Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@03:17:57 GMT

بندرآستارا در نیمه شعبان غرق شادی و سرور است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۲۵۹۴

بندرآستارا در نیمه شعبان غرق شادی و سرور است

بندر مرزی آستارا در سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت غرق در جشن و سرور شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، مراسم‌های جشن و سرور در نقاط مختلف این شهر مرزی در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مردم ولایتمدار و مرزنشین این خطه از کشورمان که از چند روز گذشته با آذین‌بندی مساجد، معابر و خیابان‎‌های شهر، فضا را برای برگزاری آیین‌های جشن و شادی آماده کرده بودند شب گذشته و امروز با شکوه خاصی میلاد یگانه منجی عالم بشریت را جشن گرفتند.

 

آستارایی‌های عاشق اهل بیت(علیه‌الاسلام) همچنین با برپایی ایستگاه‌هایی در خیابان‌ها و میادین شهر با پخش شیرینی و شربت میلاد یگانه منجی عالم بشریت را جشن گرفتند.

 

همچنین دیروز و شب گذشته آیین‌هایی در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار و عید فرخنده نیمه شعبان جشن گرفته شد.

 

مرزنشینان آستارایی همچنین شب گذشته در مساجد و حسینیه‌ها تا پاسی از شب بیدار ماندند و برای آمدن حضرت مهدی موعود(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) دعا خواندند.

 

بسیاری از زوج‌های جوان نیز در این شهرستان نقطه آغاز زندگی مشترک خود را نیمه شعبان کردند که وجود اتومبیل‌های مزین به گل‌های زیبا در نقاط مختلف شهر در نوع خود جذاب و دیدنی است.

 

امروز همچنین جشن بزرگ منتظران ظهور با سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امام جمعه آستارا و مولودی‌خوانی جلیل ابراهیم‌زاده راس ساعت ۱۷ عصر در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه‌الاسلام) برگزار می‌شود.

 

در این جشن بزرگ که به همت اداره اوقاف و امور خیریه و هیئت امنای امامزادگان برگزار می‌شود به شرکت‌کنندگان به قید قرعه به ۲ نفر هزینه سفر به مشهد مقدس، یک دستگاه دوچرخه و یک دستگاه اسکوتر اهدا می‌شود.

 

اهدای ۱۲ کارت هدیه به مهدی و نرگس نامان از دیگر بخش‌های این جشن بزرگ در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه‌السلام) است.

 

حرکت عظیم پیاده‌روی مردمی با عنوان استغاثه رمز نزدیکی ظهور از مقابل حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) به طرف مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) از دیگر برنامه‌های روز نیمه شعبان در بندر مرزی آستارا است که از ساعت ۱۱/۳۰ آغاز می‌شود.

 

گفتنی است، امام مهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در سپیده دم جمعه نیمه شعبان سال ۲۵۵ هـجری قمری مطابق با ۸۶۹ میلادی در سامرا چشم به جهان گشود.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان خبرگزاری شبستان جشن نیمه شعبان سیل خوزستان رژه روز ارتش خبرگزاری سیل شبستان خسارت سیل روز ارتش میلاد حضرت مهدی عج جشن و سرور نیمه شعبان بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میوه َشادی بخش را بشناسیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️موز حاوی سروتونین است، اما نمی‌تواند از سد خونی-مغزی عبور کند (سد خونی-مغزی دیواری است که آنچه را که می‌تواند یا نمی‌تواند وارد جریان خون شود و به مغز راه یابد را فیلتر می‌کند). اما به روش غیرمستقیم نقش مهمی در تنظیم خلق و خو ایفا می‌کند.

موز سرشار از اسید آمینه تریپتوفان است که پس از یک سری فرآیند‌های بیوشیمیایی در بدن ما به سروتونین معروف به هورمون شادی تبدیل می‌شود و علاوه بر بهبود خلق و خو، حافظه، توجه و خواب را نیز بهبود می‌بخشد.
موز به دلیل سطح بالای تریپتوفان که رد بدن به سروتونین تبدیل می‌شود، می‌تواند برای غلبه بر افسردگی مفید باشد.
ویتامین B ۶ موجود در موز نیز به خواب راحت و منیزیم آن به آرامش عضلات کمک می‌کند.
علاوه بر این، تریپتوفان موجود در موز به دلیل خواص خواب‌آور آن شناخته شده است.
موز همچنین به علت فراوانی پتاسیم برای سلامت قلب مفید است. سطوح بالای پتاسیم و سدیم پایین به جلوگیری از فشار خون بالا کمک می‌کند.
همچنین موز سرشار از فیبر است که می‌تواند به هضم منظم کمک کند.
مطالعات نشان می‌دهد که نشاسته مقاوم موجود در موز سلامت روده را حفظ و قند خون را کنترل می‌کند.
این میوه به حفظ استخوان‌های قوی کمک می‌کند و توانایی بدن برای جذب کلسیم را افزایش می‌دهد.
تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که ۴ تا ۶ موز در هفته می‌خورند، می‌توانند خطر ابتلا به سرطان کلیه را به نصف کاهش دهند.

دیگر خبرها

  • ببینید | شادی مردم اراک پس از حذف پرسپولیس و صعود آلومینیوم
  • شادی دسته‌جمعی برای گل انفرادی ارونوف (عکس)
  • میوه َشادی بخش را بشناسیم
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی
  • (ویدیو) ضرغامی: هر دولتی مردم را شاد کند موفق است
  • راه‌حل رفع خطاهای کارشناسی در سند تحول و تعالی قوه قضاییه