Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن تقی‌پور،رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، گفت: بی تردید قرآن كريم كتاب زندگي و برای همگان قابل استفاده است و هرکس فراخور سطح فهم و اقتضائات سنی و علمی خود می تواند از آن بهره‌مند شود. بر همین اساس كودك مسلمان نیز بايد در فضايی آکنده از مهر و محبت و آمیخته با آموزه‌های قرآنی زندگي خود را آغاز کرده و به شیوه‌ای حساب شده و با ظرافت و دقت‌های لازم مطابق با الگوهای رفتاری به ویژه با نقش آفرینی مؤثر خانواده، در فرآیندی تدریجی با قرآن کریم آشنا و مأنوس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تقی‌پور ادامه داد: زمینه‌سازی برای تحقق این مهم از هنگامی آغاز می‌شود كه هنوز فكر و ذهن كودك دستخوش هجمه فرهنگ ضد دینی و اخلاقی قرار نگرفته باشد، در این صورت ذهن و جان او با آموزه‌هاي قرآني متناسب با سطح فهم و نیاز کودک آشنا و مأنوس گشته و او را در برابر مخاطرات آینده ایمنی می‌بخشد.
وی افزود: در همین راستا اداره امور قرآنی استان با همکاری تبلیغات اسلامی شهرستان کوهرنگ اقدام به برگزاری یک دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن ویژه کودکان 4 تا 6 سال در کوهرنگ کرده است.
تقی‌پور بیان کرد: این دوره در ۱۳۰ ساعت آموزشی در حال برگزاری است که ۵۶ ساعت به صورت حضوری و ۷۴ساعت به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.


وی ادامه داد: سرفصل‌های آموزشی دوره شامل مبانی آموزش مفاهیم دینی و پرسمان کودک در مدت ۴ ساعت آموزشی، مباحث روانشناسی تربیتی و رشد کودک به مدت ۱۲ ساعت، مهارت‌های مربی کودک۱، کاردستی و نقاشی خلاق به مدت ۴ ساعت، مهارت‌های مربی کودک۲، شعر و قصه گویی خلاق به مدت ۴ ساعت، مهارت‌های مربی کودک۳، بازی و نمایش به مدت ۴ ساعت، روش تدریس کارورزی و فنون کلاس داری وبه مدت ۴ ساعت، سبک زندگی قرآن به مدت ۴ ساعت برای مدت زمان دوره در ساعات حضوری است.
رئیس اداره امور قرآنی استان، حفظ سور و آیات منتخب در ۲۲ساعت، بهداشت کودک به مدت ۱۲ساعت و کارورزی دوره به مدت ۴۰ ساعت را از مباحث بخش غیرحضوری دوره برشمرد و تصریح کرد:. در پایان دورة کارآموزی و پس از موفقيت در آزمونهاي پاياني، ضمن اخذ گواهينامه طرح «تربیت مربی آشنایی و اُنس کودکان با قرآن کریم- سطح یک»، به عنوان معلمان دوره‌هاي آموزش قرآن كودكان 4تا 6 ساله در مؤسسات و خانه¬های قرآن و عترت و سایر مراکز و تشکل های قرآنی مجاز به تدريس خواهند پرداخت.
یادآور می شود، «دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن» به همت اداره امور قرآنی استان و همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهرنک از روز دوشنبه 26 فروردین در حال اجرا است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا چهارمحال و بختیاری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی دوره تربیت مربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز
  • برگزاری دوره تربیت مربی «مخابرات و ارتباطات رادیویی» در استان سمنان
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود