Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:32:18 GMT

چهار هزار هکتار از اراضی پارس آباد زیر کشت گوجه فرنگی رفت

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۸۰۸۴

چهار هزار هکتار از اراضی پارس آباد زیر کشت گوجه فرنگی رفت

اردبیل - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جاری در حوزه عمل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد در سطح چهار هزار هکتار گوجه فرنگی کشت شده و پیش بینی می شود از این سطح 150 هزار تن محصول برداشت شود.

حسن روحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زراعت گوجه فرنگی یکی از محصولات استغالزا در منطقه محسوب می شود و از هزینه تولید نسبتا بالایی برخوردار است و درصد بیشتر هزینه ها نیز مربوط به تهیه بذر می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: نمایندگی فعال فروش بذر گوجه فرنگی در مناطق شمالی استان فعال می شود تا این عده از بهره برداران زحمتکش بتوانند بدون هیچ گونه نگرانی با آسودگی خاطر بذور اصلاح شده و مرغوب این محصول را تهیه و مورد استفاده قرار دهند.
روحی افزود: گوجه فرنگی برای رشد و نمو سریع و همچنین به خاطر محصول زیادی که تولید می کند نیاز فراوانی به آب دارد.
وی از علل دیگر مصرف آب زیاد در این گیاه را تبخیر آب دانست و اظهار داشت: در اثر تهویه که برای پایین آوردن رطوبت محیط لازم است تبخیر شدت یافته و در نتیجه نیاز گیاه به آب افزایش می یابد.
او گفت: کنترل دقیق مقدار و زمان آبیاری در برقراری تعادل بین رشد رویشی و زایشی گیاه و در نتیجه میزان باروری و کیفیت محصول گوجه فرنگی موثر خواهد بود ، این عمل هر چند مشکل است ولی استفاده از رطوبت سنج می تواند کمکی در این راه محسوب شود.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
پارس آباد مغان از قطب های مهم تولید برخی محصولات استراتژیک در کشور است. شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اراضی وسیع کشاورزی 2 هزار و 600 هکتار باغ های میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور است که در پارس آباد مغان قرار دارد.
6018/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي گوجه فرنگي اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۸۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ

(تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ

دیگر خبرها

  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید