Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@00:15:57 GMT

معرفی نمایندگان دولتی اتاق بازرگانی تهران

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۸۷۷۵

معرفی نمایندگان دولتی اتاق بازرگانی تهران

وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی فهرست نمایندگان خود برای عضویت در هیات نمایندگان اتاق تهران را اعلام کردند که با اعلام این اسامی نخستین جلسه دور نهم هیات نمایندگان اتاق تهران سه‌شنبه سوم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، یازدهم اسفند ماه نهمین دوره انتخابات سراسری اتاق‌های بازرگانی به منظور انتخاب اعضای هیئت نمایندگان برگزار شد و در این انتخابات برای انتخاب مستقیم ۵۳۵ نفر عضو هیئت نمایندگان، هزار و ۵۴۷ نفر ثبت نام کرده اند که به ترتیب در بخش‌های بازرگانی، صنعت، کشاورزی و معدن انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مجموع آرا در انتخاباتی که اسفند ماه برگزار شد ۳۴۱۷ رأی بود که براساس آن لیست ائتلاف موسوم به «فردا» توانست تمامی کرسی‌های اتاق بازرگانی را به خود اختصاص دهد. پس از برگزاری این انتخابات قرار شد تا اواسط فروردین ماه سال ۹۸ قرار شد دولتی‌ها نمایندگان خود را به اتاق بازرگانی معرفی کنند و حالا امروز (شنبه 31 فروردین) وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی فهرست نمایندگان خود برای عضویت در هیات نمایندگان اتاق تهران را اعلام کردند. با معرفی این افراد تعداد نمایندگان پارلمان بخش خصوصی پایتخت به حد نصاب رسیده و بدین ترتیب نشست‌های ماهانه هیات نمایندگان اتاق تهران در دوره نهم برابر روال همیشگی برگزار می‌شود.

 

 بر این اساس، اعضای نهمین دوره هیات نمانیدگان اتاق تهران در نخستین نشست خود که به زودی برگزار می‌شود، با دستورکار انتخاب هیات رییسه گرد هم خواهند آمد.

 

بنا بر گزارش اتاق بازرگانی، ابتدا محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران، عبدالمهدی بخشنده، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی، علی‌اکبر مهرفرد، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی، حسین شیرزاد، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، سید محمدحسین شریعتمدار مشاور عالی وزیر و حسن رکنی مشاور وزیر را به عنوان نمایندگان خود در هیات نمایندگان اتاق تهران معرفی کرده است. از این بین بخشنده، مهرفرد و شریعتمدار در دور قبل نیز در ترکیب هیات نمایندگان اتاق تهران قرار داشتند و حسین شیرزاد و حسن رکنی به تازگی به این گروه اضافه شده‌اند.

 

همچنین در نامه رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت به رییس اتاق بازرگانی تهران 12 نماینده از سوی این وزارتخانه برای حضور در هیات نمایندگان اتاق تهران معرفی شده‌اند و وزیر در فرصتی دیگر 3 نماینده باقی مانده را معرفی می کند. برابر این نامه فرشاد مقیمی معاون امور صنایع، سعید زرندی معاون طرح و برنامه، افروز بهرامی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات، محمدرضا فیاض مشاور وزیر، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی، مهدی میراشرفی رییس‌کل گمرک، صادق نجفی مشاور وزیر، عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی، یعقوب کارگرزاده، محسن مهرعلیزاده، مجتبی صفایی و سید ضیاءالدین شجاعی برهان به عنوان نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده‌اند.

 

با این دو نامه 57 نفر از ترکیب 60 نفره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران مشخص شده و با توجه به رسیدن به حد نصاب لازم، جلسات می‌تواند به طور رسمی آغاز شود. بر این اساس و

 

با معرفی نمایندگان بخش دولتی از سوی رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نخستین جلسه دور نهم هیات نمایندگان اتاق تهران روز سه‌شنبه سوم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

 

یادآور می شود: تعداد اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، 60 نفر است که 20 تن از آنها توسط دولت و 40 تن در انتخاباتی که هر چهار سال یکبار برگزار می شود، توسط افرادی که کارت بازرگانی یا کارت عضویت دارند، انتخاب می شوند . 40 منتخب فعالان اقتصادی در چهار گروه بازرگانی (16 نفر)، صنعت (14 نفر)، معدن (6 نفر) و کشاورزی (4 نفر) در اتاق تهران فعالیت می کنند؛ همین تقسیم بندی در انتخابات نیز در نظر گرفته می شود؛ به عبارتی دیگر، هر فرد برای یک بخش نامزد می شود و شرکت کنندگان در انتخابات برای بخش بازرگانی فقط می توانند به 16 نفری که در این بخش نامزد شده اند رای بدهند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خبرگزاری نیمه شعبان بیانیه گام دوم انقلاب رژه روز ارتش شبستان ارتش اردبیل کلیپ سیل لرستان نمایندگان دولتی اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۸۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده

تین نیوز

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه گفت: پیش بینی می شود تا دو ماه آینده بالای ۸۸ درصد اقلام مورد مبادله بین ایران و روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تعرفه صفر برخوردار شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، کامبیز میرکریمی عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه با بیان اینکه موافقت نامه های تجارت آزاد کشورهای دنیا با همسایگان، دسترسی صادرکنندگان به بازار را تسهیل می کند اظهار کرد: مهم ترین اصلی که ما از آن غافل بودیم انعقاد موافقت نامه هایی است که دسترسی به بازار را برای صاحبان کسب و کار کشور تسهیل می کند.

وی افزود: مهم ترین قدمی که اخیراً برداشته شده امضای موافقت نامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا متشکل از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان و ارمنستان است. صادرات ما تا سال 1397 در حد 260 میلیون دلار بود اما بلافاصله با اجرای آن در سال 1398 صادرات کشورمان به بالای 400 میلیون دلار جهش پیدا کرد. صادرات ما حتی در زمانی که به خاطر اپیدمی کرونا، گمرکات بسته بود از 500 میلیون دلار هم عبور کرد و الان به 1 میلیارد دلار رسیده و تازه این شروع کار است.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه ادامه داد: تجارت آزاد هنوز کامل نشده و فقط تعرفه های ترجیحی با 50 درصد و 75 درصد تخفیف اعمال شده و لیست ها برای تعرفه صفر مبادله شده است. پیش بینی می شود تا دو ماه آینده در پارلمان های تمام اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصویب شود و بالای 88 درصد اقلام مورد مبادله بین ایران و روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تعرفه صفر برخوردار شوند و این موضوع، رقابت پذیری کالای ایرانی در برابر رقبای چینی و هندی و دیگر کشورها را به شدت افزایش می دهد.

میرکریمی با بیان اینکه موانع تجارت شرکت ها برطرف شدند و باید در حوزه شناختی و بازاریابی کار کنیم گفت: ما تا شش سال قبل در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری زیرساخت نداشتیم اما الان دائماً کشتی ها و کامیون های جدید اضافه می شوند و خط راه آهن منطقه شوروی سابق از مرز ایران عبور کرده است.

وی افزود: در حال حاضر شرق دریای خزر در محدوده پنج جمهوری آسیای میانه بروکراسی جدی دارد و جهش صادرات و واردات نشان می دهد هرچقدر سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت لجستیک انجام شود باز هم کم است. ما هنوز هم صف کامیون ها را داریم و از دولت تقاضا کردیم حمایت ها و تسهیلات خود را از این بخش ادامه دهد.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه بیان کرد: هم اکنون رابطه بانکی بین ایران و روسیه وجود دارد اما بخشی از ظرفیت بانکی بین دو کشور بلااستفاده مانده که به دو نرخی بودن ارز در کشور ما و روسیه برمی گردد.

میرکریمی درمورد تنوع کالاهای صادراتی ایران به روسیه گفت: مواد غذایی و لبنی، کالاهای لوکس مانند فرش ماشینی و پسته، محصولات نساجی و صنایع پلاستیک و صنایع پایین دست پتروشیمی بازار خوبی در روسیه پیدا کرده همچنین توربین های گازی و کاتالیست نیز متقاضی دارد و فقط یک بازاریابی اساسی لازم است.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه در پایان این برنامه، جذب توریست های تجاری را در رونق اقتصاد کشور به شدت موثر خواند و گفت: توریست های تجاری یک نوع سفیران اقتصادی برای کشور محسوب می شوند که می توانند اتفاقات تجاری مهمی را رقم بزنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • تقدیر از نمایندگان کشتی تهران در المپیک پاریس
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا