Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:02:49 GMT

شورای ملی تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۶۵۶۳

شورای ملی تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، حسین شیرزاد گفت: جامعه کشاورزی جهت نیل به اهداف کلان و توسعه پایدار، نیاز به صدای واحد در کنار تکثر ذاتی خود داشته و این در حالی است که تشکل‌های بخش کشاورزی، تاکنون از نقش و جایگاهی شایسته در تصمیم‌سازی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و مأموریت‌های وزارت جهاد کشاورزی برخوردار نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که ضعف توان چانه زنی و رایزنی در تشکل‌های کشاورزی مشهود است، تصریح کرد: فقدان یک نهاد پرقدرت مرکزی که از طریق آن بتوان در توزیع امتیازات و استیفای حقوق بخش کشاورزی نقش اساسی ایفا کرد، کاملاً مشهود است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعلام اینکه شورای ملی تعاونی‌ها و تشکل‌ها می‌تواند در سیاستگذاری و شفاف سازی تصمیمات حوزه کشاورزی در کنار مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی، تشریک مساعی و کمک راهبردی انجام دهد، افزود: مشارکت در سیاست‌گذاری‌ها، تصمیم‌سازی‌ها و همیاری در زمینه مسائل پیچیده بخش کشاورزی و رخدادهایی که بنا به اقتضائات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و محیطی اتفاق می‌افتد از جمله کارکردهای اساسی این شورا به حساب می‌آید.

وی همچنین با اشاره به این نکته که حمایت از بهره‌برداران، رونق تولید و توسعه کسب و کار و نهادسازی‌های ضروری بخش کشاورزی و نیز تقویت تشکل‌ها و احقاق حقوق سندیکایی صاحبان مشاغل بخش کشاورزی از اولویت‌های شورای ملی هماهنگی تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی به شمار خواهد آمد، تأکید کرد: در این راستا سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از تمامی ظرفیت‌های خود برای سازماندهی، توانمندسازی و انسجام این شورا با هدف بهره‌گیری مناسب از جایگاه قانونی و اجتماعی آن در جهت تأمین و حفظ منافع تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی بهره خواهد برد.

کد خبر 4595838

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین شیرزاد وزارت جهاد کشاورزی سازمان تعاون روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر برق شهرستان بردسکن گفت: نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی شهرستان، براساس ابلاغیه وزارت نیرو در خصوص توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک در بردسکن آغاز شد.    جواد رجبی اول افزود: لزوم مدیریت بار در روز‌های اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در شهرستان است.   وی بیان کرد: بردسکن یکی از شهرستان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی بوده و تاکنون ۹۰ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۵۰۰ کیلو وات در شهرستان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با مشارکت بسیج سازندگی نصب شده است.   مدیر برق شهرستان بردسکن گفت: پس از ابلاغ مصوبه مقام عالی وزارت نیرو و با توجه به اهمیت و فوریت موضوع نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، بلافاصله جلسه فوری با حضور فرماندار شهرستان و ادارات مرتبط تشکیل و مصوبه و روش اجرایی ابلاغی تشریح شد که طی آن لازم است متقاضیان و کشاورزان به همکاران مدیریت برق شهرستان از صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت مراجعه کنند تا راهنمایی لازم به آنها، داده و مقدمات کار آغاز شود.    رجبی افزود: مقرر شده با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیت‌های این نهضت، کمیته راهبری این نهضت با حضور فرماندار و سایر مسئولان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌هایی برگزار شود تا راهبری طرح تا قبل از آغاز روز‌های پیک تابستان ۱۴۰۳ انجام بگیرد.   به گفته وی ۴۰۰ مشترک از کل مشترکین شهرستان بردسکن را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد که بیشترین مصرف برق این شهرستان را در سال گذشته معادل ۴۴ درصد از کل مصرف برق مشترکین شهرستان را داشتند.

دیگر خبرها

  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد