Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد - ایرنا - معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک ‌های صنعتی ایران گفت: شهرکها و نواحی صنعتی کشور در سال گذشته سه میلیارد و 750 میلیون دلار کالا صادر کردند.

محمد علی عزیزمحمدی روز شنبه در نشست معاونان برنامه ریزی شرکت شهرک‌ های صنعتی کشور در مشهد افزود: پارسال 2 هزار و 357 واحد تولیدی جدید در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور ایجاد و برای 39 هزار نفر شغل ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با راه اندازی این واحدها 98 درصد از اهداف این سازمان برای رونق تولید در سال گذشته محقق شد.
وی گفت: در سال گذشته 16 هزار میلیارد ریال برای ایجاد، توسعه و پروژه های زیرساختی در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی هزینه شد.
عزیزمحمدی افزود: هم اکنون 811 شهرک و ناحیه صنعتی فعال در کشور وجود دارد که 9 واحد از آنها مناطق ویژه اقتصادی هستند و تمام زیرساخت ها در آنها برای صاحبان صنعت فراهم است.
وی اظهار داشت: واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی رشد مطلوبی داشته اند و هم اکنون افزون بر 43 هزار واحد با اشتغالزایی برای 885 هزار نفر مشغول فعالیت هستند.
وی گفت: با توجه به جذابیت ها و مزایای استقرار در شهرک ‌ها و نواحی صنعتی، متقاضیان استقبال مطلوبی در سال گذشته داشتند و تعداد قرارداد و مساحت واگذاری زمین به متقاضیان در شهرکها و نواحی صنعتی طی سال گذشته هریک 62 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشت.
عزیزمحمدی افزود: یکی از برنامه های اصلی واحدهای صنعتی و تولیدی، باید تولید محصول صادراتی باشد و از نقشه راه و راهکارهایی که با هدف توسعه صادرات ترسیم و برنامه ریزی شده استفاده کنند تا از قابلیت های ویژه اقتصادی کشور در جهت صادرات به کشورهای هدف بهره ببرند.
وی اظهار داشت: رونق تولید باید سرلوحه تمام معاونان برنامه ریزی شرکت های استانی باشد و شاخص های اختصاصی و عملیاتی با محوریت رونق تولید شکل گیرد.
وی گفت: هدف اصلی این سازمان فراهم کردن زمینه تولید، اشتغال و ارزش افزوده برای صنعتگران است به همین علت هزینه برای خرید زمین در شهرکها و نواحی صنعتی از متقاضیان سرمایه گذاری گرفته نمی شود و فقط حق انتفاع از آنان دریافت می گردد.
معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک ‌های صنعتی ایران با اشاره به سیل اخیر و بروز خساراتی به تاسیسات صنعتی شهرکها افزود: با تمهیداتی که در شهرک ‌ها و نواحی صنعتی فراهم شد، آسیب های ناشی از سیل به حداقل رسید و گرچه مشکلاتی در برخی مناطق مانند شهرک صنعتی آق قلا به وجود آمد ولی تلاش بر آن بود تا صنعتگران به تولید و اشتغال خود ادامه دهند.
وی اظهار داشت: تمام برنامه ها و اولویت های اجرایی در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی کشور رصد می شود تا صنعتگران و متقاضیان سرمایه گذاری بدون کوچکترین دغدغه واحد صنعتی خود را ایجاد کنند و در این زمینه هیچ کوتاهی قابل پذیرش نیست.
7489 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صادرات شهركهاي صنعتي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان

ناظر گمرکات کردستان از صادرات ۱۶۴ هزار تنی انواع کالا به ارزش ۶۱ میلیون دلار در گمرکات استان به خارج از کشور خبر داد و گفت: از این میزان، ۱۳۹ هزار تن به ارزش ۴۲ میلیون دلار نزد گمرکات استان اظهار و خروج شده است.

فرامرز امیدی، رشد وزنی صادرات در فروردین ماه امسال نسبت به سال قبل را ۱۰ درصد عنوان کرد و گفت: عمده کالا‌های صادر شده از گمرکات، انواع محصولات کشاورزی و باغی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، فرآورده‌های لبنی، مصالح ساختمانی، انواع شیشه (جام) و فرش است که به کشور‌های عراق، سوریه، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان و کویت صادر شد.

وی به کالا‌های ترخیصی از گمرکات تحت نظارت إشاره کرد و افزود: میزان واردات قطعی و ورود موقت از این گمرکات در یکماهه اول امسال مجموعاً ۱۴ هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی ۳۸ میلیون دلار بوده که سهم واردات قطعی ۸۰۸ تن به ارزش ۷ میلیون دلار می‌باشد. مجموع واردات و ورود موقت از نظر ارزش دلاری ۶ درصد رشد داشته است.

 امیدی گریزی به کالا‌های وارداتی نیز گریزی زد و گفت: عمده کالا‌های وارداتی عبارت است از شمش طلا، آلومینیوم، کالا‌های واسطه‌ای، ماشین آلات و قطعات خط تولید، مواد اولیه و اقلام مصرفی مورد نیاز مرزنشینان  است که عمدتا از کشور‌های عراق، اسپانیا، آلمان، امارات، ترکیه و چین به کشور وارد و درکوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص شده اند.

وی یادآور شد: در فروردین ماه ۱۴۰۳ تشریفات گمرکی بیش از ۲۴۴ هزار تن انواع کالای ترانزیتی به ارزش بالغ بر ۲۹۷ میلیون دلار از گمرک باشماق صورت پذیرفته است که مقدار ۲۰۵ هزار تن آن به ارزش ۲۳۷ میلیون دلار طی ترانزیت مبدا به کشور ورود شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی رشد ۶۳ درصدی را به همراه داشته است. همچنین در همین مدت مقدار ۳۹ هزارتن کالا به ارزش بالغ بر ۱۶۰ میلیون دلار از گمرکات استان طی تراتزیت خارجی مقصد به کشور عراق خارج شده است.

ناظر گمرکات استان اظهار داشت: در همین مدت تشریفات گمرکی بیش از ۴ هزارتن کالا در رویه خروج موقت به ارزش تقریبی ۱۸ میلیون دلاری انجام گرفته که در مقایسه با سال قبل بلحاظ وزنی ۲۴ درصد و از نظر ارزش ۲۳ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش درآمد‌های گمرکات استان در فروردین ماه سال جاری به رقمی بیش از ۳۲۷ میلیاردو ۶۰۵ میلیون ریال می‌رسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود