Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@11:41:12 GMT

نشست روساي پارلمان هاي همسايگان عراق آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۷۱۶۰

نشست روساي پارلمان هاي همسايگان عراق آغاز شد

خبرگزاري آريا - بغداد - ايرنا - با حضور شش رئيس پارلمان و هيات بلندپايه پارلماني از جمهوري اسلامي ايران، نشست بين المجالس پارلمان هاي همسايگان عراق با عنوان `عراق؛ ثبات و توسعه` در بغداد با سخنان رئيس پارلمان عراق آغاز شد.

به گزارش ايرنا، `محمد الحلبوسي` رئيس پارلمان عراق و رئيس نشست بين المجالس همسايگان عراق در بغداد روز شنبه طي سخناني در اين نشست، تاکيد کرد: نشست امروز نشانه روشني از اين واقعيت است که عراق جايگاه خود را در عرصه بين الملل بازيافته و موفق شده است به حضور نظامي تروريسم در خاک خود پايان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: امروز يک روز تاريخي براي عراق است چرا که پس از اين که به نيابت از همسايگانش و به مدد حمايت مراجع ديني و حضور طيف هاي مختلف مردم عراق با تروريسم جنگيد و پيروز شد امروز ميزان ميهمانان و همسايگان خود شده است.
الحلبوسي گفت: در اين روز تاريخي همچنين بايد از همه دوستان و شرکا و همسايگاني که در شرايط سخت در کنار عراق قرار داشتند، قدرداني کرد.
وي در ادامه ابعادي از استحکام روابط کشورش با جمهوري اسلامي ايران، عربستان سعودي، کويت، ترکيه، اردن و سوريه را تشريح کرد.
نشست بين المجالس همسايگان عراق با سخنراني روساي پارلمان هاي سعودي، کويت، اردن، ترکيه، سوريه و رئيس هيات ايراني ادامه مي يابد.
روساي مجالس عربستان، ترکيه، کويت، اردن و سوريه و يک هيات بلندپايه پارلماني از جمهوري اسلامي ايران به رياست `علاء الدين بروجردي` در اين نشست حضور دارند.
خاورم*2**380*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر

منابع عبری‌ از سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و دستگاه امنیت داخلی رژیم (شاباک) به قاهره برای گفت‌وگو با مقامات مصری درباره «عملیات نظامی» در رفح خبر دادند.

به گزارش ایسنا، «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل امروز چهارشنبه به همراه «رونن بار» رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم (شاباک) به منظور بررسی حملات احتمالی در رفح، مخفیانه وارد قاهره شدند.

«باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی می‌گوید مقامات مصری ابراز نگرانی کردند عملیات ارتش اسرائیل در رفح منجر به ورود ده ها هزار فلسطینی آواره به خاک مصر شود که این می‌تواند امنیت مصر را به خطر بیندازد.

مقامات اسرائیل می‌گویند هماهنگی نزدیک نظامی و دیپلماتیک با مصر یکی از شروط اساسی برای اقدام نظامی اسرائیلی در رفح است، به ویژه با توجه به قصد اسرائیل برای کنترل محور فیلادلفیا در مجاورت مرز نوار غزه و مصر.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات