Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:46:31 GMT

وضعیت سلامت مردم کرمانشاه توسط تیم های سیار کنترل می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۸۰۶۲

وضعیت سلامت مردم کرمانشاه توسط تیم های سیار کنترل می شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از راه اندازی تیم های سیار سلامت در طول هفته سلامت در استان خبر داد و گفت: فعالیت های این تیم از اول اردیبهشت آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ابراهیم شکیبا روز شنبه در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های هفته سلامت، افزود: اول تا هفتم اردیبهشت به نام هفته سلامت نامگذاری شده و برنامه های متعددی در این هفته اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او شعار امسال هفته سلامت را «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی برای تامین سلامت» اعلام کرد و گفت: تیم های سلامت در شهر کرمانشاه ها و شهرستان های استان در طول هفته سلامت به بررسی وضعیت جسمانی و روانی شهروندان می پردازند.
به گفته او، این تیم سیار فعالیت خود را در شهر کرمانشاه از روز یکشنبه اول اردیبهشت از پارک شرقی شروع می کند و خدمات مختلفی از جمله کنترل فشار خون، قند خون، دندانپزشکی و سایر خدمات توسط این تیم سیار ارائه می شود.
وی با بیان اینکه تلاش کرده ایم این تیم سیار در نقاط مختلف شهر کرمانشاه حضور یابد، گفت: این تیم سیار روز دوشنبه نیز در بیمارستان امام رضا (ع) و روز سه شنبه در تالار شهید بهشتی، روز چهارشنبه در محله فرهنگیان فاز 2، روز پنجشنبه در محله دولت آباد، روز جمعه در مصلی نماز جمعه و روز شنبه هفته آینده در دانشکده بهداشت مستقر می شود.
رئیس شبکه بهداشت استان کرمانشاه در ادامه این نشست خبری، برگزاری همایش سفیران سلامت را از دیگر برنامه های هفته سلامت ذکر کرد و گفت: این همایش روز دوشنبه دوم اردیبهشت در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) برگزار می شود.
شکیبا همچنین به نقش موثر سفیران سلامت در تامین سلامت اقشار مختلف مردم اشاره کرد و افزود: اکنون 187 هزار نفر از مردم استان به کمک سفیران سلامت زیرپوشش برنامه های سلامت هستند.
او گفت: همچنین 42 هزار نفر از دانش آموزان، 2 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و سه هزار نفر از دانشجویان سایر دانشگاه ها به عنوان سفیر سلامت به ترویج سلامت در میان جوامع هدف خود فعال هستند.
به گفته وی، در مراسمی در بیمارستان امام رضا (ع) از 400 تن از سفیران سلامت تقدیر می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این نشست خبری دسترسی عادلانه به خدمات سلامت را یکی از اولویت های این معاونت دانست و گفت: علاوه بر ارائه خدمات در مراکز ثابت بهداشتی، در قالب برنامه ها، طرح های موقت و تیم های سیار در مناطق کمتر برخوردار به ارائه خدمات به مردم مناطق کمتربرخوردار می پردازیم.
شکیبا با بیان اینکه 45 درصد مرگ ومیرها اکنون مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است، افزود: مردم باید بیشتر مراقبت خود باشند و نسبت به کنترل وضعیت فشار خون، قند خون و چربی توجه بیشتری کنند.
او بر خودمراقبتی شهروندان تاکید کرد و تصریح کرد: با خودمراقبتی می توان از بروز بسیاری از بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، سرطان ها، بیماری های قلبی و عروقی و سایر موارد پیشگیری کرد.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 34 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هفته سلامت تيم هاي سيار كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه

عبدالوحید محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در اولین کمیته بهود فضای کسب و کار استان در سال ۱۴۰۳، با اشاره به بهبود ۹ پله‌ای جایگاه کرمانشاه از نظر شاخص فضای کسب و کار، گفت : اینکه تنها با دو دهم درصد بهبود شاخص فضای کسب و کار، رتبه استان ۹ پله ارتقاء یافت، بیانگر رقابت تنگاتنگ بین استان‌ها در این خصوص است.

وی ادامه داد: این ارتقاء جایگاه استان زمانی باعث خوشنودی خواهد شد که ادامه‌دار باشد، نه اینکه در فصول آینده جایگاه فعلی را از دست بدهیم.

محمدی بر لزوم همکاری بیشتر همه دستگاه‌ها برای بهبود شاخص فضای کسب و کار استان تاکید کرد تا بتوانیم جایگاه فعلی را باز هم ارتقاء دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه یکی از عواملی که به نظر می‌رسد به کمک بهبود فضای کسب و کار استان آمده را رونق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک‌ها در فصل پاییز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تامین مالی از بانک‌ها عامل بسیار مهمی در شاخص فضای کسب و کار استان است که چندان هم در اختیار ما نیست، گفت: متاسفانه کرمانشاه استانی کم درآمد است و این پایین بودن منابع بانک‌ها منجر به عدم توانایی در پرداخت تسهیلات می‌شود.

محمدی بر لزوم هزینه کرد حداقل ۵۰ درصدی منابع بانک‌های کرمانشاه، خصوصا بانک‌های خصوصی در داخل استان تاکید کرد.

آرش میرانی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اتاق بازرگانی کرمانشاه در این نشست برگزار شد، گزارشی از آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار استان مطرح کرد و با بیان اینکه شاخص فضای کسب و کار به صورت فصلی و سالانه توسط اتاق بازرگانی پایش می‌شود، گفت: در این پایش ۷۰ مولفه شامل ۴۲ مولفه آماری و ۲۸ مولفه پیمایشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی آخرین آمار منتشره شاخص فضای کسب و کار را مربوط به پاییز ۱۴۰۲ دانست که کرمانشاه با عدد شاخص فضای کسب و کار ۵.۹ در جایگاه یازدهم کشور به صورت مشترک با دو استان دیگر قرار گرفته و نسبت به میانگین کشور نیز وضعیت مساعدتری دارد.

میرانی از بهبود جایگاه کرمانشاه در شاخص فضای کسب و کار نسبت به فصل قبل یعنی تابستان ۱۴۰۲ خبر داد و عنوان کرد: در تابستان ۱۴۰۲ با عدد شاخص فضای کسب و کار ۶.۱۷ در جایگاه ۲۰ کشور قرار داشتیم و وضعیت کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری نامساعدتر بود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اتاق کرمانشاه غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، دشواری تامین مالی از بانک‌ها و بی‌ثباتی سیاست‌ها و قوانین و مقررات را سه عامل مهم مخل فضای کسب و کار در کرمانشاه در فصل پاییز ۱۴۰۲ عنوان کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آرتتا: ما نمی‌توانیم منچسترسیتی را کنترل کنیم
  • پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم