Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:23:26 GMT

جامعه اسلامی باید با اصلاح خود زمینه‌ساز ظهور شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۱۹۱۲

جامعه اسلامی باید با اصلاح خود زمینه‌ساز ظهور شود

تهران - ایرنا - عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب، اصلاح جامعه را زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) دانست و گفت: خود مردم باید بخواهند که جامعه اصلاح شود و هر فرد باید اصلاح را از خودش شروع کند.

حجت الاسلام «عبدالکریم بی‌آزار شیرازی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تبریک نیمه شعبان و مبارک خواندن این روز گفت: نیمه شعبان از قدیم شب مبارکی بوده و به تعبیر امام خمینی (ره) «هم ردیف با لیله القدر» بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه امام علی (ع) شب های قدر ،عید فطر و پانزدهم شعبان را احیا می‌گرفتند و از برکات این شب، ولادت امام زمان (عج) است.
وی افزود :ظهور امام عصر (عج) را پیامبر اکرم (ص) وعده داده‌اند و روایات متقنی نیز برای برای لزوم حضور منجی وجود دارد.
این مدرس دانشگاه افزود: نیاز جامعه به منجی از این جهت است که در همه دوران تاریخ ،فراز و نشیب‌هایی در جهان به وجود می‌آید که منجر به حکومت طاغوت می‌شود و ممکن است جامعه دچار یاس شود. آمدن مصلح جهانی دریچه امیدی برای مسلمانان است که فکر نکنند طاغوت‌ها همیشه باقی خواهند ماند و مصلح خواهد آمد و جهان را به قسط خواهد رساند.
عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در پاسخ به این سوال که چگونه امام زمان (عج) در زمان غیبت، برای جامعه الگو است؟ گفت: حضور این اسوه، برای این است که ادیان زمینی و فرقه‌های تحریف شده از میان برداشته شوند و دین آسمانی اصلی - که حضرت ابراهیم (ع) و پیامبر اکرم (ص) آورنده آن بودند، مطابق آیه 39 سوره انفال که می‌فرماید: «یَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلَّهِ»- را نشر بدهد و انحرافات را از دین بزداید.
وی افزود: راه درست انتظار واداشتن شیطان نفس به عبودیت در برابر ذات الهی و افزودن بر دانش فردی است. یکی از عوامل ظهور در روایت‌ها، سب و لعن و تکفیر مردمان علیه یکدیگر است که ریشه‌های دین را سست می‌کند، ظهور منجی این دشمنی را از بین می‌برد، چنان که حضرت فاطمه الزهرا( س) می‌فرمایند: « خداوند امامت و رهبری ما را عامل وحدت و در امان ماندن از تفرقه‌ها قرار داده است».
بی‌آزار ارتقای جامعه را مهم‌ترین راه تسریع ظهور منجی دانست و گفت: ما باید زمینه را برای ظهور آماده کنیم و سطح فرهنگ خود، خانواده و جامعه را بالا ببریم، چرا که قرآن می‌ فرماید: «زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد، (سوره انبیا، آیه 105)» ، این که برخی می‌گویند باید بنشینیم تا فساد جامعه را در بر بگیرد و مقدمات ظهور فراهم شود، دچار انحراف شده‌اند و این فکر تحریف دین و روایات الهی است، از اثرات انقلاب اسلامی، رد این تفکر بود.
وی ادامه داد: باید خود ملت هم بخواهند که جامعه اصلاح شود و برای اصلاح جامعه باید از خودمان آغاز کنیم و این اصلاح، زمینه‌ساز ظهور خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، نیمه شعبان، روز ۱۵ شعبان و سالروز تولد حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم شیعیان است که در دوران غیبت به سر می‌برد. در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شب‎ها دانسته شده است. گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده‌داری و اعمال مذهبی مشغول می‎شوند.
جشن نیمه شعبان از جشن‌های بزرگ شیعیان است که به مناسبت میلاد امام مهدی(عج) برگزار می‎شود. در ایران، مسجد جمکران و در عراق، کربلا محل تجمع شیعیان در نیمه شعبان است. روز نیمه شعبان در تقویم رسمی ایران تعطیل رسمی است و روز جهانی مستضعفان نام گرفته است
فراهنگ **9211 ** 1355 **2021**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی معارف نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا

اصلاح رابطه با خدا مسلتزم صدق و امانت و راستى است. کسى که صدق و امانت و راستى پیشه کند، به یقین مردم به او علاقه‌مند مى‌شوند و امین مردم خواهد بود و به او اعتماد مى‌کنند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امیرالمؤمنین علیه‌السلام در روایتی فرمود «مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ؛ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاهُ؛ وَ مَنْ کَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ، کَانَ عَلَیْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ.»؛ یعنی «هرکه آنچه را میان او و خداست اصلاح کند، خداوند آنچه را بین او و مردم است اصلاح کند و هر کس کار آخرتش را به اصلاح آورد، خداوند کار دنیایش را اصلاح کند و آن را که از خود بر خود واعظ است، از خدا بر او نگهبان است.»

ارتباط اصلاح ارتباط با خدا با اصلاح رابطه با مردم از آن جهت است که اصلاح رابطه با خدا مسلتزم صدق و امانت و راستى است. کسى که صدق و امانت و راستى پیشه کند، به یقین مردم به او علاقه‌مند مى‌شوند و امین مردم خواهد بود و به او اعتماد مى‌کنند و مشکلى با او نخواهند داشت. اصلاح امر آخرت وابسته به تقوا و پرهیزگارى است و به یقین انسان‌هاى با تقوا در زندگى مادى خود نیز موفق خواهند بود، زیرا راه خلاف در پیش نمى‌گیرند; به کسى ظلم و ستم نمى‌کنند، همه با او مهربان هستند و او نیز با همه مهربان.

امام علی (ع) از دیدگاه اهل‌سنت+فیلم

.

این سخن را با حدیثى از امام باقر(علیه السلام) که مرحوم کلینى در اصول کافى آورده پایان مى دهیم. مطابق این حدیث امام باقرعلیه‌السلام فرمود: خداوند عزّوجلّ چنین فرموده است: «وَ عِزَّتِی وَ جَلاَلِی وَ عَظَمَتِی وَ عُلُوِّی وَارْتِفَاعِ مَکَانِی لاَ یُؤْثِرُ عَبْدٌ هَوَایَ عَلَى هَوَى نَفْسِهِ إِلاَّ کَفَفْتُ عَلَیْهِ ضَیْعَتَهُ وَ ضَمَّنْتُ السَّمَاوَاتِ وَ الاَْرْضَ رِزْقَهُ وَکُنْتُ لَهُ مِنْ وَرَاءِ تِجَارَةِ کُلِّ تَاجِر; به عزت و جلال و عظمت و نورانیت و علو مقامم سوگند یاد مى‌کنم که هیچ بنده مؤمنى خواسته مرا بر خواسته خود در چیزى از امور دنیا مقدم نمى‌شمرد مگر این که من بى‌نیازى او را در دل او و همّت او را در آخرتش و آسمان‌ها و زمین را ضامن روزى او قرار مى‌دهم و براى او از تجارت هر تاجرى بهتر خواهم بود» (کافى، ج 2، ص 137، ح 1)

-----------------
منبع:
(پیام امام امیرالمؤمنین (ع) «شرح آیت الله مکارم شیرازی بر نهج‌البلاغه»)

انتهای‌‌پیام/

دیگر خبرها

  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد
  • ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور