Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- مديرعامل انجمن شاعران ايران گفت: مسئولان فرهنگي کشور فارغ از گرايش هاي سياسي موظف هستند براساس معيارهاي تخصصي چون شاعرانگي و نقش آفريني هنري و... مفاخر کشور را ثبت کنند.

«فاطمه راکعي» روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا با قدرداني از شوراي شهر تهران براي نامگذاري برخي معابر به اسم زنان نامدار عرصه هنري و فرهنگي، گفت: از اين افراد شماري در قيد حيات هستند که ميان عموم هنرشناسان و آگاهان اجتماعي جايگاه بالايي دارند؛
وي با بيان اين که گروهي در پي تضعيف اين اقدام شايسته شوراي شهر هستند،اظهارداشت: اين نامگذاري، به ويژه آنها که در قيد حيات هستند به دليل مقايسه اي که شکل مي گيرد مشکلاتي را در پي خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين فعال هنري در خصوص تغيير ترکيب شوراي شهر تهران در دوره هاي بعد و احتمال کنار گذاشتن اسامي اين معابر گفت: بعيد مي دانم در اين باره عطف به ماسبقي رخ دهد وکساني بخواهند چنين کاري کنند چرا که اين کار وجهه عمومي مناسبي نخواهد داشت. اين کار(نامگذاري معابر به نام مفاخر فرهنگي و هنري) پيشتر بايد انجام مي شد و به تعويق افتاده است.
راکعي اظهارداشت: در انجمن شاعران ايران از دوره هاي قبل با همکاري شوراي شهر و زيباسازي شهرداري تهران، سرديس هايي در «باغ خانه شاعران» نصب شد که در ميان آنها نام افرادي چون طاهره صفارزاده و مشفق کاشاني ديده مي شود. اگرچه براي سيمين بهبهاني و فروغ فرخزاد تا به حال چنين کاري انجام نشده است.
وي ادامه داد: خانه شاعران ايران فارغ از گرايش هاي سياسي با نگاهي تاريخي، فرهنگي و ادبي افراد واجد شرايط براي مطرح شدن به عنوان مشاهير تاريخ ادبيات را معرفي مي کند.
اين فعال فرهنگي افزود: يکي از اين چهره ها، مشفق کاشاني بود که سرديس وي در باغ شاعران نصب شده است؛ اگر چه به عنوان شاعري بزرگ، دردمند و خادم که مدتي رياست انجمن شاعران را عهده دار بود در اين نامگذاري اسمش از قلم افتاده است.به همين دليل پيشنهاد کرديم خانه وي واقع در خيابان ظفر تهران به اسم اين استاد نامگذاري شود که قرار است اين کار انجام شود.
راکعي با تاکيد بر اينکه نبايد با نگرش هاي سياسي بزرگان شعر، ادب و هنر را حذف کرد، خاطرنشان کرد: بايد با نامگذاري خيابان ها و معابر شهر خلاء موجود در اين زمينه را پر کرد و اين کار اجماع و عزم طيف هاي مختلف جامعه را مي خواهد.
وي با اشاره به مخالفت شماري از افراد براي معرفي برخي از مفاخر ادبي، يادآور شد: آنها نه تنها مخالف معرفي مشاهير زن ادبيات ايران چون «فروغ فرخزاد» و «سيمين دانشور» هستند حتي با نمايش عکس «پروين اعتصامي» مخالفت مي کنند. اين روش ها اگر ادامه يابد معلوم نيست به کجا کشيده شود.
راکعي اضافه کرد: تمام مسئولان فرهنگي کشور فارغ از گرايش هاي سياسي موظف هستند اين مفاخر را بر مبناي معيارهاي تخصصي چون شاعرانگي و نقش آفريني هنري و... ثبت کنند.
اين فعال فرهنگي در عين حال گفت: نمي توانم بگويم اين کار شوراي شهر کامل و فراگير بوده بلکه بر مبناي معيارهاي مشخصي انجام شده است. اين نامگذاري عمدتا افرادي را شامل مي شود که در گذشته جايي را به اسمشان نکرده اند. با اين حال اميدوارم اين کار آخر شورا نباشد.
اين فعال اصلاح طلب در خصوص مخالفت «علي نصيريان» با نامگذاري يکي از معابر تهران به نام خودش هم گفت: اين هنرپيشه سينما و تئاتر به تاريخ هنر ايران تعلق دارد و بايد در اين باره رضايتش گرفته شود و گرنه حق نداريم جايي را به اسم او ثبت کنيم.
به گزارش ايرنا، شوراي شهر تهران روز بيست وهفتم فروردين ماه امسال با اتفاق آرا با تغيير نام چند خيابان به اسم مفاخر هنر و ادبيات ايران موافقت کرد.
سيام**3202 **2021**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس قوه قضائیه که دیشب در پرواز عادی و بدون تشریفات وارد بندرعباس شده بود، در این سفر از بندر شهید رجایی، انبار‌های اموال تملیکی بازدید کرد، با کارگران استان، مسئولان قضایی هرمزگان و فعالان اقتصادی دیدار کرد و در نشست شورای اداری و شورای عالی قضایی حضور یافت.

سفر معاونان قوه قضائیه به شهرستان‌های مختلف استان، دیدار‌های مردمی، بهره برداری از طرح‌های عمرانی و خدماتی زیرمجموعه دادگستری هرمزگان از دیگر برنامه‌های سفر مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان بود.

بیشتر بخوانید؛ بازدید محسنی اژه‌ای از دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه

این سفر، سی امین سفر رئیس قوه قضائیه به استان‌ها بود.

دیگر خبرها

  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان به نام دکتر فروغی
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی سپاه استان
  • اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان