Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد زنان سپاهپوست در ایالت آلاباما که بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به سرطان دهانه رحم را در آمریکا دارند، از فقدان بیمه درمانی رنج می‌برند.

این سازمان در پایگاه اینترنتی خود نوشت: یک بازمانده ۴۷ ساله بیماری سرطان سینه که در گرین کانتی ایالت آلاباما زندگی می‌کند پارسال به همکارم گفت در سال ۲۰۱۲ که از کار اخراج شد، بیمه درمانی اش را نیز از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به مراقبت‌های معمول نیاز دارد، اما تا زمانی که دچار اضطرار نمی‌شد از مراجعه به نظام درمانی پرهیز می‌کرد؛ و فقط او چنین وضعی ندارد. نزدیک به ۲۸ میلیون نفر در آمریکا فاقد بیمه هستند. در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ دیده بان حقوق بشر به بررسی مستند وضع زندگی زنان فاقد بیمه و موانع دیگر برخورداری از مراقبت‌های درمانی در بخش‌هایی از ایالت آلاباما پرداخت -- و اینکه این موانع چگونه به بالا رفتن آمار مرگ و میر‌های قابل پیشگیری بر اثر سرطان دهانه رحم منجر شده است.

هیچ زنی نباید بر اثر ابتلا به این بیماری که بسیار قابل پیشگیری و قابل درمان است، جان خود را از دست بدهد. اما حدود ۴۲۰۰ زن هر ساله در آمریکا بر اثر این بیماری جان می‌بازند، و احتمال مرگ و میر زنان سیاهپوست بر اثر این نوع سرطان بیش از گروه‌های نژادی و قومی دیگر است. احتمال اینکه زنان سیاهپوست بر اثر بیماری سرطان دهانه رحم جان خود را از دست بدهند در مقایسه با زنان سفیدپوست در آمریکا ۱.۵ برابر بیشتر است، و در آلاباما -- که بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری را در کشور دارد -- این نسبت تقریبا دو برابر است.

این فقط یک نگرانی بهداشت عمومی نیست -- تحقیقات نشان داد الگو‌های تفاوت نژادی، نابرابری، و محرومیت همگی در شکل‌گیری محیطی نقش دارند که در آن احتمال برخورداری زنان سیاهپوست از خدمات مراقبت‌های بهداشتی تولید مثلی و مراقبت‌های تکمیلی که برای جلوگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم و درمان این بیماری به آن نیاز دارند، کمتر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند

به گزارش خبرگزاری مهر، مصرف سیگار باعث بروز سرطان‌های ریه، معده، روده، کبد، لوزالمعده، حنجره، مثانه و…، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های ریوی، دیابت و کبد چرب می‌شود.

سیگار همچنین خطر ابتلاء به سل، بیماری‌های چشمی و مشکلات سیستم ایمنی از جمله آرتریت روماتوئید را افزایش می‌دهد.

به طور متوسط مصرف کنندگان سیگار ۱۴ سال زندگی خود را کوتاه‌تر می‌کنند.

سالانه بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر سیگار جان خود را از دست می‌دهند.

بیش از یک میلیون نفر از افراد غیرسیگاری بر اثر قرار گرفتن در معرض دود جان خود را ازدست می‌دهند.

دود تنباکو و سیگار حاوی بیش از ۷۰۰۰ هزار ماده شیمیایی است که سمّیت بیش از ۴۰۰ نوع آن و سرطان‌زایی بیش از ۷۰ نوع این مواد شیمیایی به اثبات رسیده است.

این محصولات حاوی مقادیر زیادی نیکوتین هستند.

مواد معطر این دستگاه‌ها سرطان زا و به شدت خطرناک است.

کد خبر 6096974 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ماموگرافی برای غربالگری سرطان از ۴۰ سالگی
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • ببینید | توهین جنجالی و نژادپرستانه یک جوان مقابل یک زن سیاهپوست در آمریکا: تقلید میمون!