تکلیف روستا‌های بالادست سد سیمره و مهار آب‌های سطحی حتما باید پیگیری شود مطرح کرد: تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از مطالبات مردم این روستا‌ها است.   مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در این نشست بیان کرد: بارش تگرگ در شهرستان مهران، ۹۸ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که با پیگیری‌های استاندار ایلام، ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای جبران این خسارت‌ها اختصاص یافت.   بیگلریان اعلام کرد: بارش تگرگ در شهرستان دهلران به بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده که نیاز به پیگیری دارد.   مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام یادآور شد: در بند (د) تبصره ۱۶ امهال وام‌های کشاورزی، ۲۸ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل اختصاص یافته که تنها ۱۶ میلیارد تومان آن جذب شده است.

دیگر خبرها

  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود