Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:30:50 GMT

دیار خورشید هشتم در نیمه شعبان یکپارچه نور و سرور شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۱۶۳۵

دیار خورشید هشتم در نیمه شعبان یکپارچه نور و سرور شد

مشهد- ایرنا- همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد امام عصر حضرت مهدی موعود (عج) مشهد سرزمین خورشید هشتم مملو از نور و شادی شد و منتظران ظهور جشن بزرگی را در کنار مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) برپا کردند.

شب میلاد امام عصر (عج) مشهد مقدس یکپارچه شور و شادی بود، از هر خیابان صدای نورافشانی، نوای خوش و شادی مردم به گوش می رسید، منتظران ظهور در هر گوشه و کنار ایستگاهی برپا کرده بودند و بین مردم شربت و شیرینی توزیع می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در شب نیمه شعبان شهر پر از نور بود، سیاهی آسمان دیگر چیرگی نداشت و نورافشانی های منتظران ظهور در گوشه و کنار شهر آسمان را چون روز روشن کرده بود.
عطر عید غصه را از شهر برچیده بود، منتظران ظهور منجی عالم بشریت از هر کجا خود را به آستان ثامن الحجج (ع) رسانیده بودند تا این عید را در کنار مضجع شریفش جشن بگیرند.
آستان ملائک پاسبان رضوی در عید نیمه شعبان پر از عطر گل و گلاب بود، صحن و سرای حرم به بهترین و خوشبوترین گلها آراسته شده بود و عطر معنویت مشام جانها را نوازش می داد.
به واسطه عید بزرگ شعبان، جشن بزرگی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مولودی خوانی پرداخته و شاعران و گروه های همخوان سرودهایی را در وصف امام عصر (ع) خواندند.
سخنران این مراسم نیز با تبریک فرا رسیدن عید نیمه شعبان گفت: دعا برای فرج امام زمان(عج) یکی از بهترین اعمال در شب و روز نیمه شعبان است.
حجت‌الاسلام محمد صادق کفیل افزود: امام زمان(عج) در نیمه‌های شب نیمه شعبان دیده به جهان گشودند و در هنگام تولد شهادتین را بر زبان جاری و برای تحقق امر فرج دعا کردند.
وی اضافه کرد: امام زمان (عج) ظهور را نه برای خود بلکه برای نجات شیعیان از سختی‌ ها و گرفتاری‌ ها می‌ خواهند.
این کارشناس مذهبی گفت: زمانی که حضرت حجت(عج) از پرده غیبت بیرون بیایند جهان پر از عدل و داد خواهد شد.
حجت الاسلام کفیل با اشاره به ضرورت رابطه فرد با امام زمان (عج) افزود: گاهی ما در مسیر ارتباط با امام زمان(عج) گام برمی‌داریم ولی این ارتباط برقرار نمی‌شود، به خاطر این که ما بیشتر به فکر برآورده شدن حوائج و خواسته‌ های خود هستیم و از امام خود او را نمی ‌خواهیم بلکه از او می‌خواهیم که حوائج ما را برآورده کند.
وی مهمترین مانع پیوند شخص با امام را توجه به خود دانست و ادامه داد: ما قبل از این که توجه داشته باشیم که امام از ما چه می‌ خواهد به این نکته توجه داریم که ایشان حوائج و خواسته ‌های ما را برآورده کند در غیر این صورت پیوند با امام را بی‌ حاصل و بدون نتیجه می‌ دانیم.
وی با بیان اینکه امام زمان (عج) در دوران غیبت نیاز بیشتری به یار دارند افزود: ما باید با اعمال خود سعی کنیم که مقدمات ظهور آن حضرت را فراهم کنیم. دلیل دوری ما از امام زمان (عج) اعمال خود ما و مشغول شدن به امور دنیوی است که این مانع را باید برطرف کنیم.

* احیای شب نیمه شعبان
طبق سنت هرسال برنامه احیاء شب نیمه شعبان نیز ساعت یک بامداد در رواق امام خمینی(ره) با حضور پرشور زائران و مجاوران برگزار شد.
در این مراسم احیاء حجت الاسلام مهدی ماندگاری به ایراد سخنرانی پرداخت و آیین 'قرآن به سر' را اجرا و در ادامه امیرعارف دعای کمیل را قرائت کرد.
مراسم پرفیض دعای ندبه نیمه شعبان نیز ساعت 6 صبح امروز در رواق امام خمینی(ره) با نوای مرتضی طاهری برگزار شد.
امروز ویژه برنامه جشن روز میلاد و اجتماع منتظران ظهور در حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه های عید نیمه شعبان است.
1922/7489

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نيمه شعبان ميلاد امام عصر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا

چهاریمن روز رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امیدهای آسیا در قزاقستان پیگیری شد و دو نماینده کشورمان در رده سنی جوانان به روی رینگ رفتند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز سوم رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امیدهای آسیا، امروز (دوشنبه - 10 اردیبهشت ماه) در قزاقستان پیگیری شد و دو نماینده رده سنی جوانان به مصاف حریفان خود رفتند. 

 مهدی سلطانی بوکسور وزن 54 کیلوگرم با برتری مقابل نماینده مغولستان ضمن صعود به دیدار نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد. سلطانی در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شده بود و در دیدار مقابل نماینده مغولستان در دو راند نخست مغلوب شده بود، اما با عملکرد قابل در راند سوم در نهایت پیروز این مسابقه لقب گرفت و نخستین مدال نمایندگان بوکس کشورمان را در این رقابت‌ها قطعی کرد. او در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف بوکسوری از قزاقستان خواهد رفت. 

 همچنین مهدی شعبان دیگر نماینده بوکس رده سنی جوانان ایران در وزن 48 کیلوگرم با شکست مقابل نماینده فیلیپین از دور مسابقات کنار رفت. 

4 پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی

 

فردا(سه‌شنبه - 11 اردیبهشت ماه) رقابت‌های رده‌سنی امید پیگیری می‌شود و چهار بوکسور کشورمان به مصاف حریفان می‌روند. در وزن 48 کیلوگرم، آرشام حسنی که پیش از این مقابل لی‌ جونگ‌ هو‌ از کره‌جنوبی پیروز شده بود به مصاف ویشوانا‌ از هند می‌رود.

 در وزن 60 کیلوگرم، آرمان عبادی با آکاش گورکا از هند دیدار می‌کند. علی گرجی در وزن 67 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست به مصاف سویونبایف از قزاقستان می‌رود. در وزن 75 کیلوگرم نیز محمد محشری با گورپاد‌ از هند روبه‌رو خواهد شد.

رقابت‌های بوکس قهرمانی رده سنی جوانان و امیدهای آسیا از از  روز شنبه 8 اردیبهشت‌ ماه آغاز ‌شد و 18 اردیبهشت ماه در قزاقستان به پایان خواهد رسید. 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • سوغات امید از دیار نصف جهان/ تدبیرمدیران نساجی در اعزام هوادار جواب داد
  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس
  • زمان اعلام رسمی تمدید قرارداد تونی کروس مشخص شد
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • تربیع آخر ماه را رصد کنید
  • سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا