Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های فرانسه گزارش کردند، امروز (شنبه) به دنبال برگزاری تظاهرات معترضان جنبش جلیقه زرد این کشوربرای بیست و سومین هفته متوالی، پلیس فرانسه بالغ بر ۸۰ تن از این معترضان در شهر پاریس را بازداشت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه فرانسوی زبان BFMTV به نقل از مقام‌های پلیس شهر پاریس گزارش کرد که عمده این معترضان بازداشت شده به دلیل حمل اشیاء ممنوعه از سوی پلیس دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یک خبرنگار وابسته به اسپوتنیک گزارش کرد که در این دور از تظاهرات، هزاران نفر از معترضان در نزدیکی ساختمان وزارت اقتصاد و دارایی فرانسه در پاریس تظاهرات کردند.

براساس این گزارش، این معترضان حامل بنرهایی حاوی شعارهای ضد دولت فرانسه و همچنین برخی پرچم‌های منطقه‌ای و پرچم ملی کشور فرانسه بودند.

روز جمعه، کریستوف کاستانر وزیر کشور فرانسه گفت که پلیس این کشور بالغ بر ۶۰ هزار مأمور خود را به منظور تأمین امنیت تظاهرات امروز در سراسر فرانسه به کار می‌گیرد.

موج تظاهرات جلیقه‌زردهای فرانسه اواسط نوامبر سال گذشته میلادی به راه افتاد و انگیزه اولیه آن اعتراض به افزایش قیمت‌ها و مالیات سوخت در این کشور بود اما در ادامه این اعتراضات تبدیل به فرصتی برای مخالفت با سیاست‌های دولت فرانسه تبدیل شد. اعتراضات امروز اولین اعتراضات جلیقه زردها بعد از حادثه آتش‌سوزی در بنای مهم کلیسای نوتردام پاریس محسوب می‌شود.

بسیاری از معترضان خشمگین هستند از اینکه مقام‌ها مبلغ حدود یک میلیارد دلار را برای بازسازی این کلیسا وعده داده‌اند اما خواسته‌های آنان همچنان برآورده نشده است. وزیر کشور فرانسه روز جمعه در کنفرانسی خبری گفت: سرویس‌های اطلاعاتی داخلی فرانسه به او نسبت به بازگشت بالقوه آشوب‌گران به هدف تخریب اموال عمومی در پاریس، تولوز، مون‌پلیه و بوردو و تکرار خشونت‌های ۱۶ مارس در این کشور هشدار داده اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جلیقه زردها نوتردام آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند

به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های کانادا در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنگ غزه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی پاریس نیز کلاس‌های خود را در همین راستا تعطیل کرده‌اند. 

این خبرگزاری گزارش داده که کلاس‌های درس این دانشکده به دلیل اعتراضات در محکومیت جنگ غزه به حالت تعلیق درآمده است.

این گزارش افزود: معترضان ضد اسرائیلی ساختمان انستیتوی مطالعات سیاسی در پاریس را اشغال کردند و ویدئو‌های منتشر شده نشان میدهد که معترضان مقابل ورودی دانشگاه را با اقلامی مثل تخته و سطل‌های بزرگ زباله مسدود کرده‌اند. 

گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دانشجویان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ جاری در غزه و ترغیب امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس، تجمع کرده‌اند.

علاوه بر آمریکا و فرانسه دانشجویان کانادایی نیز به این کمپین خودجوش پیوستند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم