Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@14:01:24 GMT

چرا بعضی افراد اصلا چاق نمی‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۰۲۴۴

ساعت 24- پژوهشگران دانشگاه کمبریج متغیرهای ژنتیکی ای را کشف کرده اند که از بروز چاقی و عوارض ناشی از آن در افراد جلوگیری می کند.

محققان انگلیسی با بررسی پرونده ژنتیکی بیش از نیم میلیون داوطلب دریافتند که نزدیک به 6 درصد از مردم انگلستان که ژن اروپایی دارند، از ترکیب خاصی از متغیرهای ژنتیکی برخوردارند که آن ها را، فارغ از سبک زندگیشان در برابر اضافه وزن محافظت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمرکز این مطالعه بر ژنی موسوم به MC4R متمرکز است.
محققان پیش تر نیز نسبت به نقش این ژن در تنظیم وزن افراد آگاه بودند اما نتایج بررسی های جدید آن ها به شناسایی 61متغیر خاص از این ژن منتهی شد که برخی از آن ها می تواند جلوی اضافه وزن در افراد را بگیرد و برخی دیگر آن ها را در برابر عوارض ناشی از چاقی از جمله دیابت نوع دو و بیماری های قلبی حفظ می کند.
امید می رود که با اتکا به یافته های اخیر، بتوان داروهای لاغری جدید و موثرتری را تولید و روانه بازار کرد.
صدف فاروقی دانشمند ایرانی که سرپرستی این تحقیقات را برعهده دارد، می گوید: «این تحقیقات ثابت کرد که ژنتیک نقش عمده ای در این که بعضی افراد چاق باشند و بعضی دیگر آن قدر خوش شانس اند که ژن هایی داشته باشند که آن هارا از چاقی حفظ کند، دارد.»
«این بدان معنی نیست که نمی توانیم با کنترل چیزی که می خوریم، بر وزنمان تاثیر بگذاریم اما نشان می دهد که بعضی افراد از سایرین خوش شانس ترند.»
گزارش کامل نتایج این تحقیقات در مجله Cell منتشر شده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رژیم لاغری و چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۰۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود

چهارمین جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز و سلول درمانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چهارمین جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز و سلول درمانی به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در بیمارستان شریعتی برگزار می‌شود.

پیوند سلول‌های بنیادی خونساز، فناوری‌ها و محصولات نوین درمانی، سلول درمانی، ژن درمان و ویروس درمانی، پزشکی بازساختی، اخلاق در پیوند و سلول درمانی و معرفی ظرفیت‌ها و ظرفیت سازی از جمله محور‌های این جشنواره است.

علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت به دبیر خانه این حشنواره ارسال کنند.

 

دیگر خبرها

  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • پایان یک دهه قتل و تجاوز توسط 11 مرد خشن | این افراد خشن چه کسانی هستند؟
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور
  • ماجرای کشف جسد یک زن ۵۹ ساله در تالش
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود