Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@16:49:40 GMT

71 درصد مصوبات شوراي گفت و گوي خراسان رضوي اجرا شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۸۲۷۶

71 درصد مصوبات شوراي گفت و گوي خراسان رضوي اجرا شد

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- رئيس دبيرخانه شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي خراسان رضوي گفت: اين شورا در سال گذشته 109 مصوبه داشت که 71 درصد آنها اجرا شده است.

علي اکبر لبافي روز شنبه در نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي خراسان رضوي افزود: از اين تعداد مصوبات 45 مصوبه استاني و 64 مصوبه در سطح ملي است که قابليت تسري آن به استانهاي ديگر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: تحريم، نوسانات نرخ ارز، تغييرات مکرر بخشنامه ها و رويه هاي اداري، کاهش قدرت خريد مردم، مشکل تامين مواد اوليه، محدود شدن منابع درآمدي و افزايش تورم باعث شد سال گذشته، سالي سخت براي حوزه توليد و کار در اين استان باشد.
وي گفت: موضوعات مطرح شده در جلسات اين شورا در سال گذشته شامل وجود ابهامات در بخشنامه ها و رويه هاي اجرايي، برداشت هاي سليقه اي، موازي کاري بين دستگاه هاي اجرايي، مسائل بيمه اي، بانکي، مالياتي، حمل و نقل، کشاورزي، صنعت، تعاون و اصناف، تنظيم تفاهم نامه ها و تهيه جلد چهارم قوانين و مقررات مخل کسب و کار بود.
لبافي افزود: يافته هاي حاصل از حدود 100 نشست اين شورا به عنوان چالش ها و موانع اساسي در بهبود محيط کسب و کار و انجام تفاهم نامه هاي استاني شامل، عدم انطباق قوانين، مقررات و دستورالعمل ها و رويه هاي موجود با اقتضائات موجود، متمرکز بودن اختيارات مديران استاني، عدم اجراي ماده 2 و 3 قانون بهبود محيط کسب و کار و ماده 60 قانون رفع موانع توليد مي باشد.
وي فاصله بين مديران استاني با سطوح کارشناسي در انعکاس و انتقال نظرات و اعمال آنها، عدم حساسيت لايه هاي کارشناسي براي رفع موانع حوزه سرمايه گذاري، مسئوليت گريزي ناشي از عدم تفويض اختيار استاني و عدم تاثيرگذاري پيشنهادات در تصميم ها را از ديگر چالش ها در زمينه بهبود محيط کسب و کار برشمرد.
وي اظهار داشت: هدفگذاري هاي امسال شورا بر مبناي بهبود وضعيت منابع به مصارف کل انساني از 55 به 80 درصد، آزادسازي حدود 120 بنگاه اقتصادي در تملک بانکها با حدود 4.7 هزار ميليارد تومان، تامين نقدينگي 360 واحد توليدي داراي بيش از 60 درصد پيشرفت اجرايي و تکميل ظرفيت خالي بنگاه هاي اقتصادي است.
لبافي، بهبود و ارتقاي بهره وري و فرهنگ کسب و کار، رشد بهره مندي بخش صنعت و معدن از تسهيلات بانکي از 15 به 30 درصد و رشد بهره مندي بخش کشاورزي از تسهيلات بانکي از 9 به 20 درصد را از ديگر اهداف امسال شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي اين استان برشمرد.
رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: رئيس مجلس براي همراهي در اجراي طرح مثلث توسعه اقتصادي اين استان اعلام آمادگي کرده است.
حميد بنايي افزود: سران قوه نيز از طرح مثلث توسعه اقتصادي استاندار خراسان رضوي حمايت کرده اند و نمايندگان اين استان در مجلس شوراي اسلامي نيز نسبت به رفع و اصلاح قوانين به نفع بخش توليد وارد عمل خواهند شد.
وي برآورد اوليه خسارات ناشي از سيل امسال در اين استان را 2 هزار و 40 ميليارد ريال دانست و اظهار داشت: اين خسارات به وزير کشور اعلام شده اما لازم است برآورد دقيق در اين زمينه انجام شود.
نماينده مردم نيشابور و فيروزه در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: اتخاذ رويکرد مناسب نسبت به افزايش توليدات صادرات محور در اين شرايط اقتصادي ضروري است.
حميد گرمابي افزود: هرچند آمريکا ايران را تحريم اقتصادي نموده اما نياز برخي کشورها به محصولات ايران قابل حذف نيست و در شرايط تحريم نيز آن کشورها خواهان محصولات ايراني هستند.
وي اظهار داشت: با توجه به کاهش ارزش پول ايران، زمينه براي توسعه صادرات فراهم شده و براي بهره برداري از اين شرايط بايد توليدات صادراتي را رونق داد.
فعاليت شوراي گفت و گوي بخش خصوصي و دولت در خراسان رضوي از دي ماه سال 1390 آغاز شده و طي سال هاي 1393 تا پايان سال گذشته 225 نشست برگزار کرده که حاصل آن 446 مصوبه ملي و استاني بوده است.
اين شورا به خاطر ظرفيت بسيار خود توانسته است در سطح ملي نقش آفريني کرده و منشا اثر باشد به گونه اي که با جمع آوري قوانين مخل توليد و ارسال آن به تهران نه تنها زمينه بهبود فضاي کسب و کار در استان بلکه در کشور را نيز فراهم کرده است.
شوراي گفت و گوي بخش خصوصي و دولت که مبتني بر قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور اواخر سال 1389 در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران تشکيل شد، محلي براي تعامل بيشتر ارکان حاکميت با بخش خصوصي است تا در اين چارچوب نسبت به رفع موانع کسب و کار، تشريک مساعي براي تسهيل فعاليت هاي اقتصادي و توسعه سهم بخش خصوصي در اقتصاد کشور گفت و گو، تصميم گيري و اقدام شود.
اين شورا علاوه بر تشکيلات مرکزي آن در تهران، در همه مراکز استانهاي کشور با عضويت طرفهاي دولتي شامل استاندار به عنوان رئيس شورا، رئيس سازمان برنامه و بودجه، مديرکل اداره امور اقتصادي و دارايي، روساي سازمانهاي صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي، مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي و دبير کميسيون هماهنگي بانکهاي استان، چهار نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به تشخيص مجمع نمايندگان استان، رئيس کل دادگستري و دادستان مرکز استان، داير مي باشد.
اعضاي غيردولتي اين شورا در استانها نيز شامل روساي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي، اتاق تعاون، اتاق اصناف، اتاقهاي بازرگاني شهرستانها و هشت نفر از مديران عامل شرکتهاي برتر خصوصي و تعاوني يا روساي تشکلهاي تعاوني و خصوصي از بخشها و رشته هاي مختلف استان است.
7489 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر طبق سامانه های تردد شمار خراسان رضوی، بیشترین میزان ورود و خروج خودروها در روز پنجم فروردین‌ماه ثبت شده و بزرگراه مشهد- چناران نیز در این مدت بیشترین متوسط تردد روزانه به میزان ۵۲ هزار و ۶۲۴ تردد را به خود اختصاص داده است.    کاظم قلاسی روز پنجشنبه افزود: در این مدت بر اساس اطلاعات پلاکهای ثبت شده خودروهای تردد یافته در جاده های خراسان رضوی، ۱۲ درصد از این پلاکها مربوط به تهران، چهار درصد اصفهان و سه درصد نیز مربوط به استان خراسان شمالی بوده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین وسایل نقلیه غیر بومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه پلاک خوان در بازه فروردین ماه، در روزهای سوم و چهارم این ماه معادل ۳۲ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده است.   قلاسی گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۲۵ درصد از کل ماندگاری خودروها در استان خراسان رضوی بین (۱ تا ۳ روز) و ۲۹ درصد ماندگاری خودروها در استان بین (۳ تا ۷ روز) و ۱۴ درصد هم بیش از یک هفته در استان حضور داشته‌اند.   وی افزود: بیشترین مقاصد سفر هم استانی ها در فروردین ماه به ترتیب، استان خراسان شمالی و تهران با ۱۱ درصد، خراسان جنوبی و مازندران با ۹ درصد و سمنان با ۸ درصد گزارش شده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: سه درصد از مجموع ترددها در بزرگراه تربت حیدریه-باغچه و سه و ۲ دهم درصد از مجموع ترددها در بزرگراه نیشابور- باغچه در فروردین ماه تخلف سرعت داشته اند که مطابق اطلاعات دوربین های ثبت تخلف سرعت این ۲ محور رکورد دار تخلفات یاد شده در استان شده اند.   خراسان رضوی با داشتن ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی جایگاه دوم کشور را از نظر طول راه ها به خود اختصاص داده است.

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد