Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@02:14:05 GMT

ماموریت و برنامه‌های " هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها"

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۹۱۲۷

ماموریت و برنامه‌های ' هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها'

‍‍‍‍‍‍

محمود نیلی احمدآبادی با بیان اینکه گزارش ملی سیلاب در یک کار4 مرحله ای تهیه می شود؛ افزایش تاب آوری کشور را مهمترین انگیزه این گزارش اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   محمود نیلی احمدآبادی در گفتگو با 18:30 با اشاره به ماموریت ویژه رئیس جمهور به وی و جامعه علمی کشور گفت: برای تهیه گزارش جامع علت سیلاب های اخیر از یک هیئت با 15 کارگروه استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از تشکیل نخستین جلسه این هیئت در چهارشنبه گذشته گفت و افزود: با بررسی اولیه در نخستین جلسه این هیئت تصمیم گرفته شد از نظرات متخصصین و صاحب نظران و دانشگاههای مختلف استفاده شود.
 رئیس هیئت ویژه "گزارش ملی سیلاب‌ها" گفت: مدیریت ریسک و بیمه، کشاورزی، زیرساخت ها، منابع طبیعی از جمله مسائلی است که باید قبل و بعد یک "بحران" باید در نظر گرفت.
 رئیس دانشگاه تهران افزود: نباید بازسازی بعد از هر بحران را در یک فضای هیجانی انجام داد بلکه در یک شرایط بهتر باید اقدامات لازم برای مدیریت بحران های احتمالی بعدی را انجام داد.
محمود نیلی احمدآبادی گفت: با دستکاری ها در طبیعت دچار خسارتها می شویم.احمدی آبادی گفت: به کمک ظرفیت علمی دانشگاهها باید معماری و شهرسازی کشور را باز طراحی کرد تا در مواقع سیل گرفتار و غافلگیر نشویم. رئیس هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها با اشاره به گزارش میزان خسارت ها که قرار است تا 6 ماه دیگر آماده شود افزود: امیدواریم پس از تهیه این گزارش، نتیجه آن زیر بنای پایان نامه ها و تحقیقات علمی قرار گیرد.  او با بیان اینکه در یک کار 4 مرحله ای از تمام ظرفیت ها و اطلاعات صوتی و تصویری و مطالعات میدانی در این گزارش استفاده می شود گفت: با درس هایی که از رخدادهای طبیعی گرفته می شود باید به درستی آسیب شناسی شود.  او گزارش ملی را متکی به اطلاعات علمی اعلام کرد و گفت : در پایان "گزارش ملی سیلاب ها" باید چگونگی کنترل و هدایت بهتر آب های روان و سیلابی، چگونگی شهرسازی، ذخیره سازی آب ها و برخی دیگر درس هایی مشخص و در نهایت به نتیجه درست و راهبردهایی منجر شود.
رئیس هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها از اولویت زمانی گفت و افزود: روابط دقیق، آسیب شناسی، آموزه ها و راهبردها اولویت این هیئت در تهیه گزارش ملی سیلاب‌ها است.
او افزود: اگر دانش علمی را در 4 مرحله تحقیق این گزارش نظر بگیریم در سطوح مختلف برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه استفاده خواهد شد.نیلی احمدآبادی با بیان اینکه اینگونه رخ دادهای طبیعی در همه دنیا اتفاق می افتد افزود: در ارتقای محتوای این گزارش از تجربیات سایر کشورها در کنار تحقیقات میدانی و تجربه های علمی استفاده می شود.  او افزود: تا دوشنبه هفته آینده اعضای کارگروهها مشخص می شود. وی از تشکیل دبیرخانه ای برای جمع آوری اطلاعات و تشکیل نفرات کارگروههای مختلف خبر داد.
رئیس دانشگاه تهران به جمع آوری اطلاعات از طریق سایت دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: افراد مطلع و کارشناسان می توانند از طریق این پنجره روی سایت دانشگاه تهران می توانند به کمک این هیئت بیایند.   محمود نیلی احمدآبادی افزود: افزایش تاب آوری کشور مهمترین انگیزه ای این کارگروه است. او افزود: اگر ریشه این اتفاقات و حوادث در این گزارش مشخص شود می توانیم به بساری از سوالات مختلف پاسخ دهیم. رئیس هیئت ویژه "گزارش ملی سیلاب‌ها" با بیان اینکه پیش بینی های مختلف از جمله هواشناسی باید به کمک ابزارهای و مدل های پیشرفته بیان شود، افزود: با تمام این اوصاف پیش بینی ها هیچگاه قطعی نخواهد بود اما می توان ضریب اطمینان آنرا بالا برد. رئیس هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها گفت: پس فردا دوشنبه(2 اردیبهشت98) اعضای این هیئت و کارگروهها مشخص می شود. دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سیل بحران گزارش ملی سیلاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار از مذاکرات قاهره درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسیران

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

به گزارش ایسنا، کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

این منبع به این کانال گفت که هیئت حماس وارد مصر شده و پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در این راستا منابعی به «عربی ۲۱» گفتند که مذاکرات آتش‌بس در غزه شاهد تحولات جدید و بی‌سابقه‌ای است که ممکن است به توافقی قریب الوقوع منجر شود، در حالی که اطلاعاتی در مورد تضمین‌های آمریکا برای متقاعد کردن حماس به امضای آن وجود دارد.

یک منبع به «عربی ۲۱» گفت: دور اول مذاکرات بعد از ظهر شنبه در مقر اطلاعات مصر در قاهره با حضور هیئت حماس و هیئت‌های قطری، مصری و آمریکایی آغاز شد.

این منبع تاکید کرد که در صورت پیشرفت، هیئت اسرائیلی به طور مستقل برای تکمیل توافق مورد انتظار که شامل مبادله اسرا و بازداشت شدگان در چارچوب سه مرحله متوالی است، فراخوانده خواهد شد.

یک منبع آگاه دیگر از روند مذاکرات نیز به «عربی ۲۱» گفت که حماس در ازای امضای این توافقنامه، تضمین‌هایی را در خصوص آتش‌بس دائمی در غزه دریافت کرده است.

همچنین در این رابطه یدیعوت آحارونوت مدعی شد: جنبش حماس راضی است و پیشنهاد مصر را که به آن و اسرائیل ارائه شده است، پذیرفته و ضمانت‌های قابل اعتماد آمریکا را درخواست کرده است.

این روزنامه افزود: حماس به وعده آمریکا مبنی بر تبدیل آتش‌بس موقت به آتش‌بس دائمی دست یافته است.

در این باره وبگاه عبری زبان «واللا» گزارش داد که هیئتی از حماس امروز شنبه وارد قاهره شده تا پاسخی رسمی جنبش حماس در مورد پیشنهاد مصر در مورد معامله اسیران را ارائه کند.

این وبگاه اضافه کرد که مقامات صهیونیست منتظر پاسخ رسمی هستند و شاخص‌هایی دارند که نشان می‌دهند حماس با اجرای مرحله اول توافق بدون تعهد رسمی از سوی اسرائیل برای پایان جنگ موافقت می‌کند، اما شرایط سخت گیرانه‌ای را درخصوص تعداد اسیران صهیونیستی که آزاد خواهند شد و تعداد اسرای فلسطینی که در ازای آن مطالبه خواهند کرد، تعیین خواهد کرد.

این پایگاه عبری زبان ادامه داد: «انتظار می‌رود پاسخ حماس «بله» باشد، اما شرایط بسیار دشواری را در بر می‌گیرد. به گفته یک مقام اسرائیلی، حماس در را به روی ادامه مذاکرات نمی‌بندد، بلکه به تعیین شرایط سخت ادامه می‌دهد.

این مقام گفت: «آنها آماده هستند تا به توافقی برسند که شرایطی نزدیک به خواسته‌هایشان داشته باشدالبته با کمی انعطاف.»

وی تصریح کرد: سوال اصلی این بود و هنوز هم این است که آیا دولت نتانیاهو می‌خواهد به توافقی برای آزادی اسیران در ازای بهاهای مورد نیاز دست یابد.

همچنین یک منبع امنیتی مصر به رویترز گفت: نتایج مذاکرات در قاهره امروز با دفعات قبل متفاوت است.

این منبع افزود: ما به توافقی در بسیاری از نقاط رسیدیم و مسائل اندکی باقی مانده است.

به گفته این منبع، این بار اوضاع بهتر به نظر می‌رسد، اما اینکه به زودی توافقی حاصل می‌شود بستگی به این دارد که آیا اسرائیل آنچه را برای دستیابی به توافق لازم است فراهم می‌کند یا خیر.

رادیو ارتش اشغالگر نیز به نقل از یک منبع سیاسی در موضعی منفی گزارش داد تل‌آویو با پایان جنگ موافقت نخواهد کرد و چه آتش‌بس انجام شود چه نشود، ارتش وارد رفح خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماجرای نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیئت‌ها و ترور حاج صادق آهنگران از زبان خودش + فیلم
  • آخرین اخبار از مذاکرات قاهره درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسیران
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • برنامه‌های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • ویژه برنامه‌های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • ویژه برنامه های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره