Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  داود سوری، رئیس بنیاد مسکن شهرستان ملایر با بیان اینکه به بیش از ۱۵۰۰ واحد مساکن روستایی وشهری ملایر خسارت وارد شده، افزود: بارش‌ها و جاری شدن سیلاب در فروردین ماه امسال بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت به واحد‌های شهری و روستایی شهرستان وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس گزارش‌های اولیه از طرف دهیاران و شورا‌های اسلامی به بخشداران از ساعات اولیه کارشناسان بنیاد مسکن در بحث ارزیابی واحد‌های روستایی در ۲۰۳ روستا و ۶ شهر ازندریان، سامن، زنگنه، جوکار، ملایر، اسلام شهر آق گل حضور یافتند و ارزیابی و پایش واحد‌های آسیب‌دیده را شروع کردند

سوری با تأکید بر اینکه آمار خسارت اولیه جمع‌بندی و به بنیاد مسکن و مدیریت بحران استان ارسال شده است گفت: امیدواریم هر چه سریع‌تر نسبت به تأمین اعتبار موردنیاز برای بازسازی این واحد‌های آسیب‌دیده اقدام شود.

وی بیان کرد: طبق اعلام رسانه ملی مقرر شده که در روستا‌ها تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با نرخ ۵ درصد به علاوه ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و در شهر‌ها مبلغ ۵۰ میلیون تومان با ۱۲ میلیون تومان تسهیلات به صورت بلا‌عوض پرداخت شود که در حال حاضر هنوز چیزی ابلاغ نشده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه واحد‌های تخریب شده عمدتا واحد‌های خشتی و گلی بودند که مالکین آن‌ها نسبت به نوسازی و مقاوم‌سازی واحد‌ها از طرح ویژه بنیاد مسکن استفاده نکرده‌اند عنوان کرد: اگر این واحد‌ها مقاوم‌سازی شده بودند قطعا تخریب نمی‌شدند

سوری با اشاره به اینکه هم اکنون تعدادی از واحد‌های خشتی و گلی در روستا‌های شهرستان وجود دارد که هنوز پابرجا هستند و تخریب نشده‌اند گفت: با توجه به اینکه این واحد‌ها نیز چند روزی در آب محصور بوده و این امر منجر به خیس شدگی و نا‌امن بودن این مساکن شده، اخطار‌های لازم به این واحد‌ها داده شده و امیدواریم سایر نهاد‌های دیگر از جمله شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی نیز اخطار‌های لازم را به ساکنین این واحد‌ها داده و نسبت به تخلیه و اسکان آن‌ها در مکان‌های ایمن اقدام کنند تا شاهد حادثه‌های دلخراش نباشیم.


وی با اشاره به نا ایمن بودن واحد‌های مذکور و فروریختن آن‌ها در روز‌های آتی اظهار داشت: تعداد این واحد‌ها نیز در آمار خسارات شمارش شده و میزان آمار ارائه شده را ۱۰ تا ۱۵ درصد بالاتر اعلام کرده‌ایم.

رئیس بنیاد مسکن ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی ۲۵ میلیون تومان وام با بهره ۵ درصد است گفت: مبلغ ۸ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به واحد‌هایی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی نبوده و ساکن دائم روستا هستند ارائه می‌شود.
سوری بیان کرد: این تسهیلات ۸ میلیون تومانی برای تکمیل واحد‌های نیمه تمام به ساکنین دائم روستا‌ها پرداخت می‌شود و شامل
کسانی که به‌صورت فصلی در روستا‌ها ساکن هستند نمی‌شود.
وی افزود: هم اکنون هیئت دولت در حال تصویب طرحی است که میزان تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی را به مبلغ ۴۰ میلیون تومان با بهره ۵ درصد و پرداخت ۱۰ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض افزایش دهد.

رئیس بنیاد مسکن ملایر با اشاره به اینکه این نهاد متولی ارزیابی واحد‌های مسکونی در شهر‌ها و روستاهاست از روستائیان گرامی که واحد‌های نگهداری دام و انبار‌های علوفه آن‌ها در بارندگی‌ها اخیر آسیب دیده خواست برای پیگیری و تأمین اعتبار این واحد‌ها باید به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.
انتهای پیام/ج

خسارت بیش از ۱۵۰۰ واحد به مساکن روستایی وشهری ملایر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سردار خداداد تیموری رئیس بنیاد برنای کشور گفت: بنیاد برنا با کمک خیران و بودجه قابل توجه اش در باب مسائل و مشکلات اقتصادی، اشتغال، تحصیل، سلامت، مسکن، نیازمندان را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهد.
تیموری افزود: در تعدادی از استان‌ها که به عنوان معین شناسایی شده اند دفاتر استانی بنیاد برنا راه اندازی می‌شود.
وی گفت: هدف از تشکیل برنا ساماندهی ده‌ها خیریه مستقل در کشور است تا ضمن پشتیبانی خدمات خیریه‌ای و ارائه کارت‌های اعتباری قرض‌الحسنه برای تمام اقشار جامعه بویژه اشتغال زایی به صورت جامع‌تر و کامل تری ارائه شود.
به گفته تیموری، ایجاد بستر‌های لازم برای اشتغال و کار آفرینی، کمک به ساخت مسکن قشر ضعیف جامعه و چندین برنامه دیگر از جمله فعالیت‌های شاخص این بنیاد است.
در این مراسم علی رضوانی به عنوان مدیر بنیاد برنا استان سمنان معرفی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران