Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@21:56:56 GMT

راههای درمان کمردرد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۰۷۹۸

اگر می‌خواهید کمردرد خود را درمان کنید باید در ابتدا دلیل ایجاد کننده این نوع درد را بشناسید. ناطقان: کمردرد می‌تواند یک تجربه دردناک شدید یا متوسط باشد که ۸۰ درصد افراد را درگیر خود کرده است. این نوع دردها ممکن است علامت هشدار دهنده برای اختلال ستون فقرات در نتیجه نشستن بد باشد.

امروزه شایع ترین درمان برای دردهای کمری شامل داروهایی همچون آسپرین و تیلنول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داروها دارای عوارض جانبی هستند و ممکن است به کبد آسیب وارد نمایند یا باعث خونریزی روده شوند.


اگر می‌خواهید کمردرد خود را درمان کنید باید در ابتدا دلیل ایجاد کننده این نوع درد را بشناسید. بیشترین و شایع ترین دلیل ایجاد کمردرد شامل موارد زیر است:

عدم فعالیت
کشش عضلانی یا همسترینگ سفت
نشستن نامناسب
آرتروز
کفش نامناسب
بارداری
چاقی
استرس عاطفی و روانی
خوابیدن بر روی تشک نامناسب
یبوست
بهترین غذاها برای درمان کمردرد:

اگر می‌خواهید کمرتان درد نگیرد و از بروز چنین دردهایی جلوگیری کنید؛ بهترین روش استفاده از رژیم غذایی مناسب است. سعی کنید غذاهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا کمردردتان بهتر شود. این غذاها شامل موارد زیر هستند:
غذاهای سرشار از فیبر:

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، یبوست می‌تواند درد کمر را بدتر کند بنابراین خالی کردن شکم در این شرایط موثر خواهد بود. خوردن میوه و سبزیجات فراوان که سرشار از فیبر هستند می‌تواند کارساز باشد.
آب:

روزانه ۸ لیوان آب بنوشید زیرا کم شدن آب بدن نیز می‌تواند کمردرد را افزایش دهد.
غذاهای غنی از پتاسیم:

پتاسیم می‌تواند التهاب بدن را کاهش دهد. به همین خاطر بهتر است غذاهای غنی از پتاسیم همچون سبزیجاتی با برگ سبز، آووکادو، موز، نارگیل و لبنیات را در رژیم غذایی خود داشته باشید.
اسیدهای چرب امگا ۳:

همانطور که می‌دانید ماهی سرشار از اسید چرب امگا۳ است و می‌تواند التهاب و درد کمر را تا حد زیادی کاهش دهد.
از گوشت سفید استفاده کنید:

سعی کنید از گوشت مرغ یا بوقلمون در رژیم غذایی خود استفاده کنید. در این شرایط پروتئین مورد نیاز بدن برای حفظ عضلات و سلامت استخوان‌ها حفظ می‌شود.

غذاهایی که باید از خوردن آن اجتناب کنید:

شکر: شکر می‌تواند التهاب را بدتر کند و درد کمر را بیشتر نماید.

الکل: این ماده بیشتر از هر چیز دیگری باعث التهاب می‌شود. پس از مصرف آن خودداری کنید.

کافئین: کافئین نیز می‌تواند باعث از دست رفتن آب بدن شود و التهاب را بیشتر کند. خوردن قهوه را محدود کنید یا کلاً آن را کنار بگذارید.

اسیدهای ترانس: این اسیدها التهاب و درد را افزایش می‌دهند.

کالری اضافی: چاق بودن می‌تواند کمردرد را بدتر کند.

۵ راه درمان برتر برای تسکین کمر درد:

روغن ماهی (۲۰۰۰ میلی گرم در روز):

افرادی که کمردرد دارند باید مقدار بیشتری از اسید چرب امگا۳ را دریافت نمایند تا به کاهش التهاب بدن کمک کند. بیشتر افراد در رژیم غذایی خود قادر به تامین چنین موادی نیستند. در این شرایط بهترین روش استفاده از مکمل‌های غذایی زیر نظر پزشک است.

زردچوبه (۱۰۰۰ میلی گرم در روز):

این ماده نیز یکی از درمان‌های قدرتمند برای التهاب بدن است. مواد فعالی که در آن وجود دارد به بهبود التهاب کمک می‌کند. این یک ماده ضد التهاب و کاهش دهنده درد است.

آنزیم پروتئولیتیک / بروملین و پاپئین (۵۰۰ میلی گرم سه بار در روز):

این مواد در آناناس یافت می‌شود. این مواد ضد التهاب هستند و به کاهش تورم کمک می‌کنند.

MSM (۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ میلی گرم در روز):

MSM یک مکمل ضد التهاب است که گوگرد بالایی دارد و به ساخت مجدد غضروف‌ها کمک می‌کند. این مکمل به تسکین اسپاسم‌های عضلانی نیز کمک خواهد کرد.

منیزیم (۴۰۰ الی ۵۰۰ میلی گرم در روز):

این ماده معدنی که با عنوان ماده آرام بخش شناخته شده است می‌تواند عضلات را آرام تر کند و استرس را کاهش دهد. اگر استفاده از این ماده باعث اسهال می‌شود دوز آن را کمتر کنید.

درمان‌های طبیعی برای کمردرد:

کایروپراکتیک (درمان های دستی) منظم می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی کمردرد داشته باشد و آن را تسکین دهد.

روغن های ضروری برای کمردرد:

نعناع و روغن wintergreen می‌تواند برای مفاصل ملتهب مفید باشد و درد کمر را کاهش دهد. شما می‌توانید این روغن‌ها را با کمی روغن نارگیل ترکیب کنید و از آن یک ماده خانگی بسازید. روغن کندر و روغن سرو نیز برای کاهش التهاب و بهبود جریان خون مفید است. منبع: مشرق برچسب ها: درمان ، کمر درد ، بیماری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درمان کمر درد بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان

الهه جعفرزاده: بسیاری از افراد مبتلا به سرطان، علاقه‌مند به امتحان کردن درمان‌های مکمل و جایگزین برای بهبود سرطان هستند. هرچند که درمان‌های پزشکی و شیمی‌درمانی برای کنترل وضعیت بیمار لازم و ضروری هستند، اما روش‌هایی هم وجود دارد که در عین بی‌خطر بودن، در روند درمان بیماری سرطان مفید و سودمند هستند. هم‌چنین شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد این درمان‌ها اثر مثبتی در کاهش علائم بیماری دارند. درمان‌های جایگزین و مکمل ممکن است نقش مستقیمی در درمان سرطان نداشته باشند، اما می‌توانند به شما کمک کنند تا با کنترل برخی علائم ناشی از بیماری، مانند اضطراب، استرس، خستگی، تهوع و استفراغ، درد و اختلال در خوابیدن، با بیماری مقابله کنید و آن را شکست بدهید.

مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان عبارتند از:

۱) طب سوزنی

در طب سوزنی، پزشک یا متخصص سوزن‌های استریل‌شده و ریزی را وارد نقاط مشخصی از پوست می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که طب سوزنی در تسکین حالت تهوع ناشی از شیمی‌درمانی مفید است و می‌تواند به تسکین انواع خاصی از دردها در افراد مبتلا به سرطان کمک کند. هم‌چنین به گفته کارشناسان، طب سوزنی و طب فشاری می‌توانند میزان داروهای مسکن که افراد مبتلا به سرطان مصرف می‌کنند را کاهش دهند.

نکته: اگر از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید یا فشار خونتان پایین است، در خصوص انجام طب سوزنی با پزشک خود مشورت کنید.

۲) رایحه‌درمانی

در رایحه‌درمانی، از روغن‌های معطر، مانند اسطوخودوس، برای ایجاد حس آرامش استفاده می‌شود. این روغن‌ها را می‌توان در حین ماساژ روی پوست مالید یا از آنها در روند استحمام استفاده کرد. هم‌چنین با حرارت دادن روغن‌های معطر می‌توان عطر آنها را در محیط آزاد کرد. رایحه‌درمانی برای تسکین حالت تهوع، درد و استرس ناشی از سرطان مفید است.

البته افراد مبتلا به سرطانِ حساس به استروژن، مانند سرطان پستان، باید از مالیدن مقادیر زیادی روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای به پوست در حین ماساژ خودداری کنند.

۳) ورزش

ورزش می‌تواند به شما در مدیریت علائم و نشانه‌ها در طول و بعد از درمان سرطان کمک کند. ورزش ملایم و متوسط در کاهش خستگی و استرس و بهبود خواب مفید است. مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که یک برنامه ورزشی منظم، کیفیت کلی زندگی افراد مبتلا به سرطان را بهبود می‌بخشد و کمک می‌کند عمر طولانی‌تری داشته باشند. اگر سابقه ورزش منظم ندارید، قبل از شروع یک برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید. به آرامی ورزش را شروع کنید و به مرور بر دفعات و شدت آن اضافه کنید. سعی کنید در اکثر روزهای هفته حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

۴) مراقبه یا مدیتیشن

مراقبه و مدیتیت کردن در واقع یک تمرین ذهنی و روانی است که باعث ایجاد آرامش و تمرکز بیش‌تر می‌شود و احساسات منفی مانند تنش‌ها و اضطراب‌های مختلف را از افراد دور می‌کند. مدیتیشن مزایای زیادی برای افراد مبتلا به سرطان دارد و بسیاری از متخصصان این روش درمانی مکمل را توصیه می‌کنند. این روش ممکن است با تسکین اضطراب و استرس و بهبود خلق و خو به افراد مبتلا به سرطان کمک کند.

مدیتیشن به‌عنوان یک درمان جایگزین کاملاً بی‌خطر است. می‌توانید یک یا دو بار در روز چند دقیقه به تنهایی مدیتیشن کنید یا می‌توانید در کلاس‌های مدیتیشن شرکت کنید. هم‌چنین دوره‌ها و برنامه‌های آنلاین زیادی برای انجام مراقبه در دسترس هستند.

۵) آفتاب و ویتامین

ویتامین D یکی از عوامل شکل‌گیری هورمون کلسیتریول-استروئید است که نقش مهمی در پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی بدن دارد. مطالعات انجام‌شده در سال ۲۰۰۷ حاکی از این است که مصرف مکمل ویتامین D۳ در گروهی از زنان به مدت یک سال، خطر ابتلا به انواع سرطان را تا ۷۷ درصد کاهش داده است.

با مشورت پزشک می‌توانید ویتامین D۳ را به رژیم غذایی خود ضافه کنید و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهید. هم‌چنین ویتامین D۳ مورد نیاز بدن را با ۲۰ دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز می‌توان تأمین کرد. بدین منظور می‌توانید ۴۰ درصد از کل بدن خود را بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر در معرض نور خورشید قرار دهید.

طبق تحقیقات، مکمل ویتامین D، مرگ و میر ناشی از سرطان را تا ۱۳ درصد کاهش می‌دهد. در اشخاصی که سطح پایینی از این ویتامین را در خون دارند، احتمال ابتلا به سرطان‌هایی مانند سرطان پستان، خون، لوزالمعده، روده بزرگ، پروستات، کبد و… ۲۰ درصد بیشتر از دیگر افراد است.

بیشتر بخوانید:

فکرش را هم نمی‌کنید که این علائم، نشان‌دهنده سرطان باشند/ ۸ علامت هشداردهنده سرطان کمبود این ویتامین خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهد پاسخ به یک سؤال؛ رنگ کردن مو خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد؟ این شش ویروس می‌توانند باعث سرطان شوند

منابع: mayoclinic ، draxe

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896061

دیگر خبرها

  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!
  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها