Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌ محمدجواد زارع،  مسئول هیئت شهدای گمنام هرمزگان بندرعباس ، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، گفت: شنبه، 31 فروردین‌ماه مقارن با نیمه شعبان برنامه‌های متنوعی چون سخنرانی و مولودی‌خوانی و قرائت قرآن توسط قاریان در جوار شهدای گمنام هرمزگان با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

مسئول هیئت شهدای گمنام بندرعباس با بیان اینکه اولین سفارش کننده نیمه شعبان  پیامبر خاتم بوده است، افزود: هر آنچه انسان دنبال آن می‌گردد در شب نیمه شعبان است درواقع شب نیمه شعبان شبی است که نباید یک دقیقه آن‌هم به‌غفلت بگذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام‌ زارع اظهار کرد: شب نیمه شعبان باید به‌گونه‌ای عبادت کرد که گویی آخرین عمل ما در این دنیاست و بعد آن  قرار است که با دنیا وداع کنیم تا بدین‌وسیله تلاشمان برای درست شدن اعمالمان بیشتر باشد.

این مقام مسئول با اشاره به سخنان امام علی(ع) فرمودند:تمام خیر و شری که به یک بنده از شب نیمه شعبان امسال تا شب نیمه شعبان سال بعد می‌رسد در این شب تقسیم می‌شود.و هر بنده‌ای که شب نیمه شعبان را احیا گرفته و به شب‌زنده‌داری بپردازد دعایش مستجاب می‌شود.

اعمال شب نیمه شعبان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زارع با اشاره به اعمال شب نیمه شعبان ، ابراز کرد: اعمال مهمی که در شب نیمه شعبان واردشده است و هیئت شهدای گمنام در شب قرار است انجام شود به شرح ذیل است.

این فعال فرهنگی ابراز کرد: قرائت ۳ بار سوره یس، قرائت دعای پرفیض کمیل ، قرائت فرازهایی از دعای پرفیض ندبه و قرائت آیه شریفه« اَمَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ» وسلام بر اباعبدالله که در اعمال وارده در این  شب تاکید شده است.

مسئول هیئت شهدای گمنام بندرعباس در پایان با بیان مفهوم «مُضطَرَّ» پرداخت و گفت: بر اساس روایتی که از امام صادق(ع) نقل‌شده است ایشان یک مصداق این آیه را امام مهدی دانسته‌اند و در حقیقت ما خداوند را به مُضطَرَّ واقعی امشب یعنی امام زمان (عج)قسم می‌دهیم و ظهور آن حضرت را می‌خواهیم .

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نیمه شعبان دعای کمیل شهدای گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، پیکر حاجیه خانم گُل گز مرادبیگلو مادر شهید «حسن محمدی» در گلزار شهدای جعفریه به خاک سپرده شد.

شهید حسن محمدی متولد چهارم فروردین سال ۱۳۴۲ در روستای گازران (جعفریه) قم بود. کلاس دوم راهنمایی را که تمام کرد، برای کمک به معاش خانواده، به شغل کارگری روی آورد؛ با رسیدن به سن سربازی، قامت خویش را به این لباس مقدس آراست و به عنون سرباز نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی، در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شد.

شهید محمدی سرانجام دوازدهم فروردین سال ۱۳۶۲ در گیلانغرب بر اثر انفجار مین و اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای شهر جعفریه به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد
  • تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد